Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Paul
Platinum Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012

Post by Paul »

dr zit geen chinees bij indy
de getallen zijn de getallen

ik heb niks met die andere mannen. ik lees ze en weeg ze mee maar ze overtuigen me niet.
We gaan zien wat Armstrong weet waar te maken nu. concreter dan dit kan het niet worden ...
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:dr zit geen chinees bij indy
de getallen zijn de getallen

ik heb niks met die andere mannen. ik lees ze en weeg ze mee maar ze overtuigen me niet.
We gaan zien wat Armstrong weet waar te maken nu. concreter dan dit kan het niet worden ...
Is de eeuwige discussie tussen TA en FA .... Ik hanteer beiden.
Armstrong hanteert in principe alleen TA (zijn cycles) en gaat er in zijn FA vanuit dat de EUR en de YEN dit jaar onderuit gaan en de USD als enige overeind blijft, wat zeer te betwijfelen valt. Vaak vult hij de pivotpoints in zijn cycles achteraf beter in met bijbehorende data, dan vooraf.

Daarnaast heeft er in goud al een forse unload plaatsgevonden, niet alleen in futures (Comex), maar ook in ETF/s.
Hedgefunds hedgen daarnaast hun GoldLong futures ook nog eens in short juniors .... DE reden dat de juniors zo enorm zijn gaan achterlopen tov de goudprijs. Aangezien die juniors zo enorm oversold zijn, trekken ze de aandacht van sommige marktpartijen met het risico dat sommige hedgefunds in een shortsqeeze terecht gaan komen. Zo'n shortsqueeze in de juniors helpt de Goldcomex meestal wel een stuk omhoog.

Er varen supertankers met geld over de wereld en dat geld moet toch ergens naar toe. In de maandelijkse TA hikt de USD tegen het oversolde aan (genomen over de $RSI van de laatste jaren).

Ergo: Dan is de kans niet groot dat goud wederom flink onderuit gaat. Zeker weten doe je dat nooit, maar kansberekeningen wijzen uit dat de Dollar weer wat moet inleveren, omdat de markt zelf ook wel ziet dat de USTB tot over de oren volgestauwd is.

We gaan zien ....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

WTI

Post by Indiana Jones »

Iran .... :?
Attachments
WTI crude_oil.png
WTI crude_oil.png (13.55 KiB) Viewed 7384 times
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

zie post: breaking news op andere thread in dit forum:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic. ... &start=280

Sinclair waarschuwt dus voor een mogelijk 'worse Lehman event' deze week.
Als dit event zich uitrolt, geeft dat een schrikreactie op de financiële markten en gaan de partijen als een speer deleveragen. Commodity beleggingen worden dan geclosed, met name Goud & Zilver .... om maar aan geld te komen. Dat zou mogelijk een forse spike down op de precious-comex kunnen betekenen.

Ik neem het zekere voor het onzekere en heb vanmorgen al mijn comexposities geclosed. Heb een mooie winst kunnen pakken, dus dat is het probleem niet. Misschien was het niet nodig geweest en is het bericht van Sinclair wat overtrokken, maar misschien ook niet. Altijd minder erg dan over een paar weken cash verlies te moeten nemen, waar eerder een forse papieren winst in het verschiet lag .... zoals ik post Lehman ervaren heb.

grtz. Indy
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Ik zit vandaag met extra interesse te kijken. en jouw breaking news kan maar zo een trigger zijn.
ben erg beneuwd wat er met de panic cycle vandaag gebeurd. en hoe dat (door)werkt.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Als je Sinclair goed beluistert, kan een ISDA beslissing juist heel positief voor de equity markten (dus ook comex) zijn, hangt er helemaal vanaf hoe ze dit brengen, wat er gezegd wordt. Misschien schiet goud wel omhoog, kan zo maar gebeuren, maar misschien slaat tijdelijk even de schrik in de benen en piekt de boel fors omlaag. Voor de LT is een non-default beslissing van de ISDA enorm positief voor goud en enorm negatief voor de USD (Q.E. to infinity -> hyperinflation).
Voor de korte termijn neem ik liever het zekere voor het onzekere, mis daarbij wellicht een spike-up in goud of voorkom daarmee wellicht een spike-down.

We gaan zien ....

grtz. Indy
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Voor vandaag valt de goud-schade dus wel mee (zilver gaat harder onderuit).

Neemt niet weg dat ik heel voorzichtig ben geworden, want ik heb nog goed in herinnering dat we vanaf de pre-Lehman goudtop (1032) 21% en maximaal 26% terug konden vallen. Ik had gerekend met 21% dus toen goud dieper ging, zat het wat tegen ... maar goed, dát kon ik nog hebben.

Niemand, maar dan ook echt niemand (ook Armstrong niet) heeft voorzien dat goud vanaf de top (1032) terug kon vallen naar (681) en dat was toch wel 34%.
Die laatste rit naar beneden heeft me toen veel geld gekost en ik heb ruim een half jaar nodig gehad om dát weer goed te maken. Dat overkomt me dus niet weer, dacht ik toen en nu. Hoewel ik na de recentelijke bijna 21% dip, geen diepere dip verwacht, heb ik voor de zekerheid maar wel deze keer de veiligheidsriemen aangetrokken ..... ;) ....... je weet maar nooit ..... :?
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

de paniek zie ik nergens terug ook
maar de targets zijn niet gehaald

dat betekent volgens eigen interpretatie iig voorlopig even geen nieuwe high
eerder een correctie en een aanloopje nu
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:de paniek zie ik nergens terug ook
maar de targets zijn niet gehaald

dat betekent volgens eigen interpretatie iig voorlopig even geen nieuwe high
eerder een correctie en een aanloopje nu
Het is een hele tense markt momenteel.
Speculanten denken dat ze overal precies op tijd bij zijn (of uit kunnen zijn) en lange termijn investeerders schijnen een varende boot niet te willen missen.
Dan kan soms één vonk hele intense bewegingen triggeren ....

We gaan zien .... (maar ik dus even vanaf de zijlijn ,,,, :) )
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

:?
Attachments
gold.gif
gold.gif (18.99 KiB) Viewed 7309 times
Post Reply