Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Boefke
Silver Member

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Boefke »

cavajo wrote:
Boefke wrote:Heb een nieuwe post op mijn Blog.

Het gaat specifiek over de Nederlandse huizenmarkt en waar we waarschijnlijk naar toe gaan.

Misschien vooral interessant voor onze Vlaamse lezers alhier.

http://tinyurl.com/6v7j56o
Veel komt ook voort uit de " lafheid " ( ik vind niet direct een beter woord ), van de politieke generatie in, zowel Nederland als ons eigen landje.
Wie durft als verkozene nog structurele maatregelen nemen .
" Maatregelen die op termijn een generatie echt vooruithelpen, maar die in de beginne dermate onpopulair overkomen dat de herverkiezing op de helling staat "
" Wie durfde een maatregel opleggen van ....ik zeg maar wat : maximaal 60 procent van de aankoopwaarde. "
' Wie durfde zeggen dat een kleinere auto ook 4 wielen en een stuur had en heeft. "
" Wie durfde zeggen dat, als uwen hond achteraan de badkuip met zijnen poot ewa staat te pletsen, je ook een jaccuzi-effect bekomt... :lol: ."
( da laatste was een graptjen...).

Los van dit geleuter,
Een knappe post Boefke !!

mvg,
Cavajo

Hahaha! Dank je Cavajo.

U noemt het lafheid, maar naar mijn mening is het een botsing van 2 werkelijkheden. Ik zal het proberen uit te leggen.

Een politicus heeft maar één doel: Herkozen worden.

Een kiezer heeft maar één doel: Zijn wensen zoveel mogelijk vervuld door diezelfde politicus.

Deze 2 werelden zijn naar elkaar toe enorm goed verenigbaar. Sterker nog, het is een gevalletje van de burger vraagt en de politicus draait.

Wat hier TOTAAL los van staat is de wenselijkheid van bepaalde maatregelen op de LANGE termijn. Of anders gezegd de financiële gevolgen voor de generaties na ons. Het Ikke Ikke ideaal. Daar moet eigenlijk eerst zowat een nakend faillissement van een compleet land! bijkomen eer er "ietskes" verandert. Ietskes, want dan nog is het minimaal.

De gebakken peren zitten we nu mee. En nog roept men dat het wel weer best meevalt.

Op de keper beschouwd kunnen we het terugvoeren tot het geld-concept. Geld is geen store of value/ Politici dienen niet over budgetten te gaan.

Vandaar de loskoppeling van de ECB van de natie staten. Dit is al tot in de treuren herhaald, maar oh zo belangrijk. Politici gaan niet de veranderingen uit eigen wil doen, zeker niet. Daar moeten we dus ook maar beter niets van verwachten, en zeker niet over opwinden. Het wordt een jarenspel. Een spel met vele verliezers, en een handjevol toeschouwers vanuit wat hooimijten her en der verspreid. De klap komt.....das zeker :(
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:[ ..... ]De gebakken peren zitten we nu mee. En nog roept men dat het wel weer best meevalt.

Op de keper beschouwd kunnen we het terugvoeren tot het geld-concept. Geld is geen store of value/ Politici dienen niet over budgetten te gaan.

Vandaar de loskoppeling van de ECB van de natie staten. Dit is al tot in de treuren herhaald, maar oh zo belangrijk. Politici gaan niet de veranderingen uit eigen wil doen, zeker niet. Daar moeten we dus ook maar beter niets van verwachten, en zeker niet over opwinden. Het wordt een jarenspel. Een spel met vele verliezers, en een handjevol toeschouwers vanuit wat hooimijten her en der verspreid. De klap komt.....das zeker :(
Uhhhh .......

1-Het volk wil zo veel mogelijk verwend worden;
2-De politici willen graag gekozen- en herkozen worden, dus verwennen het volk;
3-Dat doen ze door staatsleningen uit te schrijven ... tot in den treure als het moet;
4-Die leningen worden gekocht door- en voor commerciële banken.

so far so good

1-De politici bezuinigen niet genoeg, als het nodig is, en de staatsleningen kunnen niet goed, of helemaal niet meer, terugbetaald worden;
2-Het volk wordt toch maar onder druk gezet, want het bankwezen komt serieus in problemen;
3-Door de druk dondert de economie in elkaar, wordt het begrotingsgat nog groter en komen de banken nog meer in de problemen;
4-Internationaal probeert men het probleem op te lossen, want de FED swapt $ 1.400.000.000.000 met de ECB tegen € 1.000.000.000.000 en ..... de ECB leent dit geld uit aan alle behoeftige Europese banken teneinde het financiële systeem overeind te houden.

Het is inderdaad tot in den treuren herhaald dat het belangrijk is dat de ECB onafhankelijk blijft, maar dat is de ECB niet want ze zitten midden in deze shit.
En het gaat nog verder strakjes, want om de Europese banken te redden zijn nog meerdere SWAP-tranches van een triljoen Euro nodig en die zijn gedekt door ..... dat kleine beetje goud op de ECB balans, dat slechts gegarandeerd wordt door andere CB's die het niet eens in eigen kluis hebben liggen maar in Manhatten.
A- de dekking is niet hard, want het fysieke goud is niet ter plaatse
B- mocht er dan toch genoegen genomen worden met, middels derden mogelijk gedekt goud-papier, maar gaan de Swaps verder uitbreiden (geen vraag maar zekerheid), dan moet de goudprijs naar € 5.000 / gram als de ECB haar balans in gezond evenwicht wil houden.

Mijn idee:
1; 2; 3; 4 hoedje van papier
En als dat hoedje dan niet past, zetten we 't in een glazen kast ..... :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Boefke
Silver Member

Post by Boefke »

Indyyyyy ;)

Ik kan nu gaan herhalen dat het verre van goud op de balansen van de CB's gaat, maar juist dat in privé-bezit. En dat de onafhankelijkheid van de ECB is van de politici met hun rariteiten kabinetten.....Maar dat weet je allemaal al lang :lol: .

En dat de ECB onder dit huidige monetaire systeem niet anders kan dan de banken voorzien van deze steun of heel Europa ligt op haar gat. En dat dit zeker NIET het onvermijdelijke gaat afstellen, alleen uitstellen. Dit weet men zelf ook heus, maak je niet bang.

Je zal wellicht je redenen hebben om te volharden in je standpunt, zoals ik die ook heb :D .

We lijken wel 2 oude chagrijnige mannetjes die heel de dag hetzelfde tegen elkaar herhalen....zonder naar elkaar te luisteren #geintje
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:
Boefke wrote:[ ..... ]De gebakken peren zitten we nu mee. En nog roept men dat het wel weer best meevalt.

Uhhhh .......

1-Het volk wil zo veel mogelijk verwend worden;
2-De politici willen graag gekozen- en herkozen worden, dus verwennen het volk;
3-Dat doen ze door staatsleningen uit te schrijven ... tot in den treure als het moet;
4-Die leningen worden gekocht door- en voor commerciële banken.

so far so good

1-De politici bezuinigen niet genoeg, als het nodig is, en de staatsleningen kunnen niet goed, of helemaal niet meer, terugbetaald worden;
2-Het volk wordt toch maar onder druk gezet, want het bankwezen komt serieus in problemen;
3-Door de druk dondert de economie in elkaar, wordt het begrotingsgat nog groter en komen de banken nog meer in de problemen;
4-Internationaal probeert men het probleem op te lossen, want de FED swapt $ 1.400.000.000.000 met de ECB tegen € 1.000.000.000.000 en ..... de ECB leent dit geld uit aan alle behoeftige Europese banken teneinde het financiële systeem overeind te houden.

Het is inderdaad tot in den treuren herhaald dat het belangrijk is dat de ECB onafhankelijk blijft, maar dat is de ECB niet want ze zitten midden in deze shit.
En het gaat nog verder strakjes, want om de Europese banken te redden zijn nog meerdere SWAP-tranches van een triljoen Euro nodig en die zijn gedekt door ..... dat kleine beetje goud op de ECB balans, dat slechts gegarandeerd wordt door andere CB's die het niet eens in eigen kluis hebben liggen maar in Manhatten.
A- de dekking is niet hard, want het fysieke goud is niet ter plaatse
B- mocht er dan toch genoegen genomen worden met, middels derden mogelijk gedekt goud-papier, maar gaan de Swaps verder uitbreiden (geen vraag maar zekerheid), dan moet de goudprijs naar € 5.000 / gram als de ECB haar balans in gezond evenwicht wil houden.

Mijn idee:
1; 2; 3; 4 hoedje van papier
En als dat hoedje dan niet past, zetten we 't in een glazen kast ..... :lol:
Hoe kom je aan 5000? Ze kunnen het 'idee' goud ook doorhalen, zoals ik al lang verwachte zal het gewoon een péèmmetje in de boekhouding blijken te zijn :-( en valt in het niet bij de astronomische schulden. Het aanhangsel van de pm, het 'sociale contract' waar onze politici zo hard aan gewerkt hebben zal straks veel waardevoller blijken te zijn: kunnen de chinezen ons -de luie flikkers met hun kenniseconomie- te werk stellen. Laat mijn goud maar lekker dobberen zonder Italiaan aan het roer.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Zomaar een gedachte, maar ik mocht het verhaal Duisenberg volgen vanaf 1972 en vraag mij echt af: wat zijn de bijzondere competenties van de beste man geweest?? Alleen maar een Karel de Grote prijs in ontvangst nemen? Hij had 'another' moeten zijn en nog veel meer, maar weduwe Gretta heeft in de oude koffer op zolder ook al niets kunnen vinden waar ook maar iets uit de doeken wordt gedaan over beweegredenen rondom euro en opzet daarvan.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Boefke wrote:Indyyyyy ;)

Ik kan nu gaan herhalen dat het verre van goud op de balansen van de CB's gaat, maar juist dat in privé-bezit. En dat de onafhankelijkheid van de ECB is van de politici met hun rariteiten kabinetten.....Maar dat weet je allemaal al lang :lol: .

En dat de ECB onder dit huidige monetaire systeem niet anders kan dan de banken voorzien van deze steun of heel Europa ligt op haar gat. En dat dit zeker NIET het onvermijdelijke gaat afstellen, alleen uitstellen. Dit weet men zelf ook heus, maak je niet bang.

Je zal wellicht je redenen hebben om te volharden in je standpunt, zoals ik die ook heb :D .

We lijken wel 2 oude chagrijnige mannetjes die heel de dag hetzelfde tegen elkaar herhalen....zonder naar elkaar te luisteren #geintje
Neuhh ... ik ben verre van chagrijnig
Jij post over de ECB onafhankelijkheid van de natiestaten en ik zeg dus dat de ECB verre van onafhankelijk is. De ECB fund de natiestaten via de commerciële banken en dat is hetzelfde als ik geld aan mijn buurman leen, die het uitgeeft aan junkies. ;)
Last edited by Indiana Jones on 06 Mar 2012, 23:17, edited 1 time in total.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Adamus wrote:Zomaar een gedachte, maar ik mocht het verhaal Duisenberg volgen vanaf 1972 en vraag mij echt af: wat zijn de bijzondere competenties van de beste man geweest?? Alleen maar een Karel de Grote prijs in ontvangst nemen? Hij had 'another' moeten zijn en nog veel meer, maar weduwe Gretta heeft in de oude koffer op zolder ook al niets kunnen vinden waar ook maar iets uit de doeken wordt gedaan over beweegredenen rondom euro en opzet daarvan.
Duisenberg had slechts HOOP en VERTROUWEN ..... meer had'ie niet en kon die in het toenmalige politieke slagveld ook niet hebben.

HOOP, dat er nooit meer oorlog in Europa zou komen en de unie economisch zou kunnen groeien doordat deelnemende staten hun grenzen voor elkaar open zouden stellen en handelsbarrières wegnemen.

VERTROUWEN, dat de landen zich aan hun begrotingsafspraken zouden houden, zodat de zwakke landen sterk zouden worden en de sterke landen economisch nog sterker.

De HOOP is er nog steeds, het VERTROUWEN is tot op het '0' punt gedaald.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

'Nullijn niet voor top bedrijven'

Laatste update: 6 maart 2012 20:26
HILVERSUM - Voorzitter Bernhard Wientjes van VNO-NCW pleitte vorige maand voor een nullijn in de lonen om de economie uit het slob te trekken, maar bestuurders van enkele belangrijke ondernemingen die zijn aangesloten bij zijn organisatie, krijgen opslag.
Financieel directeur Jan Bos van PostNL gaat er 21 procent op vooruit met een salaris van 425.000 euro.
Raymond van Barneveld was, voordat hij zijn dartcarrière begon, ook postbode.
Dat zal Jan Bos gestoken hebben en deze man (telt slechts de postzegels van de briefpost binnen post.nl) kan nu, naast zijn salaris, dit logo op zijn borst plakken:
Image

Thomas Lieven
Bronze Member

ICBC says gold leasing reached 62.8 T in 2011

Post by Thomas Lieven »

Dit is iets dat ik niet goed kan plaatsen.
Is er iemand die mijn vastgelopen hersenen wat zuurstof kan geven?

ICBC says gold leasing reached 62.8 T in 2011
Industrial and Commercial Bank of China Ltd , the world's most valuable lender, said in a statement that its gold leasing business reached 62.8 tonnes of physical metal in 2011.

http://www.reuters.com/article/2012/03/ ... 5H20120306
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Gezien de volumes die verhandeld zijn, valt de prijsdaling nog mee vind ik :lol: :lol: :lol:

Nearly Entire Open Interest in COMEX Silver Trades Hands in Single Hour

Link Silver Doctors

The all-out cartel paper attack on silver continues. We documented last week how the cartel dumped 225 million ounces of paper silver on the market in 30 minutes coinciding with the release of the FOMC Monetary Policy report to begin the raid. 225 million ounces of 30 minutes is approximately 7.5 million ounces a minute.
The paper shenanigans continued this morning, as 12,428 paper silver contracts were traded in a span of only 5 minutes at approximately 9:20-9:25 am today. That's 62.14 million ounces of paper silver in 5 minutes crushing silver from $33.02 to $32.54....or 12.42 million ounces of paper a minute! And it gets worse.

Over a span of 50 minutes from 8:40 to 9:30am EST this morning, a total of 87,250 contracts traded hands, or 436,250,000 ounces- nearly the entire open interest in silver!
With an open interest of 112,424 contracts, this means that 78% of the COMEX open interest, and MORE THAN 1/2 OF WORLD PHYSICAL ANNUAL PRODUCTION changed hands in under an hour this morning!
Patience. Use the force. Think.
Post Reply