Sanem wrote:
fantastisch artikel
hoe ze dat doen, door eerst short te gaan waardoor de prijs keldert, dan hun klanten wijs te maken dat goud tot $1.000/ounce zal zakken, en ten slotte zelf long posities in te nemen. want uw bankier is uw vriend en niet het huis dat altijd wint omdat het altijd alle azen in handen heeft
voor zover de kleintjes die daar dan intrappen
voor de groten, DB zou ook massaal short gaan
mijn theorie is dat de banken afwisselend aan elkaar geld verliezen, op die manier controleer je de markt maar maakt op lange termijn niemand verlies. net zoals de centrale banken tot 2000 afwisselend hun goudreserves op de markt dumpten om de prijs te drukken. je winst neem je op de kleintjes
of misschien worden een aantal hedge funds als front gebruikt door de grote spelers om de verliezen te dragen. de centrale banken drukken het geld toch maar (met een winstmarge op elke cent), wat kan het hen schelen of ze het ooit terugkrijgen of niet
zoals ik al eerder zei, het zou wel eens een spannende zomer kunnen worden
goud nu weer tot 1368,
maar ik verwacht dat we de bodem al hebben gehad
zilver is denk ik de factor op dit moment, het zou nog tot minstens $19/ounce moeten zakken voor het weer kan/mag stijgen
Je verwacht het, zeg je, maar ik zou echt niet weten waarom.
Wat ik verwacht is een nog veel verdere daling inderdaad richting de 1000.
Het doet er ook helemaal niet toe.
Zolang je maar doet wat het verstandigst is en dat is uiteraard nu NIET loslaten wat je hebt!
Beetje proberen bij elkaar te schrapen en op JOUW hoopje gooien.
En verder voorlopig iedereen laten kletsen.
En dat stijgen?
Wees daar niet gerust op, want als het gaat stijgen heb je vanzelf een probleem.
Zoals Paul al aangeeft zijn overheden er dan als de kippen bij om werkelijk bezit te belasten.
Goud, aflossingsvrij onroerend goed, contanten.
Wees bereid om rigoreuse maatregelen te treffen, of Be Damned.
Het zal een Heck Of A Ride worden.
Fasten Your eh eh
Well Fasten What You Can.