Als er nog mensen ziujn die de 28e de stream van de conferentie willen volgen
Ik heb besteld en ga kijken. De 4e nog een keer.
Men is welkom aan te sluiten dan kunnen we wat organiseren
Martin A. Armstrong - Economics
- Paul
- Platinum Member
Re: Martin A. Armstrong - Economics
"Taxes are a barbaric relic of the past"
- Indiana Jones
- Freegold Member
Posted on March 25, 2015 by Martin ArmstrongPaul wrote:Als er nog mensen ziujn die de 28e de stream van de conferentie willen volgen
Ik heb besteld en ga kijken. De 4e nog een keer.
Men is welkom aan te sluiten dan kunnen we wat organiseren
Solution Conference Links Are Going Out by Email
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Spruitje
- Freegold Member
Goldseek: Martin Armstrong (19-03-2015)
Next Decline Will Be Far Worse Than Last One (26-03-2015)
Next Decline Will Be Far Worse Than Last One (26-03-2015)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
Hoewel de kwaliteit van de spraak niet al te best is ......Spruitje wrote: Next Decline Will Be Far Worse Than Last One (26-03-2015)
beluister dit interview en je kan een jaar aan publicaties op Armstrong Economics overslaan

Voor wie het niet begrijpt ... volgens mij speelt hetzelfde interview 3 keer achter elkaar

- Paul
- Platinum Member
"We must begin where nobody else dares to look. A fundamental principle that is just not even considered because the majority assume this is the way we operate and the elite in government assume this is just the way to run government. Accordingly, what needs to be challenged are our most fundamental basic idea of how to run a government. The proposal set out here is revolutionary indeed. But if implemented, it will also have the benefit of restoring our liberty without firing a single shot.
So read before you assume anything, keep an open mind, and then add to the debate. Trying to criticize somethin you have not even read or to try to cling to old theories and the statu qu is condemning us to the total collaps of the entire system fo it will not survive another downturn as is."
begeleidende pdf bij de conference is meer dan veelbelovend. Ik ben erg nieuwsgierig.
So read before you assume anything, keep an open mind, and then add to the debate. Trying to criticize somethin you have not even read or to try to cling to old theories and the statu qu is condemning us to the total collaps of the entire system fo it will not survive another downturn as is."
begeleidende pdf bij de conference is meer dan veelbelovend. Ik ben erg nieuwsgierig.
- Paul
- Platinum Member
Ik zou het budgetrecht aanpassen.
Toestemming voor de begroting rechtstreeks aan de bevolking vragen lijkt me alvast stuk beter.
Is niet zomaar een kleine aanpassing van de grondwet.
Maar wel onvermijdelijk denk ik
Toestemming voor de begroting rechtstreeks aan de bevolking vragen lijkt me alvast stuk beter.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Degene die dat aan mag/kan passen, zijn de 1e en 2e kamer hier in Nederland ..... vergeet het maarPaul wrote:Ik zou het budgetrecht aanpassen.

- Paul
- Platinum Member
Afhankelijk waar en hoe de inkomsten verzorgd worden.
Binnen huidige paradigma is het onmogelijk. Eens.
Maar de verandering krijgt zn eigen structuur. En die ziet er anders uit dan nu.
Maar de verandering krijgt zn eigen structuur. En die ziet er anders uit dan nu.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Niet alleen ik, maar ook Armstrong waardeert de thermodynamica theorie van Ilya Prigogine en de daarin vernoemde dissipatieve structuren.Paul wrote:Afhankelijk waar en hoe de inkomsten verzorgd worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ilya_Prigogine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dissipatief_systeem
Na de Chaos en Wanorde komt het verzet totdat het bestaande systeem zich ontwikkelt op een hoger level.
T'is juist de mate van verzet die de mate waarin het systeem ineen stort bepaalt, en waar Armstrong zich zorgen over maakt ... en ik eerlijk gezegd ook.
Iedere worsteling naar een hoger level gaat gepaard met een zekere mate van geweld, soms met heel veel geweld en afhankelijk van de weerstand ... gepaard met extreem veel geweld.
Wanneer de overheden zich blijven verzetten zoals ze nu doen, gaat de change gepaard met extreem veel geweld.
Indien de overheden zich teveel verzetten kan het bestaande systeem zelfs helemaal ineen storten, zoals na de Romeinen is gebeurd (Dark Ages).
Hoe dan ook, de cyclus gaat voort ... maar afhankelijk van de cycli in de omgeving kan de ECM extreem gaan en juist DAT ziet Armstrong nu gebeuren.
Het zou, volgens hem, zelf helemaal ineen kunnen storten waarna het heel lang kan duren voordat we weer op een hoger level belanden.
Juist dáárom is hij zo fanatiek .... als het ff kan wil hij dat helpen voorkomen.
De 309.6 cyclus komt in 2032 tot een reverse point
- Attachments
-
- 2.jpg (88.59 KiB) Viewed 4418 times
-
- 1.jpg (44.88 KiB) Viewed 4418 times
- Paul
- Platinum Member
Briljant. Kan niet anders zeggen.
Taxes are a barbaric relic of the past !
- inkomstenbelasting weg.
- debt equity swap !!!
- staatsschulden verder verbieden en budget beperken tot percentage van BNP wat je gewoon bij drukt.
- verkiezingen alleen betalen uit publiek geld.
Taxes are a barbaric relic of the past !
- inkomstenbelasting weg.
- debt equity swap !!!
- staatsschulden verder verbieden en budget beperken tot percentage van BNP wat je gewoon bij drukt.
- verkiezingen alleen betalen uit publiek geld.