Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Dutch language haystack
Post Reply
ParsGold

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2011

Post by ParsGold »

Indiana Jones wrote:@ Obi-Wan

Ik heb hem WEL gevonden (IRAN independent news service):
http://www.newspapersites.net/newspaper ... digest.asp

Origineel komt hij HIER vandaan, maar tsjah ........ :lol:
http://www.newspapersites.net/newspaper ... ws-age.asp
=====================================

Het komt er kort gezegd op neer dat Iran (RIAL) , net zoals Vietnam (DONG), het vertrouwen in de eigen valuta fors ziet teruglopen.

Toen de VS dat in de jaren '30 van de vorige eeuw zag gebeuren, werd goud ook verboden. Te denken dat het Midden-Oosten en Verre-Oosten anders ten opzichte van Goud staan, is imo één stap te ver denken.

De leiding van een land, van welke politieke of gelovige signatuur dan ook, heeft er altijd belang bij dat ze aan de macht blijven, dus zijzelf overeind blijven ...... en dus dat hun eigen munt overeind blijft.

Dat Iran de dollar uitbant is geen nieuws, maar dat Iran (net zoals Vietnam) waarschuwt tegen Goudbeleggingen (zelf waarschuwt tegen belegging in fysiek goud) , verbaast mij niets maar zal voor sommige freegolders lastig te begrijpen zijn..... ;)
grtz. Indy
:lol: :lol: :lol: Vertrouwen in RIAL (Toman)???
Gooi dit nieuwsbericht maar op de hoop van "zand-in-de-ogen-strooien" berichten maat.

@Spruitje: het regent EN sneeuwt al 4 weken in Tehran, wellicht heeft iemand geluisterd, want hier is het al tijden droog ;)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Knoeien in de kantlijn, dus veel waarde heeft het niet.
Ik heb zitten knoeien in de grafiek van trader Dan Norcini, die hij gisteren op zijn weblog publiceerde en ...... met heel veel voorstellingsvermogen :shock: , is er een opgaande trendline in te ontdekken ...... garantie tot aan de deur ..... :lol:
Attachments
snapshot-997.png
snapshot-997.png (95.93 KiB) Viewed 5252 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad Okt.

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:10 Oct 2011, 12:02
Hoewel ik dus geen TA op eurogoud doe, heb ik me begin dit jaar wel aan een voorspelling gewaagd en dat was € 42,50 / gramgoud per jaarultimo 2011.
Leo 3.14 voorzag rond de zomer een hoger jaarslot en daar kan hij wel eens gelijk in krijgen.

Op onderstaande website zijn livestreaming te volgen:
Eurogoud- en zilver in troy ounces en grammen
Dollargoud- en zilver in troy ounces en grammen

http://www.24hgold.com/english/Gold_sil ... money=Euro
Ik heb aangaande het verloop van het Eurodrama en het Dollardrama het e.e.a. aan zelfreflextie gedaan op andere threads en ben er voor mezelf wel zo'n beetje uit ....... voor zover je eruit kunt komen dan ..... :geek:

Ik durf hem nu wel aan, op gevoel maar toch, een eurogoud- en eurozilver voorspelling voor 2016. Als de euro default, houdt het op voor mij, want op basis daarvan kan ik geen enkele fatsoenlijke voorspelling maken.

medio 2016
eurogoud € 150,- / gram
eurozilver € 10,- tot € 16,- / gram

that/s all folks .......

skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

we zitten met 1740 $ aan de bovenkant van de sluitende wig, eens benieuwd of we de komende uren/dagen doorstoten, dan kan het weer heel hard gaan.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Posted by Jesse Café Américain at 10:40 AM

What Is the Primary Trend In Gold?

The market maven Richard Russell often speaks about 'the primary trend' in certain assets and markets.
I speak of it as the fundamentals, and also the primary trend.
Someone asked, "What is the primary trend in gold?"

Here is the big picture chart with the trend marked in green.
Image

The primary trend in gold is being driven by two major fundamentals:

1. The Central Banks were net sellers of gold for over twenty years. One can debate their motivations, but it did appear to be a coordinated effort to suppress the price, exemplified perhaps by the clumsy sale of the Bank of England's gold at what has become known as Brown's Bottom. The Banks have now become net buyers of gold, led by the BRICs and popular movements by individuals to safeguard their wealth from the changes in the fiat money systems.

2. The US Dollar Reserve currency regime, also known as 'Bretton Woods II,' is changing. What exactly it is changing into cannot yet be seen with certainty, but it does appear likely that it will be a basket of currencies and gold, and perhaps silver. The Anglo-American banking cartel is fighting this change, as it affects the basis of their power. They are seeking to control it and the evolving nature of the global money supply.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Trader Dan's Market Views
Wednesday, December 7, 2011

Gold chart continues to show the tightening coiling pattern

Gold seems to be anticipating some sort of monetary stimulus and/or agreement out of the upcoming Brussels meeting this Friday in Europe to deal with the sovereign debt crisis in the Eurzone. For that matter, so too do the US equity markets which are grinding higher.

Failure to come up with some sort of market pleasing action or agreement on the part of these finance ministers will send the equity markets on a very sharp trip lower out of disappointment. On the other hand, any agreement reached will put a firm bid beneath those and engender buying in the Euro, at least for the short term.

The latter will see the Dollar move lower and should bring on the risk trades pushing both gold and silver higher. It might be enough to take gold out of this coiling pattern to the upside. It will need to at least better the $1765 level and hold above it to give us a shot at a test of $1800.

Image
skyscraper
Platinum Member

Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad Okt.

Post by skyscraper »

Indiana Jones wrote:
Indiana Jones wrote:10 Oct 2011, 12:02
...
Ik heb aangaande het verloop van het Eurodrama en het Dollardrama het e.e.a. aan zelfreflextie gedaan op andere threads en ben er voor mezelf wel zo'n beetje uit ....... voor zover je eruit kunt komen dan ..... :geek:

Ik durf hem nu wel aan, op gevoel maar toch, een eurogoud- en eurozilver voorspelling voor 2016. Als de euro default, houdt het op voor mij, want op basis daarvan kan ik geen enkele fatsoenlijke voorspelling maken.

medio 2016
eurogoud € 150,- / gram
eurozilver € 10,- tot € 16,- / gram

that/s all folks .......
ik kwam ruwweg aan 4500 $/ounce, dat is bij pariteit €/$ aardig in de buurt.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Oppassen met Turbo Posities vanaf nu !

Hoewel ik long zit, realiseer ik me dat er deze dagen gekke dingen kunnen gebeuren.
Je leest steeds vaker dat sommige CB's rekening houden met de val van de Euro; dat reisorganisaties hun contracten indekken; andere bedrijven posities aan het indekken zijn en contracten aan willen passen etc.
het vertrouwen is dus langzaam maar zeker aan het afbrokkelen en als het vertrouwen afbrokkelt leidt dat altijd tot iets ergs voor een munt .... hyperinflatie, default etc.

Wat nu als de euro valt ..... dan vallen de aandelenmarkten ook en vallen de commodities (w.o. goud) ook mee vanwege deleveraging op de markten en the need for cash. Er ontstaat dan flinke vraag naar de dollar, die op de USDX dan ook flink zal stijgen.

Tot nu toe lees je nog niets over het Euro betalingsverkeer, maar dat wordt drama dan. Alle bestaande contracten en bestaande betalingsverplichtingen zijn nu nog in Euro's, maar moeten straks van het ene moment op het andere naar ? Franse Francs ? Peseta's ? Lires ? zoek het maar even uit / NIET DUS...... drama voor de banken en voor de handel ....
In de voorbereiding naar de Euro hebben we jaren vaste wisselkoersen gehad en is alles jaren van te voren, stapje voor stapje voorbereid, straks moet alles plots overnight, omdat niemand weet wat straks de peseta, de lire etc, daags erna gaan doen .... devalueren ?
Zou me dan ook niet verbazen als de europese handel tijdelijk op de dollar overgaat, wat de vraag naar dollars dus nóg meer stuwt.

Ook drama voor turbobeleggers .... denk ik, want die turbo's moeten dan naar lokale valuta, terwijl daaronder dollar/euro contracten liggen. Gaan ze de oude contracten liquideren ? kunnen ze dat overhevelen naar hfl of bef ?

ik heb echt geen idee, maar weet wel dat bij de eerste berichtgeving dat de euro nu echt gaat vallen, ik als de sodemieter uit de goudpapiermarkt ben ..... just in case.... en dan maar hopen dat het niet midden in een weekend is.
Fysiek kan geen enkel kwaad, want dat is schuldenvrij .... maar papiergoud zit WEL altijd schuld achter, dus dat kan mogelijk WEL kwaad.

We gaan zien en duimen dat de Euro behouden bijft.... maar alertheid is wel geboden.... ;)
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:Oppassen met Turbo Posities vanaf nu !

Hoewel ik long zit, realiseer ik me dat er deze dagen gekke dingen kunnen gebeuren.
Je leest steeds vaker dat sommige CB's rekening houden met de val van de Euro; dat reisorganisaties hun contracten indekken; andere bedrijven posities aan het indekken zijn en contracten aan willen passen etc.
het vertrouwen is dus langzaam maar zeker aan het afbrokkelen en als het vertrouwen afbrokkelt leidt dat altijd tot iets ergs voor een munt .... hyperinflatie, default etc.

Wat nu als de euro valt ..... dan vallen de aandelenmarkten ook en vallen de commodities (w.o. goud) ook mee vanwege deleveraging op de markten en the need for cash. Er ontstaat dan flinke vraag naar de dollar, die op de USDX dan ook flink zal stijgen.

Tot nu toe lees je nog niets over het Euro betalingsverkeer, maar dat wordt drama dan. Alle bestaande contracten en bestaande betalingsverplichtingen zijn nu nog in Euro's, maar moeten straks van het ene moment op het andere naar ? Franse Francs ? Peseta's ? Lires ? zoek het maar even uit / NIET DUS...... drama voor de banken en voor de handel ....
In de voorbereiding naar de Euro hebben we jaren vaste wisselkoersen gehad en is alles jaren van te voren, stapje voor stapje voorbereid, straks moet alles plots overnight, omdat niemand weet wat straks de peseta, de lire etc, daags erna gaan doen .... devalueren ?
Zou me dan ook niet verbazen als de europese handel tijdelijk op de dollar overgaat, wat de vraag naar dollars dus nóg meer stuwt.

Ook drama voor turbobeleggers .... denk ik, want die turbo's moeten dan naar lokale valuta, terwijl daaronder dollar/euro contracten liggen. Gaan ze de oude contracten liquideren ? kunnen ze dat overhevelen naar hfl of bef ?

ik heb echt geen idee, maar weet wel dat bij de eerste berichtgeving dat de euro nu echt gaat vallen, ik als de sodemieter uit de goudpapiermarkt ben ..... just in case.... en dan maar hopen dat het niet midden in een weekend is.
Fysiek kan geen enkel kwaad, want dat is schuldenvrij .... maar papiergoud zit WEL altijd schuld achter, dus dat kan mogelijk WEL kwaad.

We gaan zien en duimen dat de Euro behouden bijft.... maar alertheid is wel geboden.... ;)
Daarom valt de Euro ook niet. Het is praktisch niet invulbaar om effe een andere munt te introduceren. Een beetje serieuze implementatie van een nieuw systeem of valuta in de financiële handel, met alle test trajecten, zit op minimaal anderhalf jaar. Sneller kan, maar onder 1 jaar is gegarandeerd een mislukking.

Verlies van vertrouwen is wat anders dan met andere munt willen betalen. We moeten toch onze belasting afdragen in Euro. Het enige wat gaat gebeuren als vertrouwen wordt verloren, is dat de omloopsnelheid toemeent en koopkracht afneemt.

Mensen, bedrijven en landen kunnen defaulten op hun verplichtingen. Maar doet dat een munt (Euro) ineens niet meer bestaansrecht geven? De Euro valt NIET, tenzij we een ander wettelijk betaalmiddel krijgen. De Euro verliest hooguit "wat" koopkracht.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Indiana Jones wrote:Oppassen met Turbo Posities vanaf nu !

De Jager zegt alle scenario's te hebben doorgenomen, ook de meest onwaarschijnlijke (Nieuwsuur, ma/di.).

Waarom zou alles plat komen te liggen? Digitaal gezien zou het betalingsverkeer gewoon door kunnen gaan. Enen en nullen maken immers geen probleem van benamingen, al moeten we met "pietjes" betalen. Ik denk dat in klap met papiergeld korte metten wordt gemaakt en ook niet meer terugkomt. Waarschijnlijk zijn de "cards" al gefabriceerd. En de staat heeft op dat moment alle macht, misschien wel geholpen door de goddelijken. Zwart scenario, dat weer wel.
Het grote gros zal het geen bal uitmaken; zie de Vlamingen die melden zich ook nog iedere dag op de job om de pegels binnen te harken voor de wallons en wij gaan dat doen voor de piggs. De hypotheek moet toch betaald worden.
Post Reply