Hooimijt Augustus 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Paul
Platinum Member

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Paul »

Sanem wrote:
Paul wrote:
Sanem wrote: China is de goudmarkt
Hoezo ?
China importeerde met 800 ton in 2012 ongeveer evenveel als India, maar daar komt nog eens 370 ton eigen productie bij
en al de verdoken hoeveelheden die niet in media worden gepubliceerd
daarentegen probeert India de goud import af te remmen
en wie weet welke cijfers we voor dit jaar gaan zien
ja ? en dus ?
china wordt de nieuwe wereldmacht. duidelijk. goud een heel klein onderdeel daarvan. niet meer dan dat.

te zeggen dat china de goudmarkt is is de markt niet begrijpen.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Klopt, goud is inderdaad maar 'n héél klein onderdeel van de wereldhandel maar je kan ook stellen dat de goudmarkt in de toekomst gaat bepaald worden door China.
En in die zin kan je wel stellen dat China dé goudmarkt gaat zijn. Het Westen verliest dag bij dag z'n greep op het gele edelmetaal.

Weer hetzelfde verhaal: In België heeft het parket en de fiscus een minnelijke schikking getroffen met Omega Diamonds. Daarmee wordt de firma buiten vervolging gesteld voor een belastingfraude van naar schatting 2 MILJARD EURO.
Boete: 160 miljoen euro.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Sanem
Bronze Member

Post by Sanem »

even ter verduidelijking, mijn uitspraak was in reactie op het artikel waarin wordt gezegd dat China zich heeft verwijderd van de goudmarkt, terwijl net het tegengestelde waar is

het is een feit dat Indië, Rusland,... en ook nog steeds het westen een grote vinger in de pap hebben, maar als je naar volume en beleid kijkt is China de overduidelijke koploper als het op (fysiek) goud aankoopt, alsook productie (mijnbedrijven, Afrika) en zou in de toekomst wel eens de bepalende speler kunnen worden

waar bvb India altijd van import afhankelijk zal blijven. als de goudprijs werkelijk explodeert zou haar dat wel eens in een heel moeilijke situatie kunnen brengen. ter vergelijking, de VS en Rusland zijn de 3de en 4de grootste producenten, maar dan is het vreemd dat de VS (en de rest van het westen) niet zoveel moeite doet om goud bij te kopen (en het in tegendeel aan het oosten verkopen)

zoals Spruitje dus zei
Indiana Jones wrote:Kans dat we de $ 1600 dit jaar gaan zien is even groot als kans op de hoofdprijs in de lotto .... maar goed, 't blijft een kans .... ;)
en niemand die 6 maanden geleden het voor mogelijk hield dat de goudprijs tot 1175 ging zakken ;)
tot JPM op 4 werkdagen tijd het onmogelijke realiseerde. en nu zijn ze dus in tegengestelde richting vertrokken :mrgreen:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Sanem wrote:
Indiana Jones wrote:Kans dat we de $ 1600 dit jaar gaan zien is even groot als kans op de hoofdprijs in de lotto .... maar goed, 't blijft een kans .... ;)
en niemand die 6 maanden geleden het voor mogelijk hield dat de goudprijs tot 1175 ging zakken ;)
tot JPM op 4 werkdagen tijd het onmogelijke realiseerde. en nu zijn ze dus in tegengestelde richting vertrokken :mrgreen:
Nou ...... ik ben er een tijdje terug helemaal uitgestapt (uit de papieren comexhandel dus) ..... en voorspel dat we nóg.! wel dieper kunnen gaan. Goud is voor de wereldhandel een HOAX en dus ook voor de verevening van de dagelijkse handelsbalansen .... sorry, maar t'is niet anders. Neemt niet weg dat fysiek!goud nog wel een hele goeie SOV blijft, ondergronds- en thans ook nog bovengronds .... en nu maar hopen dat dit laatste ook zo blijft ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
Sanem wrote:
Nou ...... ik ben er een tijdje terug helemaal uitgestapt (uit de papieren comexhandel dus) ..... en voorspel dat we nóg.! wel dieper kunnen gaan. Goud is voor de wereldhandel een HOAX en dus ook voor de verevening van de dagelijkse handelsbalansen .... sorry, maar t'is niet anders. Neemt niet weg dat fysiek!goud nog wel een hele goeie SOV blijft, ondergronds- en thans ook nog bovengronds .... en nu maar hopen dat dit laatste ook zo blijft ..... ;)
lees ik hier " mixed emotions " ?
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Ik voorspel :

1. geen goudkoers...
2. na de Duitse verkiezing een " uiterst woelige "periode.
3. geen goudkoers...
4. europese landen die hun economie als een soufflee gaan kunnen weerspiegelen....
5. Nederland die zijn borstje nat maakt om effe 8 miljard te besparen.....gezever....
onder het motto : kijk eens hoe flink we zijn ????
6.veel flinker als wij althans, want als wij hier pro rata het bevolkingsaantal dezelfde besparing doen,
wat volgens de troika ook wel nodig zou zijn......dan moeten wij tot ver onder het borstje nat maken !
dus....gezever...
7. nogmaals, ik voorspel geen goudkoers....

maar ik heb er wel een goed oog in op langere termijn....

maar ook,ik versta er ook nikske van,

mvg,
Cavajo
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

Indiana Jones wrote:
Sanem wrote:
Mooie reactie Indy
waarom? ik speel al een tijdje met de filosofie dat China al die goud importen toestaat om de betalingsbalans te balanseren en tegelijkertijd de interne huizenmarkt af te koelen (verleggen van de geldstroom) 2x winst.

Op de achtergrond speelt mee dat ook China aangesloten is bij de BIS?, dat Noord Korea en Iran de enige landen in de wereld zijn die dat niet zijn?
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Sanem wrote:en niemand die 6 maanden geleden het voor mogelijk hield dat de goudprijs tot 1175 ging zakken ;)
Pardon ?
Ik heb je niks anders lopen vertellen hier. en kans dat we ook nog onder de 1000 trekken is levensgroot.
zoals ik ook zeg dat het de dollar en de dow is de komende jaren. goud komt pas daarna.
kunst is om er op tijd in en uit te zijn.

bij goud mag je je vooral afvragen hoe die markt gaat functioneren.
goud is geen hedge tegen inflatie/fiatgeld maar tegen de overheid. en die geeft niet vrijwillig op eh.
we gaan nog draconische maatregelen meemaken. taxatie, criminalisatie en confiscatie.
beste optie die je hebt zijn munten met een nominale waarde want wat moet je daarvan belasten ?
"Taxes are a barbaric relic of the past"
positive
Bronze Member

Post by positive »

Consumer demand for gold up 53% in Q2 2013 led by strong growth in China and India

http://www.gold.org/media/press_release ... 2_2013_pr/
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:beste optie die je hebt zijn munten met een nominale waarde want wat moet je daarvan belasten ?
De volle mep. De fiscus heeft alvast vastgelegd welke munten beleggingsmunten zijn en dat is een hele reut gouden munten (inclusief de gouden tientjes, eagles, krugers e.d.).
De fiscus heeft verder bepaald dat ALLE munten, waarvan de waarde gelijk is aan de goudprijs (incl. een kleine opslag), beleggingen zijn. Slechts gouden munten waarvan de waarde in hoge mate de gerelateerde goudprijs overstijgt, ziet de fiscus als verzamelaarsmunten en die munten vallen dan in de categorie kunst/antiek etc.

Dus .... munten zonder nominale waarde (kruger) ..... munten met nominale waarde, die nooit als betaalmiddel hebben gefungeerd (bv maple leaf/eagle etc.) ....... en munten met nominale waarde die wel als betaalmiddel hebben gefungeerd (veel nederlandse tientjes, div. belgische en franse franken) ...... ziet de fiscus ALLEMAAL als belegging en die vallen dus in dezelfde categorie als goud-baren!
p.s. Martin Armstrong adviseerde al langere tijd geleden, om alleen Eagles van vóór een bepaald jaar te kopen (ik dacht van vóór 1912 ... :? ) omdat die gezien worden als verzamelaarsmunten. ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply