Hooimijt April 2013

Dutch language haystack
cavajo
Platinum Member

Re: Hooimijt April 2013

Post by cavajo »

na de tweede reactie op de post
Ik had geschreven :
BESCHOUWD als onnozelaars.....

tenzij ik het woord " beschouwd " verkeerd interpreteer..... ??? :mrgreen:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:na de tweede reactie op de post
Ik had geschreven :
BESCHOUWD als onnozelaars.....

tenzij ik het woord " beschouwd " verkeerd interpreteer..... ??? :mrgreen:
... m'n opmerking was luchtig bedoeld, heh ...... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Ik voel me niet aangevallen hoor, en ik denk dat niemand anders zich aangevallen voelt.
Excuses zijn dus overbodig, Cava.
We worden inderdaad "beschouwd als onnozelaars", vandaar daar ze ons maar blijven bestoken. Het verstandigste is om dat te negeren, en gewoon de andere partij gelijk te geven en tegengesteld te handelen.
Werkt dat niet het best? 8-)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Ik voel me niet aangevallen hoor, en ik denk dat niemand anders zich aangevallen voelt.
Excuses zijn dus overbodig, Cava.
We worden inderdaad "beschouwd als onnozelaars", vandaar daar ze ons maar blijven bestoken. Het verstandigste is om dat te negeren, en gewoon de andere partij gelijk te geven en tegengesteld te handelen.
Werkt dat niet het best? 8-)
Wat is juist, wat is fout ( of is minder juist ).
ik ben een " buikschrijver "..... heb geen financiele background.
die background :
...dit waardeer ik uitermate aan jullie.....de dragers van het forum. !!
Laat me stellen : tot een paar dagen geleden : de ' bitcoin ' was me vreemd.
Let op, in onze " sterke KMO-wereld ", de volgende steunpilaar onder het eerste vangnet ( goed lezen hé ! ),
zijn de meesten zoals ondergetekende.
Ik kan " uren " palaveren met mijn echtgenote die een ' crack ' is in wetgeving over overheidsopdrachten, en ik
die een ' notoir liberaal ' ben, waarin regelgeving mogelijk leidt tot beperking.
Die beroemde ' 100.000 euro ' regel is voor mij een bagatel rond de loonperiode.....
En dan ben ik maar een KMO hé !
Men biedt me cursuskes aan om de vierkantswortel van de kwadratuur te trekken, maar dit item
passeert men zedig......
Let op, ook daar passen we tengepaste een mouw aan.

Het zou niet mogen, maar als ' gedreven 52-jarige ', ik tel af....t'zal mogelijk mijnen tijd duren.
Een jaar geleden dacht ik : t' zal mijnen tijd wel duren.
Nu zit er al het woord ' mogelijk ' tussen.
Het gaat SNEL : de groeiende onzekerheid !!

mvg,
Cavajo
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

cavajo wrote:...
ik ben een " buikschrijver "..... heb geen financiele background.
Persoonlijk denk ik dat het "buikgevoel" minstens even belangrijk is dan de financiële background.
Sommigen hebben die financiële background hier wel en kunnen prachtige zaken neerschrijven (waarvoor dank) maar het valt met op dat 99,99% van de mensen met financiële background hier NIET zitten. (of in iets soortgelijks) Die drijven nog steeds op dezelfde wolk verder, verblind door de zon.

Volgens mij zijn het vooral de "opmerkzamen" die hier zitten en of ze nu opmerken dat er minder caravans op de E17 richting het zuiden rijden of ze sneller zien dat er iets financieel niet klopt... ik denk niet dat het veel uit maakt, uiteindelijk komen we op hetzelfde resultaat. Just my 2 cts. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Weet niet of financiële achtergrond belangrijk is ....
Ik spreek meerdere middenstanders, met diverse (geen financiële) achtergronden en allemaal roepen ze dat de boel naar de kloten gaat. Allemaal zien ze de verborgen inflatie, allemaal zien ze dat de euro en de dollar op deze manier onhoudbaar worden.

Toch .... als je ze dan vraagt of ze hun geld in andere assets buiten het systeem hebben omgezet, is het antwoord:" tsjah, waarin dan ? Want kunst en antiek boeit ze niet, een stukje land en een huis + bedrijfsruimte hebben ze al en goud ... tsjah het zakt toch weer helemaal terug. Dus blijft er een pot met geld digitaal in allerlei bankfondsen staan.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Inderdaad: veel geblaat maar weinig wol. Men ziet geen veilige haven en men blijft dan maar doodgewoon zitten en wacht om z'n lot te ondergaan.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

FYEO
Attachments
$-gold.jpg
$-gold.jpg (89.33 KiB) Viewed 4189 times
Duvellover

Post by Duvellover »

het is echt om je moed te verliezen
*Klaag brief aan mezelf*

Iedere zichzelf respecterende centrale bank drukt lustig geld bij
Politici nemen geen structurele maatregelen, spelen een potje poker, maken er een jamboel van en verhogen vervolgens de lasten
De economie groei in europa is zoek en in de verenigde staten hebben ze een vergrootglas nodig om hem te zien
Banken vallen om, mensen verliezen jobs, spaargeld en vertrouwen
reeële rentes zijn negatief

Kortom dit zou toch ideaal moeten zijn voor goud om te stijgen zou ik dan zo redeneren, maar nee zo gaat dat niet goud zit in de slop consolidatie periode zeggen ze dan profiteer ervan om te accumuleren. De goud en zilvermijnen krijgen de ene pak rammeling na de andere, ook de kwaliteitsaandelen met geen schulden, winstgevende projecten, dividend, record productie en winsten, mooiegroei vooruitzichten. Het heeft precies allemaal geen belang het daalt en het daalt nog wat verder.

Wat moet een mens nog doen met zijn centjes die hij tracht te sparen voor later.

Record koersen voor amerikaanse aandelen, elk nieuws negerend stormen ze door naar ongekende hoogtes (geen ideaal instap moment dus)
Record koersen voor obligaties => rendementsvrij risico (ook geen aanrader)
Spaarboeken, termijnrekeningen, tak 21, ... => rendementsvrij risico (ook al een topper)
Vastgoed enorm duur

Kortom ik weet het voor de moment niet meer of ik wel juist bezig ben, hou ik mijzelf voor de gek met mijn goud of wil men mij dat juist laten geloven? De werkloosheid blijft maar stijgen in europa, de bedrijven sluiten of verhuizen en toch stijgen de aandeel koersen in 45° naar boven, blijven de rentes op obligaties dalend en laag en is elke gerucht en of gesprek genoeg om de goud en grondstoffensector de grond in te boren. Het lijkt wel de omgekeerde wereld maar toch is het wat gebeurt.
Het is frustrerend om te zien hoe de zaken verlopen zoals je had kunnen verwachten maar de gevolgen anders om zijn.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Het Vrt-journaal van 13u.

Even met de financieel expert een bespreking over de Europese crisis, geld nodig voor Portugal, Slovenië en daar bovenop klopt ook de Cypriotische rekening niet. Dus weer de ganse molen boven halen van de spaarder boven de 100.000€. Zelfs de gloednieuwe minister Koen Geens werd er bij gehaald om de burger er nog eens op te wijzen dat er een bankgarantie is, België steeds alles gedaan heeft om de spaarder te beschermen. De 100.000€ staat niet ter discussie volgens hem en mochten er van het Europees niveau stappen gezet worden om de spaarder aan te pakken dan kan België nog steeds meer doen om de Belgische spaarder te vrijwaren.
Men zet dus in België z'n zwaarste wapens in om het geld te houden waar het is. :)
Het nieuwsanker gaf al lachend toe niet te begrijpen waarom de aandelenmarkten het zo goed doen en in de VS dag-na-dag records halen. De verwijzing naar de QE-programma's werd gelegd met de uitleg dat de belegger reeds aan het anticiperen is op de heropleving. Of dit een juiste zet was zou de toekomst uitwijzen. :)

Terloops: De voorbije maanden werd op de luchthaven van Zaventem 3.8 miljoen cash onderschept. :lol:
- William Arthur Ward -
Post Reply