Bankier Rothschild zet 165 miljoen in op val van euro
Door: redactie
20/08/12 - 17u46 Bron: The Daily Telegraph, Het Laatste Nieuws
Dat de euro op wankelen staat, heeft u al vaker gehoord en gelezen. Het wordt pas benauwend wanneer een van de kopstukken van het bankwezen, lord Jacob Rothschild, 165 miljoen euro inzet op de val van de Europese eenheidsmunt.
Jacob Rothschild is een van de oudste leden van de bankdynastie en voorzitter van de invloedrijke investeringsbank RIT. Omdat die bankeen investeringskapitaal van meer dan 2 miljard euro vertegenwoordigt, wordt zijn uitspraak als een slecht voorteken voor de euro gezien.
Realistisch
Opmerkelijk daarbij is dat Rothschild, volgens zijn naaste medewerkers in zakenkrant The Daily Telegraph, "geen dogmatische euroscepticus is maar een realistische kijk heeft op de zwakke munt".
Verhofstadt
Daarmee zet Rothschild zich op dezelfde lijn als europolitici zoals Guy Verhofstadt. Die verklaart vandaag aan onze collega's van Het Laatste Nieuws dat volgende maand cruciaal wordt voor het voortbestaan van de eenheidsmunt. Zo is het met spanning afwachten of het Duitse grondwettelijk hof beslist om een permanent noodfonds in te voeren. Indien dat fonds er niet komt, zo stelt Verhofstadt, staat de euro op losse schroeven.
Vorige week nog kwam aan het licht dat de Finse overheid zicht voorbereidt op de val van de euro.
Financiële Crisis in Europa
- doubleyou
- Gold Member
Oh la la la Re: Financiële Crisis in Europa
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
-
- Gold Member
Re: Oh la la la Re: Financiële Crisis in Europa
Ik ga ook peanuts inzetten. Ambrose en zijn eurobashersdoubleyou wrote:Bankier Rothschild zet 165 miljoen in op val van euro
.
GELUL IN DE RUIMTE zouden de hollanders zeggen.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Tjah ... ten opzichte van mijn 'vermogen' durf ik ook wel € 16,50 te gokken op de val van de euro. Dan loop ik relatief gezien hetzelfde risico als Rothschild ....Adamus wrote:Ik ga ook peanuts inzetten. Ambrose en zijn eurobashersdoubleyou wrote:Bankier Rothschild zet 165 miljoen in op val van euro
.

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
-
- Gold Member
1 kilo goudmerk nootjes. Nootjes zijn wel fors duurder geworden de laatste 2 jaarIndiana Jones wrote:Tjah ... ten opzichte van mijn 'vermogen' durf ik ook wel € 16,50 te gokken op de val van de euro. Dan loop ik relatief gezien hetzelfde risico als Rothschild ....Adamus wrote:Ik ga ook peanuts inzetten. Ambrose en zijn eurobashersdoubleyou wrote:Bankier Rothschild zet 165 miljoen in op val van euro
.

-
- Bronze Member
- Indiana Jones
- Freegold Member
Re: Financiële Crisis in Europa
EN DIE DAG IS ? ............... GISTEREN !
------------------------------------------------
26 augustus 2012 20:00
'Beslissende fase in eurocrisis aangebroken'
BERLIJN - De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde zondag dat ''elke dag'' telt als het gaat om de inspanningen van Griekenland om zich aan zijn afspraken te houden en zijn lidmaatschap van de eurozone veilig te stellen.

''We zitten momenteel in een beslissende fase in de bestrijding van de Europese schuldencrisis'', zei ze tegen de Duitse televisiezender ARD.
''Elke dag telt om inspanningen te vergroten en toepassen wat is beloofd'', zei Merkel, toen haar werd gevraagd naar haar vertrouwen in de Griekse premier Antonis Samaras.
Merkel zei dat veel vertrouwen de afgelopen 2,5 jaar verloren is gegaan. ''Net als anderen, heb ik tegen de Griekse premier gezegd dat er nog veel te doen is.''
De bondskanselier herhaalde dat het nu wachten is op een rapport van de EU, de Europese Centrale Bank (ECB) en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) over Griekenland, dat waarschijnlijk eind september uitkomt.
Door: ANP
BERLIJN - De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde zondag dat ''elke dag'' telt als het gaat om de inspanningen van Griekenland om zich aan zijn afspraken te houden en zijn lidmaatschap van de eurozone veilig te stellen.

''We zitten momenteel in een beslissende fase in de bestrijding van de Europese schuldencrisis'', zei ze tegen de Duitse televisiezender ARD.
''Elke dag telt om inspanningen te vergroten en toepassen wat is beloofd'', zei Merkel, toen haar werd gevraagd naar haar vertrouwen in de Griekse premier Antonis Samaras.
Merkel zei dat veel vertrouwen de afgelopen 2,5 jaar verloren is gegaan. ''Net als anderen, heb ik tegen de Griekse premier gezegd dat er nog veel te doen is.''
De bondskanselier herhaalde dat het nu wachten is op een rapport van de EU, de Europese Centrale Bank (ECB) en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) over Griekenland, dat waarschijnlijk eind september uitkomt.
Everything that needs to be said has already been said.
-
- Platinum Member
citigroup: 90% kans dat Griekenland heel binnenkort euro verlaat
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 267443.htm
en dat zal wel het onderwerp geweest zijn van het gesprek met Merkel en Hollande, niet een eventueel uitstel.
en dat zal wel het onderwerp geweest zijn van het gesprek met Merkel en Hollande, niet een eventueel uitstel.
-
- Gold Member
troika hier, troika daar, maar wanneer wordt het kind uit de kar gegooid? Kan niet, kan alleen zelf springen. Dus wat is het probleem voor Grieken.....tijd is geen geld, alleen schuldophoping. Misschien hebben de Duitse banken een probleempje? Ook de Duitsers hebben zich rijk gewaand.Indiana Jones wrote:EN DIE DAG IS ? ............... GISTEREN !
-
- Gold Member
ik gok op die andere 10%. Citi slaat de plank ook wel eens mis de laatste jaren. Sinds Ruding er niet meer werkt .....skyscraper wrote:citigroup: 90% kans dat Griekenland heel binnenkort euro verlaat

- Spruitje
- Freegold Member
- De QE3 van de FED is zo goed als zeker voor september.
- LTRO 3.0 komt er ook.
- China voorziet ook 800 miljard £ stimulus.
Er komt 'n tsunami van geld aan. Goed voor de EM.
- LTRO 3.0 komt er ook.
- China voorziet ook 800 miljard £ stimulus.
Er komt 'n tsunami van geld aan. Goed voor de EM.

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -