Hooimijt Oktober 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Oktober 2012

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 2-3452.art

@adamus: populier ? voor de geldpers=papier voor papier ;)
'k weet niet wat je daarin ziet... gaat geen schaars goed zijn :mrgreen:
De reclame was zo gek nog niet ..... alleen die bank zelf heh, die vroeg zich helemaal niets af en is dáár aan kapot gegaan. Hadden ze maar hun eigen reclame begrepen, dan waren ze overeind gebleven .... ;)

wat je zou kunnen doen om een nieuwe "gouden" lijn omhoog te beginnen
door jezelf de vraag te stellen:"waar sta ik vandaag en waar wil ik morgen zijn?"

==================================

reclame even wegklikken, Nederlands ondertiteld

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

De goudprijs...

Toch niet aan het zakken door de resultaten van de Belgische gemeeteraadsverkiezingen.....? :P :P :P
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

De huidige verkiezingsuitslag....

leidt naar miserie in 2014 ( de dan mijn voorspelde " 45 procent NVA " ).
( tenzij men de ideale bananeschil vindt ).

misschien zou onze Nationale Bank best nog snel een pak leningen op 10 jaar nemen aan huidige
" onrealistisch lage " rentestand voor ons landje..... ( ben ik wel uitermate gelukkig mee hoor ).
Als ik goeverneur Coene was, ... niet twijfelen....en zoveel mogelijk op lange termijn herfinancieren.
zelfs een reservepotje aanleggen voor later.....
( Di Rupo mag het wel niet weten....of het loopt weer volledig naar gesubsidieerd gedoe.... :lol: ).

zonder polemieken, de rentestanden bij onze Noorderburen is er trouwens ook één
om " in het handje " te wrijven, als er nog een kleinigheid dient aangevuld.... :D
best niet te lang twijfelen, het kan snel keren...

mvg,
Cavajo
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Coene... een dankbaar doelwit van de politici.
Als de man een 2-tal maanden geleden zei dat er zich een kapitaalsverhoging opdrong voor Dexia werd hij de grond ingeboord. Het was niet waar, hij lulde uit z'n nek, werd versleten als 'n domkop. X-aantal weken verder: "Er is een kapitaalsverhoging nodig voor Dexia..."
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Coene... een dankbaar doelwit van de politici.
Als de man een 2-tal maanden geleden zei dat er zich een kapitaalsverhoging opdrong voor Dexia werd hij de grond ingeboord. Het was niet waar, hij lulde uit z'n nek, werd versleten als 'n domkop. X-aantal weken verder: "Er is een kapitaalsverhoging nodig voor Dexia..."
Heel juist !

Wil nu nog eens mijn nek uitsteken.
Wat het Dexia dossier betreft, we zitten sowieso in extreem moeilijk vaarwater.
Maar, met Karel De Boeck ( of zoiets ) aan het stuur...... we kunnen " vele slechtere kapiteins "
aan het roer hebben.
Maw, ik neem het voor die man op.
Ik kom niet uit de financiele wereld, ik ken die wereld uberhaupt niet,.....Indy lijkt me daar zeer goed
in thuis.
Maar De Boeck,... ik geloof er in.
Ik heb die man eens uitgebreidt gehoord na het Fortis debacle.....
ik kon " hem " ( naar mijn wereldje ) wel begrijpen.
Doet trouwens een " zeer ondankbare klus ", als publieke schietschijf .
Plat opportunisme is altijd gemakkelijk.....
Ik hoop niet mis te zijn, maar " De Boeck " ...voorlopig : mijn respect.

mvg,
Cavajo
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Image
http://www.goldprice.org/spot-gold.html op naar €1299. Kan niet hard genoeg aan de boom worden geschud.
Gwyde
Platinum Member

Een getelefoneerde correctie

Post by Gwyde »

Vooral voor zilver is dit een getelefoneerde correctie:
http://gwyde.blogspot.be/2012/10/who-is ... -down.html

Daniela Cambone (Kitconews) heeft er de voorbije week enkele keren op gealludeerd, terwijl de geïnterviewde analyst ofwel het beperkte neerwaarts risico ofwel het grote opwaarts potentieel over de wat langere termijn in de verf zette.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Ik kom niet uit de financiele wereld, ik ken die wereld uberhaupt niet,.....Indy lijkt me daar zeer goed in thuis.
Mwahh, ik heb zogezegd 10-tallen jaren bij de Duvel in de keuken gewerkt ... :lol:
Maar uhh ... die wereld is groot heh en je kunt er nooit alles weten en nooit alle risico's indekken.

Die grootbanken lijken wel sterk, maar deze veelvoetige monsters hebben even zoveel achilleshielen. Juist dáárom gingen ze in 2008 bijna gezamenlijk door de put, vallen na die datum soms plots incidentele verliezen te nemen á soms vele miljarenden en kan het zo maar gebeuren dat ze na een stommiteit van één, wederom allemaal door het putje dreigen te gaan.

Teveel en te complex om uit te leggen, maar wel een garantie voor Q.E. to infinity ..... ergo: de koopkracht of het systeem door de put, de keuze tussen die 2 lijkt snel gemaakt.
Ik geloof dan ook niet, dat Jim Sinclair in de rode draad van zijn denken gelijk heeft .... ik weet het ... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Goebels zou trots geweest zijn: (via telegraaf) Woningbouw VS neemt vlucht

Image
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply