cavajo wrote:Veel komt ook voort uit de " lafheid " ( ik vind niet direct een beter woord ), van de politieke generatie in, zowel Nederland als ons eigen landje.Boefke wrote:Heb een nieuwe post op mijn Blog.
Het gaat specifiek over de Nederlandse huizenmarkt en waar we waarschijnlijk naar toe gaan.
Misschien vooral interessant voor onze Vlaamse lezers alhier.
http://tinyurl.com/6v7j56o
Wie durft als verkozene nog structurele maatregelen nemen .
" Maatregelen die op termijn een generatie echt vooruithelpen, maar die in de beginne dermate onpopulair overkomen dat de herverkiezing op de helling staat "
" Wie durfde een maatregel opleggen van ....ik zeg maar wat : maximaal 60 procent van de aankoopwaarde. "
' Wie durfde zeggen dat een kleinere auto ook 4 wielen en een stuur had en heeft. "
" Wie durfde zeggen dat, als uwen hond achteraan de badkuip met zijnen poot ewa staat te pletsen, je ook een jaccuzi-effect bekomt...."
( da laatste was een graptjen...).
Los van dit geleuter,
Een knappe post Boefke !!
mvg,
Cavajo
Hahaha! Dank je Cavajo.
U noemt het lafheid, maar naar mijn mening is het een botsing van 2 werkelijkheden. Ik zal het proberen uit te leggen.
Een politicus heeft maar één doel: Herkozen worden.
Een kiezer heeft maar één doel: Zijn wensen zoveel mogelijk vervuld door diezelfde politicus.
Deze 2 werelden zijn naar elkaar toe enorm goed verenigbaar. Sterker nog, het is een gevalletje van de burger vraagt en de politicus draait.
Wat hier TOTAAL los van staat is de wenselijkheid van bepaalde maatregelen op de LANGE termijn. Of anders gezegd de financiële gevolgen voor de generaties na ons. Het Ikke Ikke ideaal. Daar moet eigenlijk eerst zowat een nakend faillissement van een compleet land! bijkomen eer er "ietskes" verandert. Ietskes, want dan nog is het minimaal.
De gebakken peren zitten we nu mee. En nog roept men dat het wel weer best meevalt.
Op de keper beschouwd kunnen we het terugvoeren tot het geld-concept. Geld is geen store of value/ Politici dienen niet over budgetten te gaan.
Vandaar de loskoppeling van de ECB van de natie staten. Dit is al tot in de treuren herhaald, maar oh zo belangrijk. Politici gaan niet de veranderingen uit eigen wil doen, zeker niet. Daar moeten we dus ook maar beter niets van verwachten, en zeker niet over opwinden. Het wordt een jarenspel. Een spel met vele verliezers, en een handjevol toeschouwers vanuit wat hooimijten her en der verspreid. De klap komt.....das zeker