UKRAÏNE

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: UKRAÏNE

Post by Indiana Jones »

@cavajo

Bedankt voor het lezen van de artikelen. U zult het als ondernemer al druk zat hebben ... :?

Neemt niet weg dat Obama d'n Putin dusdanig onder druk zet dat hij moet kiezen of delen en zo'n druk een "politieke doodzonde" is.
Putin moet door de harde acties van Obama kiezen of delen: achterban verliezen EN opdoeken ..... of Ingrijpen, de wereldorde verstoren en z'n achterban behouden.

Deze blokkade actie van Obama, was er ééntje van grootse STUPIDITEIT en Obama had dat kunnen weten. We gaan dus nu af op het Heftigste scenario .... ook al beseffen de media dit nog niet, maar WO-III ligt thans om de hoek ... :o :shock: :roll:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: UKRAÏNE

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:@cavajo

Bedankt voor het lezen van de artikelen. U zult het als ondernemer al druk zat hebben ... :?

Neemt niet weg dat Obama d'n Putin dusdanig onder druk zet dat hij moet kiezen of delen en zo'n druk een "politieke doodzonde" is.
Putin moet door de harde acties van Obama kiezen of delen: achterban verliezen EN opdoeken ..... of Ingrijpen, de wereldorde verstoren en z'n achterban behouden.

Deze blokkade actie van Obama, was er ééntje van grootse STUPIDITEIT en Obama had dat kunnen weten. We gaan dus nu af op het Heftigste scenario .... ook al beseffen de media dit nog niet, maar WO-III ligt thans om de hoek ... :o :shock: :roll:
Sans rancune :) .
Je hoeft me niet te bedanken voor "het lezen".
Laat staan, de sympathie voor "het drukke zakenleven".
Druk is altijd over hoe je er zelf mee omgaat, en anderzijds glimlachen over hoe de zijlijn er mee omgaat.
Ik schets in "mijn verhaaltjes" een ' image'.
Zelf leef ik ermee, elkeen doet ermee ....

1. daar gaat de ' sans rancune ' over.

2. Oekraine.
Kan grenzeloos mis zijn in mijn ongelooflijke naiviteit, maar de Krim start geen wereldoorlog.

3. Obama is een ontgoocheling als president ( zelf democratisch voelend ).
en Europa is veel te energie-afhankelijk momenteel.
De Europese gedachte is bij de bevolking momenteel ' to far away ', om een energie-oorlog met Poetin
aan te gaan. Zijn timing zit mee, en ook al ziet 'zelfs' Jan Modaal hem over de lijn gaan....hij komt er mee weg.
Is hetzelfde als zijn democratie waarin een president maar 2 opeenvolgende ambtstermijnen krijgt....
Zijn doorzichtig handigheidje heeft toch ook niemand aangevallen.

4. Europa kan ' amper ' het deksel op de pot houden qua interne problemen....
Begrotingstekorten ( fictief gegeven voor ' de straat ' ), honger ( realiteit voor de straat ), werkloosheid,
fiscaal onrecht, meer dan kritisch pruttelend potje in de straten.....
Mogelijks kan je dan de aandacht viseren naar een externe vijand, maar de sociale media die je eigen achtertuin
door en door kent, speelt hier ook zijn rol.

5. Maar ik geef toe....
ik heb en had al dan niet terecht een eigen mening.

Sans rancune,
No hard feelings,

mvg,
Cavajo
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: UKRAÏNE

Post by Obi-Wan »

Die energie afhanklijkheid is pure bangmakerij.

Met een dikke € 20.000,00 @ € 30.000,00 fiat geld maak je jezelf energieonafhankelijk.
  • Isoleren
    Zonnepanelen
    Warmtepomp
En dat zijn de (door Jan met de Klak) gekende technologieën. Er zijn nog andere technologieën opgekocht, en in de onderste schuif gestopt door de energielobby.
Patience. Use the force. Think.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: UKRAÏNE

Post by Spruitje »

Ik denk dat je berekening niet klopt Obi-Wan. :?
Ik meen dat er stroom op het net moet zitten want dat anders jouw omvormer geen stroom gaat omzetten.
(voor zover ik er iets van ken is daar 'n beveiliging op zodat een eigenaar van panelen geen stroom op het net kan zetten als er werken zijn)
Of je zou moeten werken met batterijen...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: UKRAÏNE

Post by cavajo »

Obi-Wan wrote:Die energie afhanklijkheid is pure bangmakerij.

Met een dikke € 20.000,00 @ € 30.000,00 fiat geld maak je jezelf energieonafhankelijk.
  • Isoleren
    Zonnepanelen
    Warmtepomp
En dat zijn de (door Jan met de Klak) gekende technologieën. Er zijn nog andere technologieën opgekocht, en in de onderste schuif gestopt door de energielobby.
Enerzijds,
100 procent juist Obi.
Zonnepanelen ( wetgeving die zich wel steeds in de staart bijt ), Warmtepomp..etc....

Anderzijds,
Zakelijk heb ik wel een pak auto's op de baan hoor.
Die rijden NIET op warmtepompen of zonnepanelen......
Die gaan misschien straks ' rekeningrijden '....
Daar zal ook wel een politieker voor te vinden zijn die ' ons ' uitlegt dat we daar allen beter van worden.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: UKRAÏNE

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:@cavajo

Bedankt voor het lezen van de artikelen. U zult het als ondernemer al druk zat hebben ... :?

Neemt niet weg dat Obama d'n Putin dusdanig onder druk zet dat hij moet kiezen of delen en zo'n druk een "politieke doodzonde" is.
Putin moet door de harde acties van Obama kiezen of delen: achterban verliezen EN opdoeken ..... of Ingrijpen, de wereldorde verstoren en z'n achterban behouden.

Deze blokkade actie van Obama, was er ééntje van grootse STUPIDITEIT en Obama had dat kunnen weten. We gaan dus nu af op het Heftigste scenario .... ook al beseffen de media dit nog niet, maar WO-III ligt thans om de hoek ... :o :shock: :roll:
Wil HIER zelfs nog eens op terugkomen....
Men kan mij NIET wijsmaken dat de heisa gestuurd is, ontstaan door "Obama and friends"...
Het is ontstaan zoals in Tunesie, Egypte,..etc...
Het is ontstaan in ideologie, studentenkringen,...etc...
Nadien wordt het geclaimd, of toegewezen....
Janoeckovich heeft het vlaggen, want lag aan de Westerse zijde sowieso niet goed.
Timoshenko in haar rolstoel ligt Westers politiek misschien iets beter, maar daar zit de onderstroom van Oekraine
toch ook niet op te wachten......
Mee alle respect omdat ze in een rolstoel zit, maar dat dametje is toch evenzeer een oligarch die er enkel op uit is om
de staatskas te plunderen....

Opnieuw is de kans groot dat , zoals in Tunesie, de Arabische lente,..Oekraine geclaimd wordt en tot niks leidt.
Gewoon pech door ' of te vroeg ', of ' te weinig omwenteling '.
Telkens wel weer aangevend van een sluimerende onvrede bij de basis.
Met de nodige telefoons, over en weer gelul, en werkend aan het ' dekzeil tot toegedicht houden van onvrede ', kan men
de bevolking in het gareel houden.

Nogmaals, WO 3 start niet in de Krim.
WO 3 start bij diegenen die echt iets verliezen, omdat ze zoveel ( teveel ) hadden.
WO 3 start in het Westen.
Europa of Noord Amerika.....

Mvg,
Cavajo
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: UKRAÏNE

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:
Indiana Jones wrote:@cavajo

Bedankt voor het lezen van de artikelen. U zult het als ondernemer al druk zat hebben ... :?

Neemt niet weg dat Obama d'n Putin dusdanig onder druk zet dat hij moet kiezen of delen en zo'n druk een "politieke doodzonde" is.
Putin moet door de harde acties van Obama kiezen of delen: achterban verliezen EN opdoeken ..... of Ingrijpen, de wereldorde verstoren en z'n achterban behouden.

Deze blokkade actie van Obama, was er ééntje van grootse STUPIDITEIT en Obama had dat kunnen weten. We gaan dus nu af op het Heftigste scenario .... ook al beseffen de media dit nog niet, maar WO-III ligt thans om de hoek ... :o :shock: :roll:
Wil HIER zelfs nog eens op terugkomen....
Men kan mij NIET wijsmaken dat de heisa gestuurd is, ontstaan door "Obama and friends"...
Het is ontstaan zoals in Tunesie, Egypte,..etc...
Het is ontstaan in ideologie, studentenkringen,...etc...
Nadien wordt het geclaimd, of toegewezen....
Janoeckovich heeft het vlaggen, want lag aan de Westerse zijde sowieso niet goed.
Timoshenko in haar rolstoel ligt Westers politiek misschien iets beter, maar daar zit de onderstroom van Oekraine
toch ook niet op te wachten......
Mee alle respect omdat ze in een rolstoel zit, maar dat dametje is toch evenzeer een oligarch die er enkel op uit is om
de staatskas te plunderen....

Opnieuw is de kans groot dat , zoals in Tunesie, de Arabische lente,..Oekraine geclaimd wordt en tot niks leidt.
Gewoon pech door ' of te vroeg ', of ' te weinig omwenteling '.
Telkens wel weer aangevend van een sluimerende onvrede bij de basis.
Met de nodige telefoons, over en weer gelul, en werkend aan het ' dekzeil tot toegedicht houden van onvrede ', kan men
de bevolking in het gareel houden.

Nogmaals, WO 3 start niet in de Krim.
WO 3 start bij diegenen die echt iets verliezen, omdat ze zoveel ( teveel ) hadden.
WO 3 start in het Westen.
Europa of Noord Amerika.....

Mvg,
Cavajo
Ik denk dat zo'n revolte NIET is te STUREN zonder dat het volk het helemaal gehad heeft met de corrupte politiek. En dat was zo in de Ukraïne.
Vraag me af, of de USA erachter zat, want ook Putin zou het niet gelukt zijn.

De ganse westerse boel bemoeit zich thans met de Ukraïne, het IMF; de USA; Rusland; Europa en China heeft openlijk te kennen gegeven dat ze Rusland steunen. Nogal een heftige boel, lijkt me ..... zeker omdat Europa en de USA zich heftig tegen Russische inmenging verzetten.
Eerder Oost tegen West hier, op de rand van Europa ...... Waar de boel dan ook ontploft, in de Krim ligt een dikke vette lont ..... :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: UKRAÏNE

Post by Obi-Wan »

Er zijn ook nog steenkolen, hout, etc,... dan moeten ze de mijnen in Limburg maar terug opengooien. Goed voor het X-aantal banenplan uit de CDnV waanideeën.

@ Spruitje
Inderdaad je hebt netstroom nodig om zonne-stroom op het net te kunnen plaatsen. Wanneer er echter geen stroom meer op ons net zit, dat zijn we al in het Mad Max scenario aanbeland. Dan kunnen alleen de mannen van Academi, Blackwater, Carlyle of Xe Services je hachje redden...
Electriciteit wordt voornamelijk door kernenergie opgewekt.

@Cavajo
Tenzij uw wagenpark met LPG is uitgerust... moet je geen zorgen maken bij een eventuele Russische boycot.



Ik maak mij ook meer zorgen over de verkiezingen hier in Belgie van 25 mei.

Ik ben eens benieuwd welke nietskunners en kletsers zich weer, bij iedere beslissing van enige werkelijke betekenis, gaan verbergen in de de anonimiteit van de meerderheid. Kwestie van niet verantwoordelijk kunnen gesteld te worden voor hun wanbeleid en ad hoc beslissingen.
Patience. Use the force. Think.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: UKRAÏNE

Post by cavajo »

Ik maak mij meer zorgen over de verkiezingen hier in Belgie van 25 mei.
Ik ben eens benieuwd welke nietskunners en kletsers zich weer, bij iedere beslissing van enige werkelijke betekenis, gaan verbergen in de de anonimiteit van de meerderheid. Kwestie van niet verantwoordelijk kunnen gesteld te worden voor hun wanbeleid.[/quote]

Daar kan ik je perfect in volgen.
Nu, twee derden van de kandidaten zitten zodanig geplaatst dat we die al aan ons been hebben.
( iets beter dan Noord Korea, daar is het drie derden... :P ).
Het echt vrij te kiezen derde heeft dan stemplicht en stemtucht als nieuwkomerke.

Dus, in de fond, waar beslissen we dan over....
Of ze het links uit onze broekzak pakken of rechts....
En allemaal onder het motto dat ze het zo goed met ons voor hebben.

Het jaar dat we zonder regering zaten, ( in volle crisis, iedereen in Europa zat zijn eigen volk te duimschroeven ),
kon ons regering in lopende zaken weinig doen.
Toppie was da jaar.... :D .
En we zijn ondertussen nog niet ingehaald door de realiteit van dat verloren jaar ( afgemeten aan ons buurlanden ).

Dus, laat ze na 25 mei nog maar eens een nieuw record breken.
EN, het zit er dik in !!!
Ik ga er alvast voor op mijn federale stembrief.

mvg,
Cavajo
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: UKRAÏNE

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:...... Waar de boel dan ook ontploft, in de Krim ligt een dikke vette lont ..... :?
Ik ga hier wel mee akkoord en wel om volgende "onnozele" reden : MACHT
De zogenoemde zelfverklaarde wereldleiders en semi-leiders hebben Putin de laatste tijd teveel tegen de kar gereden, teveel te kakken gezet of willen zetten..
En nu vind deze dat het maar eens moet gedaan zijn, dat zij maar eens moeten lijden.
Het kruitvat is er, de vette lont ook.
Putin is gene uil, maar als het nodig is zet deze het vuur in de lont.
En de hele wereld kijkt niet alleen toe, maar de meesten kiezen ook partij.
En met dat gegeven kan het overal ontploffen.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply