Hooimijt Augustus 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt Augustus 2013

Post by Rasta »

Ik vraag me echt af of ze dat gaan doen. Dat komt nadat er bail-ins zijn geweest. Dat zet kwaad bloed bij de mensen, maar tja "unsecured creditor", dat is iets wat de mensen nog moesten leren.

Komt er verdere confiscatie, in de vorm van fysieke confiscatie dan gaat er bloed door de straten. Dat klinkt echt te veel als "Sofort Aufmachen! Ihren Papieren!"

Het aantal mensen dat werkelijk in fysiek zit is bovendien niet significant. Al die moeite en negatieve publieke opinie vorming voor hoeveel miljoenen die ze dan ophalen? Van al het vermogen dat ze dan zouden ophalen, kunnen ze de toko waarschijnlijk nog niet eens een paar maanden laten draaien. Waar hebben we het over? Ik zie het echt niet gebeuren, hier in Europa in ieder geval niet. Het Duitse publiek komt niet snel in actie, maar als er daar ook fysieke confiscaties gaan plaatsvinden, dan heb je gegarandeerd oproer.

En zoals ik eerder heb aangehaald, het is niet verboden om ermee te gaan vissen. Liever op de bodem van het kanaal, dan dat rechte confiscatie. Als ik heb niet mag hebben, dan zij zeker niet.

Als er een verbod komt, dan zie ik dat nog wel mogelijk in de VS gebeuren. Maar dat is dan niet om werkelijk vermogen op te halen uit confiscatie, maar dat is om te voorkomen dat mensen vluchten uit dollars. Om ze te verplichten dollars aan te houden.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Komt er verdere confiscatie, in de vorm van fysieke confiscatie dan gaat er bloed door de straten. Dat klinkt echt te veel als "Sofort Aufmachen! Ihren Papieren!"

Het aantal mensen dat werkelijk in fysiek zit is bovendien niet significant. Al die moeite en negatieve publieke opinie vorming voor hoeveel miljoenen die ze dan ophalen? Van al het vermogen dat ze dan zouden ophalen, kunnen ze de toko waarschijnlijk nog niet eens een paar maanden laten draaien. Waar hebben we het over? Ik zie het echt niet gebeuren, hier in Europa in ieder geval niet. Het Duitse publiek komt niet snel in actie, maar als er daar ook fysieke confiscaties gaan plaatsvinden, dan heb je gegarandeerd oproer.
Waarom zou het oproer zijn als 1% van de bevolking z'n koopkracht verliest door een mogelijke confiscatie van fysiek goud. Denk je? Ik denk dat het nét die 1% is die braaf thuis gaat zitten, die mensen hebben volgens mij een betere visie op het beleid en wat ons mogelijk te wachten staat en die kan de gevolgen beter inschatten.
De 99% anderen, als je daar gaat aan raken, dan ga je volgens mij bloed door de straten zien, hetzij door: bail-ins, geen bankgarantie, confiscatie van pot & pan. Die gaan volgens mij op de straten alle borden in de uitstalramen gooien. Ze waren blind en vol vertrouwen in de overheid en werden bedrogen. Mijn idee...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

Zoals Spruitje aangeeft denk ik ook dat de geinformeerden beter kunnen inschatten en vooruit plannen wat er komt, overigens zie je in cyprus die 99% ook niet in aktie komen.

Het is toch meer van haal het maar bij degene die nog wat heeft (de spaarder) lees de reacties maar bij vele online krantartikelen, tenenkrullend vaak met wellicht 1% correcte visie die door de rest wordt weggehoond.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Als er een verbod komt, dan zie ik dat nog wel mogelijk in de VS gebeuren. Maar dat is dan niet om werkelijk vermogen op te halen uit confiscatie, maar dat is om te voorkomen dat mensen vluchten uit dollars. Om ze te verplichten dollars aan te houden.
Waarom zou dat in de EU met euro's dan niet kunnen ?

Je ziet nu al dat de overheden liefst alle contante euro's uit de markt proberen te halen door mensen te stimuleren om alles digitaal te doen. (want dat kunnen ze zien en er grip op houden).
Zoals hier gisteren al werd gepost, kunnen ze straks de geldautomaten limiteren tot € 200 /pd en het z.g. gegarandeerde spaargeld van 1 ton pp, slechts mondjesmaat ter beschikking te stellen, als het zo uitkomt.

Reken maar dat iedereen die geld boven 1 ton kwijtraakt en anderen die hun geld onder de ton slechts mondjesmaat ter beschikking krijgen ..... het helemaal niets erg vinden dat de goudhandel (tijdelijk) wordt verboden ..... immers, waarom moet the sheeple wel inleveren en die slimme fysiekbezitters niet .... de overheid zal ze als mogelijke criminelen bestempelen. België is Nederland al voorgegaan in ristricties en aanvullende voorwaarden op goud- en diamanthandel.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Volgens mij gaan ze toch nog 'n achterpoortje open laten... Wie een poort dichttrekt zorgt meestal dat hij zelf aan de goede kant van de poort zit.
Of het goud (zilver) is? Vastgoed misschien? Of beiden ...maar met hoge taxatie.
Een totale tabula rasa waarbij de wetgever in hetzelfde bad moet als Jan in de straat? :?
Het zal volgens mij voor de politici en de "betere klasse" toch zo zijn dat ze d'er in ieder geval in een betere situatie gaan willen uitkomen dan de gewone burger.
Juist maar 'n idee.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
positive
Bronze Member

Post by positive »

Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ik heb het grafiekje van wat extra's voorzien en dan zou het zo maar kunen dat Armstrong gelijk krijgt en goud tot mogelijk onder de $ 1.000 gaat dippen. (niet tot $ 500 want registered-gold is iets anders dan eligible-gold). Daarnaast hobbelt registered-gold als slagroom mee op het volume aan eligible gold, dus geven mijn lijntjes tav registered feitelijk een vertekend beeld, al is de hoeveelheid thans kleiner dan in het jaar 2001. Eligible-gold zegt echter WEL iets over een mogelijk toekomstige goudprijs richting.

We gaan zien,
Indy
Attachments
Comex-Decline.JPG
Comex-Decline.JPG (66.98 KiB) Viewed 3015 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Spruitje wrote:Volgens mij gaan ze toch nog 'n achterpoortje open laten... Wie een poort dichttrekt zorgt meestal dat hij zelf aan de goede kant van de poort zit.
Of het goud (zilver) is? Vastgoed misschien? Of beiden ...maar met hoge taxatie.
Een totale tabula rasa waarbij de wetgever in hetzelfde bad moet als Jan in de straat? :?
Het zal volgens mij voor de politici en de "betere klasse" toch zo zijn dat ze d'er in ieder geval in een betere situatie gaan willen uitkomen dan de gewone burger.
Juist maar 'n idee.
Ik zie de oude verhalen weer opdoemen zoals tijdens " de oorlog "...
Mee " den velo " de grens over mee " nen kluts boter en een gestroopt konijn "........

We gaan er wel op vooruit :
1. het blijft geel, maar goud ipv boter...
( in de zomer een pak gemakkelijker gezien de smelttemperaturen.......)
2. nu zijn er electrische veloke's....just zien dat de batterij ewa geladen is.....

het wordt nog spannend :lol: :lol: :lol:

maw,
mijn verlof is op,
mijn geld is op,
ik ben terug :cry:

mvg,
Cavajo
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Tijdens WOII werd er inderdaad gesmokkeld met de fiets (of veelal te voet)
Tijdens WOI werd de fiets verboden in de grensstreek en werd er een dodendraad gespannen op de Belgisch-Nederlandse grens (tot in Aken)
Stroom werd aangeleverd door bedrijven en door generatoren.

Blij je hier weer terug te zien Cavajo (al was je deze morgen al op het forum) ;)
- William Arthur Ward -
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Weekendpostje,

1. Verlof cavajo
ongelooflijk super, te kort, te heavy, te dit, te dat......
had 3 boeken mee.
ben in boek 1 aan pagina 5 geraakt.....

2. waar was ik ?
in een huisje ( met vrienden ).
gehuurd van een eigenaar die er normaal zelf woont, en er deze zomer voor het eerst uit ging om
te verhuren....
ik kon de " hush hurry " aankopen vaststellen om de verhuur mogelijk te maken.
meer, ik kon duidelijk vaststellen dat de verhuur een mogelijkheid schepte voor versneld inkomen.
crisis ???

3. ik kon alles volgen via mijn i pad,......cavajo al een " kleinigheid " mee met de tijd... :D
maw, ook de werkellende.... :(

4. de Dexia historie
Boeckx, of zoiets, die niet communiceert voor een bananeschil van 100.000 euro verlies....
nochtans een zeer verstandig man.
tegendraadse Cavajo ? ..., ik kan hem wel volgen.....
hij gaat anders " te vaak " in Terzake moeten komen.......
waarin dit optreden dan " al of niet " geclaimd wordt door één of ander politieke partij.
-- Geert Noels, goed in de markt, lost een schot voor de boeg : overweeg ' totale liquidatie ', met gekend verlies.
-- huidige strategie laat de tijd lopen zonder gekend verlies.
Niemand, maar dan ook niemand, kan inschatten welke strategie het beste is ( van de commentaargevers).
Want niemand van de sprekers had of heeft inzicht in de portefeuille.
Laat staan, om er dan pas een korte of lange wending aan te geven !!!!
Een evidentie bij een beursgenoteerd bedrijf, de interne " onbekende keuken ", al moet je Dexia eerder
beschouwen als een " stinkende vuilbak in volle zon ", met de Rechten van een " beursgenoteerd bedrijf ".
We zullen wel zien, en ik begrijp,....altijd achteraf,....na de feiten........

5. De 100.000 historie.
De ene spreidt over 7 banken om op te zitten...
de andere zijn tuin is te klein om voldoende banken te zetten.... :mrgreen:
alle gekheid op een stokje.....
" Hoe zit dat nu eigenlijk ??????????? "
Men schept hier een ongelooflijke duidelijkheid in onduidelijkheid !!!!!!
De verkozenen behandelen ons echt als onbenullen, alhoewel duidelijk wetend dat dit kiesvee binnenkort
opnieuw ergens een " bolletje moet gaan kleuren ".

Effe voor de duidelijkheid : bij de uitbetaling van de lonen is 100.000 voor mij een krabbemand.
Moet ik mijn werknemers dan naar het Europees parlement om hun loon laten gaan ???
Met op mijn gestuurd loonbriefje : " zie Barosso " ????
Of laat ik mijn geautomatiseerde verloning via aanwerving verlopen via de " vele banken " ???
Van werknemer 1 tot 25 bij bank A, en weknemer 26 tot 50 bij bank B, enz....
Ik zeg zo maar wat,.......

6. Altijd iemand die er goed mee is.
In dit geval " Hollande ", en zijn lapken grond waarover hij regeert......

Ge durft niet schatten hoeveel flessen wijn we gekraakt hebben over dit probleem... :lol:
En, hoe meer we er kraakten, hoe meer mist..... :lol: :lol:
En elke dag opnieuw proberen..... :lol: :lol: :lol:
Uitendelijk berooid teruggekeerd..... :mrgreen:

Zoals ze zeggen, moe maar voldaan :P

mvg,
Cavajo
Post Reply