Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:http://armstrongeconomics.com/2015/01/1 ... he-dollar/


"Just keep in mind this will happen when the dollar rises for there is even a larger short-dollar position around the globe. What we have seen in the Swiss will be the dress rehearsal for the dollar."


Ik vraag mij af wààr die 'even larger short-dollar position' zich dan wel precies bevindt !?

Ik bedoel, Armstrong zegt vaak genoeg dat kapitaal Euroland uitgaat (richting de VS), getuige ook de koers eur/$, DUS zit onderhand in feite niet iedereen LONG dollar, getuige ook de reeds lang uitgebroken Amerikaanse aandelenmarkten, om nog maar te zwijgen over de Bonds !?
In dollarleningen.

Omdat de dollar wereld handels valuta is, worden ook veel leningen in dollars aangegaan.
Al die IMF hulp gaat in dollars en moet in dollars worden terugbetaald.
Die triljard QE die de ECB heeft gedaan, kon het niet zonder hulp van de FED. De ECB leende dollars tegen euro's en moet strakjes in dollars terug betalen.
Wereldwijd zitten er bergen hypotheken, bedrijfsleningen en andere verplichtingen in dollars ... die in dollar moeten worden terugbetaald.
En wat dacht je van staatschulden van landen met een zwakkere valuta .... ook die hebben allemaal in dollars geleend.
etc.

Als je dus dollars geleend hebt op goedkope dollar en je bent niet ingedekt (was niet nodig want de dollar zakt al 15 jaar in waarde) en je landsvaluta is een andere dan de usd, dan zit je short dollar.
Als die dollar dan plots tov je eigen valuta in waarde stijgt, zoals thans de CHF, dan vermeerdert de schuldenlast plots met tientallen procenten, kun je niet meer terug betalen en ga je failliet.

Zelf als je dollar overschotten hebt hoeft dit niet per seh voordelig te zijn. Kijk bv naar China met een Renminbi/Yuan peg aan de triljarden dollarberg die het land heeft. Zomaar loskoppelen gaat niet en koppeling in stand houden maakt de Chinese munt veel te duur.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Ben2 »

Indy, bedankt voor je uitleg! Helder.

Er zijn er die zeggen dat de dollarsterkte het bewijs is dat die uitgeleende dollars nu reeds terugkeren naar de VS en het begin van het Freegold-proces inluiden. Je weet wel '$ and gold rising together' (as final defense).

Waar zit hun denk-fout ?!
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:Die triljard QE die de ECB heeft gedaan, kon het niet zonder hulp van de FED. De ECB leende dollars tegen euro's en moet strakjes in dollars terug betalen.
Wereldwijd zitten er bergen hypotheken, bedrijfsleningen en andere verplichtingen in dollars ... die in dollar moeten worden terugbetaald.
In de diverse MSM wordt er geen woord gerept over die dollar. Men stelt gewoon "De ECB drukt geld bij" terwijl dit niet zo zou kunnen. (Heb je al eens aangegeven... Duisenberg ed)
Toch blijft men dat verhaal dan simplistisch voorstellen (en dus een enorm bijkomend risico verzwijgen)
Eigenlijk doet men met die QE (die dan niets meer of niets minder is dan 'n currency swap) net hetzelfde als Griekenland destijds om z'n balansen op te schonen (maar dan misschien met reële wisselkoersen) ?
Als ik het goed begrijp...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Dirkgold »

ben geen fan maar kwam dit recente interview tegen :

Martin Armstrong The System Will Crack And One World Currency Is Coming
https://www.youtube.com/watch?v=fQzG049T2vw


een quote van ergens anders :
"
There are plenty of very intelligent people out there. Armstrong is one. As Jim Sinclair puts it - he will be short for too long as he always is. Talking of Sinclair - I think Armstrong calls him pretty well. He will be long too early and before the bottom. Both are smart. Both deserve respect.
"
( http://www.tfmetalsreport.com/comment/4 ... ent-463297 )
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Eentje van gisteren. Met oa SNB, €, Euro-groep,..., film

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by doubleyou »

Kijk, gisteren 17/01 heeft MA het volgende gepubliceerd :
http://armstrongeconomics.com/2015/01/1 ... -not-hold/

At the Berlin World Economic Conference I delivered the same forecast we gave to the Swiss – the EURO/SWISS PEG COULD NOT HOLD. Indeed, its lasted about Pi 3.14 years before the pressure really built and 3.3 years it cracked. Who is to blame? The Swiss? Or does the blame belong to Brussels and stupid traders/investors who hopelessly just believe whatever government and the non-free political-correct press that allows society to be destroyed by politicians they fail to keep in check?

Met nog wat uitleg, en grafieken erbij.

Eén der grafieken is deze :
Image

Zulk een soort grafieken komen veel voor in Armstrongs bijdragen.
Op een andere draad heeft, als ik me niet vergis, duvellover gevraagd hoe je zo'n grafieken moet interpreteren.
Ik heb daarop gereageerd, dat ik dit soort grafieken ook niet begrijp, en ik meen het ook als ik zeg dat ik zelfs die benamingen linkerzijde tabel NIET kan lezen.
Heeft iemand van jullie daar ook een probleem mee, of ligt het enkel aan mij ?
Ik heb er een derde bijgehaald, en die leest, met moeite en op een zekere afstand van scherm wel : Long Term, Alpha , Beta, Volatility, ...


En hier de laatste bijdrage van Martin Armstrong over goud :
http://armstrongeconomics.com/2015/01/1 ... inflation/
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Zytom »

Van de meeste van zijn grafiekjes versta ik ook erg weinig. Het lijkt erop dat de visuele output van zijn programma sinds het DOS tijdperk niet meer geupdate is.

Van boven naar onder:
Composite
Comp-II (geen flauw idee wat dit is, kan het moeilijk lezen)
Empirical
Long-Term
Trading Cycle
Alpha Cycle
Beta Cycle
Directional Change
Panic Cycle
Volatility

Maar hoe je dat allemaal moet interpreteren...

Hij zegt ook vaak dat zijn model kapitaalstromen van over de hele wereld volgt maar waar haalt hij die data vandaan? Dergelijke data is toch niet publiekelijk beschikbaar noch met voldoende nauwkeurigheid af te leiden of heb ik het mis?
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Je kunt een account aanmaken op:
http://princetoneconomicsintl.com/

Dan kom je de modellen tegen waarbij hij uitleg geeft.
Maar, om eerlijk te zijn, snap ik m.n. die tabellen ook niet zo goed.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Zytom wrote:Maar hoe je dat allemaal moet interpreteren...
Op dezelfde manier als onderstaande tabel denk ik.
Image
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by doubleyou »

.
Iemand zich ooit al verdiept of goed bekend met Elliott Wave Theorie (EWT) ?
Of met Captain Ewave - January 18, 2015 ?
Zo ja, C-Wave Thunder is coming ;) En dat belooft sterk stijgende prijzen.

http://www.gold-eagle.com/article/gold- ... ve-thunder

Enkele snaps :
* C waves tend to be the most powerful EWT waves.
* Stay focused on the $1295 target. That’s my next short term price point.
* If the ECB unveils a big QE program, I think my $1374 target becomes a “done deal”.


En een LT goudgrafiek (natuurlijk in dollars) :
Image

My Ewave work might be meticulous, but it comes to me naturally. I’ve been outrageously bearish on gold stocks for several years. Regardless, all my wave analysis tells me that now is the time to embrace gold stocks, and ride the golden C wave!
Captain Ewave - January 18, 2015

Ik laat het alvast gewoon op me afkomen 8-) :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply