Financiële Crisis in Europa

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Financiële Crisis in Europa

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote: Doe mij ook maar zo'n glazen bolletje :mrgreen:
Niemand heeft 'weet' van de toekomst, hooguit 'perceptie'.... en de één zijn perceptie is beter dan die van de ander ..... ;)

Juist dáárom kan ik de redenatie van fofoa niet volgen, want die brengt het als een 'weet' terwijl het slechts een 'perceptie' is.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Crisis ?
Niet voor iedereen...getuige deze 964-delige bonte verzameling op de Ferrari days op het Silverstone circuit

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 120916_122

:!: Dat staat hier bij mij op pagina 69 van deze draad.
't is te hopen dat er niet te veel over kop gegaan zijn bij hun terugkeer naar huis
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Als het niet met de wagen is kan het geen kwaad. ;) 8-)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:
Niemand heeft 'weet' van de toekomst, hooguit 'perceptie'.... en de één zijn perceptie is beter dan die van de ander ..... ;)

Juist dáárom kan ik de redenatie van fofoa niet volgen, want die brengt het als een 'weet' terwijl het slechts een 'perceptie' is.
http://coppolacomment.blogspot.nl/2012/ ... -calf.html
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Goed gevonden!
Their aim is to create a system of paper currencies unlinked to gold (they do not propose return to the gold standard) whose function is only as a medium of exchange, coupled with physical gold both as an international reserve and a store of value for all savers. There would no longer be any means of saving in currency or in any form of asset-backed paper. At-risk investment for a return would still be possible, but the current arrangement where by ALL savings are reinvested in productive activities would end. In this respect their theories are similar to those of other "full reserve banking" enthusiasts, except that they do not accept public or private debt as appropriate backing for savings: to them, all savings should be in physical gold.
Daar zit inderdaad het verschil van inzicht. Private schuld is het levensbloed van de economie. Publieke schuld gaat verdwijnen, of er gaat in ieder geval geen koopkracht in zitten. Private schulden blijven gewoon. Daar is ook niets mis mee.

Maar ik heb deze uitleg eigenlijk ook nooit gelezen in de werken van Another of FOA. Dus is de uitleg geworden van Fofoa.

In de toekomst gaat er gewoon minder koopkracht zitten in overheidsbeloftes. Dan zijn er andere assets die daarvan profiteren. Niet moeilijker maken dan het is.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Een goed artikel door Paul gepost dat het Freegold concept op een A4'tje toelicht.

Voor de het overige kan ik mij niet vinden in de Christelijk insteek en het waardeoordeel dat wordt geveld over het zogenaamde onproduktieve hoarden van harde assets.
Patience. Use the force. Think.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

RE RE RE RE EDIT

KxT, lampje ging wat latig branden :oops:

Ik zie het nu pas: FRANCES COPPOLA :lol:

Ik had al maanden geleden van haar wartaal vernomen; twitter waarschijnlijk.

Geen maanden: 31 july ziet ik.
Last edited by Adamus on 17 Sep 2012, 10:56, edited 4 times in total.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:Een goed artikel door Paul gepost dat het Freegold concept op een A4'tje toelicht.

Voor de het overige kan ik mij niet vinden in de Christelijk insteek en het waardeoordeel dat wordt geveld over het zogenaamde onproduktieve hoarden van harde assets.
Had je post nog niet gelezen :D , maar op de R.K. kleuterschool werden wij voorgelezen en ook het gouden kalf kwam voorbij.....goud is in mijn achterhoofd altijd blijven hangen als iets negatiefs. Dat de kelk en monstrans van goud waren.....dat kwam weer niet bij me op :o het tabernakel was ook mooi goudgekleurd ....
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:
Indiana Jones wrote:

http://coppolacomment.blogspot.nl/2012/ ... -calf.html
In grote lijnen ervaart Frances hetzelfde als ik met fofoa-freegolders ervaren heb:
"I must emphasise that this is my understanding. One of the features of my conversations with the Freegolders people was their insistence that I did not understand, and that when I did I would convert to their belief. The FOFOA blog itself says something similar about people who criticise its writing. For me this is uncomfortably close to the concept of "gnosis" - the idea that there is hidden or special knowledge that is acquired only through spiritual enlightenment. And when you partner this "gnosis" with their belief in a financial Armageddon from which only those who subscribe to their teachings will be saved, we seem to have something akin to a doomsday cult."

Daarnaast maakt Frances een opmerking, die ik in dit kader ook dikwijls naar fofoa-freegolders gemaakt heb, ze hebben kennelijk geen idee wat een echte meltdown inhoudt en dat zo iets ons, voor decennia lang, terugbrengt naar de middeleeuwen waarin het hebben van fysiek GEEN ENKELE GARANTIE geeft op eerste levensbehoeften, tenzij je een klein legertje gewapende mannen om je heen verzameld hebt:
"The Freegolders seem to think that their "phase transition" would only take a few months, and they reckon they have enough food stored to keep them going during that time. But economic and social chaos on the scale they envisage wouldn't take a few months to resolve. It would take years."

Last but not Least, de wereld heeft GEEN OBJECTIEF BEWEZEN tekort aan olie, gas, voedsel etc. Deze commodities worden schaars gemaakt door onvoldoende productieve inzet en door de belangen van investeerders erin. Deze 2 grootheden, "onvoldoende productiviteit EN investeerders", zorgen ervoor dat de commodities oneerlijk over de wereldbevolking zijn verdeeld en zelfs door de beter bedeelden als enigszins schaars gezien worden. Als je dát verder entameert door middel van fysiekgoud beloning, creëer je een wereld á la Romeins perspectief -> de rijken en de slaven. Aangezien het thans al langer duidelijk is, dat overheden slechts kunnen functioneren bij de gratie van de rijken/invloedrijken, is de vrije wil gedachte achter fofoa-freegold een contradictio in terminis. Fofoa-freegolders gieten namelijk dezelfde wijn in andere vaten !
"But what if the guru is completely wrong? What if financial Armageddon doesn't happen? What if - as Izabella Kaminska has suggested in her recent series of posts, "Beyond Scarcity" - we are entering an era not of insufficient production to meet everyone's needs, but an era of OVER-production? If there is actually more than enough production to meet everyone's needs, then hoarding is pointless and surpluses are worthless"

Mijn conclusie is dan ook, dat je kunt geloven in Mohammed, Jezus, Boeddha, fofoa-freegold etc.
Een garantie dat jouw geloof ook daadwerkelijk HET geloof is wat gedragen wordt als sociaal, verlossend etc....., rust slechts in de wet van de grote getallen. Zijn er slechts enkele volgelingen, dan ben je een minderheid, die zich slechts overeind kan houden door onvoorwaardelijke en onvermijdelijke geloofsbrieven.

Ik blijf geloven in het thans accumuleren van fysiek en blijf geloven dat dit fysiek je een zekere vrijheid kan geven, maar dat is dan een Freegold gedachte die haaks staat op de fofoa-freegold gedachte.

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Er is maar 1 safe asset: met het sterkste leger de hele wereld koeieneren. "there is your country, there is the lord, there is your family"
Post Reply