Hooimijt Juni 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Juni 2012

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Intussen kruipt de € toch ook weer wat de hoogte in... kwam van 1.23? Langzaam aan zitten we toch weer in de buurt van de 1.26.
Te duur voor de amerikanen? Een dure (duurdere) dollar mag hun broze economie zeker niet aantasten.

"Bernanke remarks take wind out of rally"

NEW YORK (Reuters) – Stocks pared steep gains on Thursday after prepared remarks from Federal Reserve chairman Ben Bernanke showed the Fed was ready to shield the economy if financial troubles mount, but he offered few hints that further monetary stimulus was imminent.

En ..... beng, de eur/usd terug op 1.2545 en ..... beng, dollargoud terug naar $ 1.578.
We gaan zien .... 't wordt met de dag onvoorspelbaarder .... Daarom ben ik afgelopen maandag op 1622 uitgestapt. Misschien stap ik morgen weer in en misschien til ik het over het weekend heen.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:Interventie in de goud markt, de FED gaat praten?
Yesterday, 20:27
k'zou het niet weten (Beige Book?). Voelde al aan mijn water dat zoiets stond te gebeuren en daarom afgelopen maandag winst genomen en even aan de zijlijn.
t'is gewoonweg onvoorspelbaar geworden, meer geluk dan wijsheid .... :?
Staat nu op Jesse's Café .... beige book .... en vandaag weer wat Mope van Bennie erbij, dan gaat goud weer in het kot ...
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

http://www.vastgoedjournaal.nl/news/756 ... im-200-m2/

Steeds meer kantoor voor je ounce :roll:

En voor de worsteters: http://www.rentreview.nl/blog/rentrevie ... der-water/
-en zo gaat het al jaren bij mijn (bloem)bollentelende familie.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Adamus wrote:https://www.doijerkalff.nl/marktnieuws/ ... 012/05/06/
Opinie over prijsvorming goud.
Ik stel mij de vraag: gaat mijn kennis van de nederlandse taal zò achteruit of is dit 'n tekst die vertaald is met de eerste beta-versie van google-translate?
Wat een onsamenhangende tekst zeg, en dan nog te zeggen dat hij als eerste opmerking de felicitatie krijgt voor 'n knap stuk.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Obama vraagt actie van Europese leiders

In een toespraak over de economische situatie in de VS en Europa vraagt de Amerikaanse president Obama aan de Europese leiders om in actie te komen.
'De Europese leiders kennen de oplossingen en moeten die uitvoeren.
Ze zijn niet makkelijk, maar wel realiseerbaar.'

Volledige artikel te lezen in De Tijd (enkel via InPrivate-navigatie = CTRL-SHIFT-P)

=======================================
MAW: Zorg dat m'n presidentschap niet in gevaar komt. Bernanke gaf gisteren weer aan de de Eurocrisis 'n gevaar is voor de US, nu Obama nog eens achter de sprekerstoel met 'n oproep. Weekend-geblaat.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:
Adamus wrote:https://www.doijerkalff.nl/marktnieuws/ ... 012/05/06/
Opinie over prijsvorming goud.
Ik stel mij de vraag: gaat mijn kennis van de nederlandse taal zò achteruit of is dit 'n tekst die vertaald is met de eerste beta-versie van google-translate?
Wat een onsamenhangende tekst zeg, en dan nog te zeggen dat hij als eerste opmerking de felicitatie krijgt voor 'n knap stuk.
:D. Land der blinden.
Last edited by Adamus on 08 Jun 2012, 19:52, edited 1 time in total.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Obama vraagt actie van Europese leiders

In een toespraak over de economische situatie in de VS en Europa vraagt de Amerikaanse president Obama aan de Europese leiders om in actie te komen.
'De Europese leiders kennen de oplossingen en moeten die uitvoeren.
Ze zijn niet makkelijk, maar wel realiseerbaar.'

Volledige artikel te lezen in De Tijd (enkel via InPrivate-navigatie = CTRL-SHIFT-P)

=======================================
MAW: Zorg dat m'n presidentschap niet in gevaar komt. Bernanke gaf gisteren weer aan de de Eurocrisis 'n gevaar is voor de US, nu Obama nog eens achter de sprekerstoel met 'n oproep. Weekend-geblaat.
Hij wil op oorlogspad en EU moet hem daarbij steunen. China en Rusland (stelt iets voor?) happen nog niet echt in het gevecht om syrië/Iran -die proberen waarschijnlijk de financiële lucht uit VS te laten lopen.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Over dat oorlogspad gesproken: gisteren heb ik naar Panomama zitten kijken. Het ging over "Kernmacht België".
Het komt er dus op neer dat we (België) gans de wereld van uranium & plutonium hebben voorzien. :shock: Dankzij Union Minière (en dus dankzij Congo)
In de jaren '30-'40 aan de Amerikanen en -kwestie van zeker te spelen :mrgreen: - ook aan de Duitsers (versast naar de USSR destijds), later aan: Libië, Korea, Israël, Pakistan, Iran, Irak, ...
Over de link tussen Congo - Union Minière en het O-zo-heilige koningshuis werd in alle talen gezwegen. :mrgreen:
Met ander woorden in elke kernbom zit wat Belgisch in, kwestie van na de verwoesting toch fysiek aanwezig te zijn. :?
D'er ligt maw 'n stukje België (Of Congo :roll: ) in Japan (Hiro & Naga).
Nu gaan we onze Plutonium-kennis delen met ... China. :oops:
Man wat werd weer duidelijk dat we in 'n apenland leven met 'n ganse hoop debielen aan de top.
Het bedrijf is nu voor 50% in overheidshanden maar de overheid heeft (volgens de bron, voor wie het gelooft) geen inzage in een deel van de interne dossiers.

Misschien eens de moeite om te bekijken voor wie het niet gezien heeft. (link naar de videozone is bijgeplaatst)
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Image

Image
Post Reply