Goeiemorgen, vannacht goudprijs nog wat doorgezakt,
momenteel 1084$ rond; en dit heeft MA hierover te zeggen.
Gold – It Ain’t Over Until the Fat Lady Sings
Posted on July 23, 2015 by Martin Armstrong
http://www.armstrongeconomics.com/archives/35296
....
The key Weekly Bearish Reversals are 1084 and 1075, followed by 1042 and 1026.
We have four Weekly Bearish Reversals providing support before the break at $1,000.
...
If we hold 1084 for the weekly closing, then we can see a two week bounce and everyone will proclaim the low, so hurry up and buy more.
If we close below these numbers, then we can see a two week panic to the downside and a test of the 1980 high. If that unfolds, then the latter target may be further down. So we play it by the numbers.
En de mijnen en mijntjens : zij bloeden voort...
Martin A. Armstrong - Economics
- doubleyou
- Gold Member
Re: Martin A. Armstrong - Economics
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
-
- Gold Member
MA heult al mee met de Wallstreetwolven sinds ie vrijkwam.
Zijn vroeger werk was beter, veel beter , zonder de schooljuffrouws die zijn handje vasthielden.
Goud is al duizenden jaren oud als waarde.
Deze keer zal het anders zijn.

Zijn vroeger werk was beter, veel beter , zonder de schooljuffrouws die zijn handje vasthielden.
Goud is al duizenden jaren oud als waarde.
Deze keer zal het anders zijn.

Goud is een cyclisch edelmetaal
- Spruitje
- Freegold Member
Ik weet het niet, kan het vaak niet plaatsen.
Ben zelf geen top-econoom, vind zaken héél zinnig, andere zaken van de pot gerukt (mogelijk door z'n Amerikaanse manier van denken/visie), moeilijk om als één geheel te kaderen.
Als ik hem moet vergelijken met iemand, dan doet hij me denken aan 'n Afrikaanse speler destijds in de lokale voetbalclub. Die man kon soms geniale dingen doen, en dan nadien veranderen in 'n speler bij de scholieren. En dan was het altijd de vraag: "Veegt die d'er nu plots z'n kl... aan of was die geniale beweging van daarnet 'n gelukje?" (*)
Ik lees gewoon verder en probeer zaken te kaderen en evalueer het nadien wel.
Ieder z'n ounce en ieder z'n sok, niet?
(*) Achteraf wel te horen gekregen dat er elke dag wel 4-5 knappe vrouwen binnen kwamen, en niet om z'n kousen te stoppen. Is wel op 42-jarige leeftijd overleden aan 'n hartaanval. (of dat mét vrouw of zonder was weet ik niet)
Ben zelf geen top-econoom, vind zaken héél zinnig, andere zaken van de pot gerukt (mogelijk door z'n Amerikaanse manier van denken/visie), moeilijk om als één geheel te kaderen.
Als ik hem moet vergelijken met iemand, dan doet hij me denken aan 'n Afrikaanse speler destijds in de lokale voetbalclub. Die man kon soms geniale dingen doen, en dan nadien veranderen in 'n speler bij de scholieren. En dan was het altijd de vraag: "Veegt die d'er nu plots z'n kl... aan of was die geniale beweging van daarnet 'n gelukje?" (*)
Ik lees gewoon verder en probeer zaken te kaderen en evalueer het nadien wel.
Ieder z'n ounce en ieder z'n sok, niet?

(*) Achteraf wel te horen gekregen dat er elke dag wel 4-5 knappe vrouwen binnen kwamen, en niet om z'n kousen te stoppen. Is wel op 42-jarige leeftijd overleden aan 'n hartaanval. (of dat mét vrouw of zonder was weet ik niet)

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Mij doet ie meer en meer denken aan Van Rossem, Mr. Moneytron.
De toverformule staat, tot blijkt dat ze nep is en niet werkt.
Kan het vooral goed uitleggen nà de feiten.
De toverformule staat, tot blijkt dat ze nep is en niet werkt.
Kan het vooral goed uitleggen nà de feiten.
Goud is een cyclisch edelmetaal
-
- Silver Member
Armstrong vandaag:
""Bretton Woods collapsed as a negotiating ploy because the Europeans were demanding gold for the flood of dollars. Nixon closed the gold window because there was no choice. He intended to renegotiate trade deals he linked to returning to the gold standard at some new price fix.""
en verder:
"""Moreover, with the introduction of credit cards, the first step to money becoming plastic and electronic was set in motion. There is no way there will be a return to a gold standard. That idea NEVER worked at any time throughout history and people confuse the fact that gold was simply used as a medium of common exchange between nations. Gold never formed the primary circulating coins for a domestic economy since they were too high in denomination to serve as every day money."""
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit duidelijk maakt dat voor de Freegolders goud ook GEEN geld is.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem wart op wit duidelijk maakt dat een terugkeer naar een klassieke goudstandaard NATUURLIJK NIET meer kan omdat er eenvoudigweg niet genoeg goud meer is ten opzichte van het aantal dollars.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit vertelt dat voor de Freegolders er sinds de introductie van de EURO een free-floating goldprice is: waar ook ter wereld kan je een goudloket binnenstappen en je Kruger omzetten naar cash én omgekeerd.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit duidelijk maakt dat in datzelfde free-floating gold ergeen goud meer moet toegevoegd worden in de kluizen van de Centrale Banken (want er is er toch niet genoeg goud) en dat DAAROM de prijs van het goud nu moet stijgen. Dat is Vrijgoud eigenlijk. Enkel gelegaliseerde diefstal en fraude via het fractioneel bankieren zit dit in de weg. Dààr zit het zwarte gat van de Freegolders.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit duidelijk maakt dat het NIET is omdat Nixon in 1971 het goud-venster heeft gesloten dat daarom de dollar ook zomaar de link met goud kon verbreken. Daar zit de toekomst voor de Freegolders. Indien dat bewaarheid wordt heeft de 55.000$ van FOFoa een toekomst. Anders onder de mat ermee. Tot spijt van wie het benijdt. De feiten lijken de theorie te hebben achterhaald. De EURO lijkt een zinkend schip zonder de wil om te handelen. Net alsof de goudjoker nooit heeft bestaan
""Bretton Woods collapsed as a negotiating ploy because the Europeans were demanding gold for the flood of dollars. Nixon closed the gold window because there was no choice. He intended to renegotiate trade deals he linked to returning to the gold standard at some new price fix.""
en verder:
"""Moreover, with the introduction of credit cards, the first step to money becoming plastic and electronic was set in motion. There is no way there will be a return to a gold standard. That idea NEVER worked at any time throughout history and people confuse the fact that gold was simply used as a medium of common exchange between nations. Gold never formed the primary circulating coins for a domestic economy since they were too high in denomination to serve as every day money."""
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit duidelijk maakt dat voor de Freegolders goud ook GEEN geld is.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem wart op wit duidelijk maakt dat een terugkeer naar een klassieke goudstandaard NATUURLIJK NIET meer kan omdat er eenvoudigweg niet genoeg goud meer is ten opzichte van het aantal dollars.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit vertelt dat voor de Freegolders er sinds de introductie van de EURO een free-floating goldprice is: waar ook ter wereld kan je een goudloket binnenstappen en je Kruger omzetten naar cash én omgekeerd.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit duidelijk maakt dat in datzelfde free-floating gold ergeen goud meer moet toegevoegd worden in de kluizen van de Centrale Banken (want er is er toch niet genoeg goud) en dat DAAROM de prijs van het goud nu moet stijgen. Dat is Vrijgoud eigenlijk. Enkel gelegaliseerde diefstal en fraude via het fractioneel bankieren zit dit in de weg. Dààr zit het zwarte gat van de Freegolders.
Er zou eens iemand moeten zijn die hem zwart op wit duidelijk maakt dat het NIET is omdat Nixon in 1971 het goud-venster heeft gesloten dat daarom de dollar ook zomaar de link met goud kon verbreken. Daar zit de toekomst voor de Freegolders. Indien dat bewaarheid wordt heeft de 55.000$ van FOFoa een toekomst. Anders onder de mat ermee. Tot spijt van wie het benijdt. De feiten lijken de theorie te hebben achterhaald. De EURO lijkt een zinkend schip zonder de wil om te handelen. Net alsof de goudjoker nooit heeft bestaan

- Indiana Jones
- Freegold Member
Tsjah ... die goudjokers ... die zijn er wel degelijk (nog steeds helaas), maar die verkondigen net zoveel waarheid als politici

Be well .... Indy

Trek je conclusie- Er waren Europese, Aziatische, Zuid Afrikaanse- Banken/Winkels die gouden munten en goudbaren verkochten vóórdat Nixon in het spel kwam
en al helemaal vóórdat iemand wist wat een euro was, of zou moeten worden![]()
- Het opstarten of staken van de verkoop heeft niets met de dollar of euro te maken
- Aan/Verkoopcijfers worden door de fysiek-sector (muntslagers/goudwinkeltjes etc.) gemanipuleerd om stabiele inkomsten te 'hopen' behouden
weet ik zelfs nog uit 'mijn' HBU tijd![]()
- Mensen hebben een kort geheugen en een hele sterke behoefte om ergens in te geloven![]()

Be well .... Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
-
- Silver Member
Armstrong overdrijft wel met zijn uithaal naar de Chinese goudreserves.
Dat land mijnt jaarlijks 600 ton goud alleen al + de import via Hongkong. Dat een groot gedeelte daarvan naar de middenklasse gaat, tot daar nog aan toe, maar wie dat cijfer van de nieuwe Chinese goudreserves gelooft is volgens mij niet goed wijs, net zoals al diegenen die denken dat de prijs van goud bepaald wordt door vraag en aanbod, ik was dat al bijna vergeten. In deze "vrije markt" betalen we nergens de werkelijke kost voor.
Als de prijs van goud vandaag ONDER de mijnkost ligt, dan ligt het toch ook onder de werkelijke waarde!!
Zonneklaar, vertel dat maar eens aan Armstrong.
Dat land mijnt jaarlijks 600 ton goud alleen al + de import via Hongkong. Dat een groot gedeelte daarvan naar de middenklasse gaat, tot daar nog aan toe, maar wie dat cijfer van de nieuwe Chinese goudreserves gelooft is volgens mij niet goed wijs, net zoals al diegenen die denken dat de prijs van goud bepaald wordt door vraag en aanbod, ik was dat al bijna vergeten. In deze "vrije markt" betalen we nergens de werkelijke kost voor.
Als de prijs van goud vandaag ONDER de mijnkost ligt, dan ligt het toch ook onder de werkelijke waarde!!
- Indiana Jones
- Freegold Member
Barrick en Eldorado (die twee heb ik en staan al even onder water) kunnen een prijs van $800 / troy ounce nog wel aan ... maar veel mijnen zullen over de kop gaan op prijzen onder de $1000.Ben2 wrote:Armstrong overdrijft wel met zijn uithaal naar de Chinese goudreserves.
Ik hou die 2 en 1 expl. die nauwelijks gefinancierd is dan ook aan, net zoals m'n muntjes .... al heb ik destijds wel het boventallige stuk fysiek & mijnen met het vooraf beoogde rendement weg kunnen schonen.
Daarnaast blijft dan de exploratie achter, te duur en dan krijg je in een volgende wave up tekorten die de prijs verder kunnen opdrijven.
In euro's denk ik nog steeds dat €25/gram niet denkbeeldig is en denk ik dat de 2e wave tussen 2016 en 2020 tot over de €60/gram kan gaan.
Daarna zal het weer zakken tot aan de 3e wave up en daarvan zal ik niet verbaasd zijn als die de €100/gram zal gaan halen,
tenminste ... mss in de euro of anders in een voor ons vergelijkbare valuta 'NeuMark' of 'NordEuro' ?

Everything that needs to be said has already been said.
-
- Silver Member
Armstrong heeft de voorbije jaren toch al geregeld aangegeven wanneer de low in goud ongeveer zou zijn.
Nu moet ge der plots 500$ voor betalen.
Niet koosjer

Niet koosjer

- doubleyou
- Gold Member
Allerheiligen gold blues exclusiviteit creëren. Iedereen is al dan niet vrij daarmee te doen wat hij wil.Ben2 wrote:Armstrong heeft de voorbije jaren toch al geregeld aangegeven wanneer de low in goud ongeveer zou zijn.
Niet koosjer![]()
't is een habbekrats als het achteraf de enige correcte, en duidelijk gedefinieerde waarheid in pacht heeft, en je ernaar handelde.
Volgend/Vorig artikel : Confidence Game.
..blind "vertrouwen" in een 500$ "spel"...not me
Ik betaal geen euro of dollar meer voor een ander zijn rapporten of inzichten. Gedaan ermee.
Heeft niets met gierigheid te maken. Heb het gewoon gehad met alle betalende schrijfsels, terwijl 99% zijn mosterd haalt op alles wat elders beschikbaar is en gepubliceerd staat links of rechts.
En al die promo praatjes, en reclame met hun (a)social media accounts, waar je elke dag hetzelfde door je strot geduwd krijgt ; krijg er een degout van.
Heb de vorige maanden mijn 2 nog lopende abo's op "beleggingsblaadjes" opgezegd.
Zoek zelf mijn ding, handel ernaar en de rest van de zelfverklaarde goeroes kunnen DBI (De Boom In) en/of DPO (De Pot Op).
Ze hebben het recht om zo hun business trachten te maken.
Heb het allemaal gedaan en gezien, maar 't is genoeg voor mij.
Zélf doe ik het even goed/slecht met/zonder hun advies en voorbeeldportefeuilles.
Enfin, 't was off topic.
Goed weekend allemaal.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)