Hooimijt Juni 2012

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by skyscraper »

ik volg je hoor en ik hoop ook op het beste, 'for human's sake'
maar de dollar niet zonder de euro zeg je
oké, maar is de dollar in haar eigen lamentabele toestand in staat om de euro nog te redden denk je?
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:ik volg je hoor en ik hoop ook op het beste, 'for human's sake'
maar de dollar niet zonder de euro zeg je
oké, maar is de dollar in haar eigen lamentabele toestand in staat om de euro nog te redden denk je?
JA

want de FED kan iets dat de ECB niet kan .... en dat is geld maken.
Ook dát is niet in het Eurosysteem ingebakken (tekortkoming nr. tig), dus leent de ECB dollars van de FED en swapt die in euro's. De eerste tranche was 1.000 miljard dollar, die de FED in december beschikbaar stelde aan de ECB en geswapt werd in euro's. Feitelijk was dat QE1 voor de euro. Thans staat er een nieuwe tranche aan te komen van ongeveer 500 miljard dollar ..... die is nodig voor Spanje en Italië (of eigenlijk nodig voor de Europese banken die Spaanse en Italiaanse staatsleningen en/of staatsgegarandeerde leningen in de boeken hebben.

Als de euro valt, vallen de europese banken erachter aan ....
Als de europese banken vallen, vallen de engelse- en amerikaanse banken (door financiële belangen verstrengelingen) ook ...
Daarachteraan valt dan snel het vertrouwen in de dollar en het pond ....

Dáárom mag de euro niet vallen ..... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Het is trouwens niet Euro-specifiek. Alles wat grote verwevenheid heeft met de dollar, en groot is (in nominale waarde), mag niet imploderen. Amerikaanse groot-banken (too big to fail), Derivaten circus, grote valuta-blokken (o.a. Euro, maar ook Yen en Pound Stering horen daarbij) het moet allemaal overeind blijven en tegen nominale waarde in de boeken blijven staan.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Martin Armstrong

Post by Indiana Jones »

M.A. op 8 juni 2012

Victoria Grant
A 12-year-old-girl understands it’s the debt stupid
http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... 4dGx_cahlk
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:Het is trouwens niet Euro-specifiek. Alles wat grote verwevenheid heeft met de dollar, en groot is (in nominale waarde), mag niet imploderen. Amerikaanse groot-banken (too big to fail), Derivaten circus, grote valuta-blokken (o.a. Euro, maar ook Yen en Pound Stering horen daarbij) het moet allemaal overeind blijven en tegen nominale waarde in de boeken blijven staan.
Op papier!
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Met onze bescherming zit het wel goed :D
http://binnenland.nieuws.nl/694652/lege ... _nederland
Moet ons goud gered worden .......een geruststellende gedachte :mrgreen:
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Adamus wrote:Met onze bescherming zit het wel goed :D
http://binnenland.nieuws.nl/694652/lege ... _nederland
Moet ons goud gered worden .......een geruststellende gedachte :mrgreen:
Of als het "gezocht" moet worden. :mrgreen:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Adamus wrote:
Rasta wrote:Het is trouwens niet Euro-specifiek. Alles wat grote verwevenheid heeft met de dollar, en groot is (in nominale waarde), mag niet imploderen. Amerikaanse groot-banken (too big to fail), Derivaten circus, grote valuta-blokken (o.a. Euro, maar ook Yen en Pound Stering horen daarbij) het moet allemaal overeind blijven en tegen nominale waarde in de boeken blijven staan.
Op papier!
Ja uiteraard op papier. Maar dat is waar zolang we in een papier gedomineerde wereld leven. Ook waarom het relatief makkelijk is alles en iedereen overeind te houden: het is papier. Maar de papieren wereld is gevat in een structurele neergaande trend, waardoor het 'paper over' effect ook steeds marginaler wordt.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
stwg

Post by stwg »

Wat moet je hiervan denken?

http://www.knack.be/opinie/columns/joha ... 21490.htm#

Lagarde ziet de toekomst van de Euro blijkbaar vrij somber in...
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Grexit,

maybe yes, maybe no, maybe rain, maybe snow.....
nog drie maand euro ?? madame Lagarde effe haar roots vergeten ??

en zo blijven we bezig.
leven we in het decennium van de " angst " ?
blijkbaar wel.

Wie levert ons deze angst voortdurend aan ?
Wie heeft er extreem belang dat de eigen zwakte zoveel mogelijk in " the shadow " blijft ?

Uiteraard, ik onderken dat de wijze van aanpak de euro in een ongunstige positie manouvreert.
maar, laat het maar snel oktober zijn, na de USA presidentverkiezing kunnen we misschien iets meer objectief onze amerikaanse vrienden hun realiteit onder ogen krijgen.
( interludium : dan is onze zomer alweer voorbij...maar dat shitweer nodigt niet echt uit.. :lol: ).
en sowieso kunnen de amerikanen volgend jaar een deftig stukske lullen over hun komende verhoging van HUN schuldplatform...
elk zijn plezierke.

ik heb de oplossing niet.
ik lees wel de reportagereeks op HLN.be , reeks over de Grieken.
wat ik altijd bleef beweren, en nog steeds doe : ik begrijp de gemiddelde Griek.
en, ik begrijp dat hij momenteel " het schijt " heeft aan vele dingen, maar ook aan Duitsers ( om Nederlanders net niet te noemen ).

Besparingen : was mogelijks de oplossing als het " vijf voor twaalf was ".
maar de uitgemolken spreuk is nu misbruikt : het was namelijk ruim OVER twaalf.

Misschien zoals vandaag iemand opperde ( Nobelprijswinnaar, naamke vergeten.. ikke eenvoudige garnaal ) lonen verhogen, en belastingen verlagen en schulden laten oplopen.
Controversieel.. JA.
Maar we zitten vandaag sowieso in een positie waarin " uit het vierkant " dient gedacht. !!

en nu " brood en spelen ...voetbal EK 2012. :mrgreen:

mvg,
Cavajo
Post Reply