Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Paul
Platinum Member
Posts: 837
Joined: 10 Oct 2011, 16:27

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Paul »

doubleyou wrote:@ Paul : Wiskundige koopt pi-mobiel

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-oost ... -a2166276/
Geweldig !
Dankjewel !
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1575
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Leo3.14 »

morgen belangrijke A-dag.
Belangrijke top zo te zien.
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Indeed, 2017 is coming up as a major target in so many markets.
We have warned that we did not see a major rally even in gold until 2017.
This will be 72 years from the end of World War II.
A perfect storm period for many aspects.
http://armstrongeconomics.com/2015/01/0 ... -go-again/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by doubleyou »

Perfect storm period ?
Na 72 jaar na het einde van WO II ?
En waarom zou er geen tussentijdse rally meer (kunnen) komen ?
Eind jaren 70, & 1980 : geen rally ?
Stijging 2000 tem 2012 : geen rally ?

Als je ziet hoe het goud exponentieel steeg , én enkele jaren voor 1900, én rond WO 2, én rond 1980, dan zou dit ook als een cyclus kunnen gezien worden, en dan staan we opnieuw in de loop van de volgende 5 jaren aan de voet van een nieuwe exponentiële stijgingsboom.
8-) Maar niemand ziet dit aankomen.

Geld drukken, printen, digits creëren, toenemende geldhoeveelheid.
Stijgende amerikaanse beurs indexen...waar staan we nu...Dow Jones van bijna 18000 !
.
Er zijn tijden geweest wanneer de goudkoers exponentieel gestegen was dat de ratio Dow/Gold 1/1 was !
Dit zijn de uitzonderingen.
Voor een normale "gemiddelde" ratio rekent men 4/1.
We rekenen nu in de USD voor deze redenering.
Die over-of onderwaarderingen en gemanipuleer kunnen jaren aanhouden.
Goud nu afgerond op 1200 dollar.
18000/4 zou een logische gemiddelde goudprijs geven van nu 4500 USD.
.
Om, vanaf het huidige niveau, naar een uitzonderlijke situatie te leiden in de andere richting, moet dus :
* ofwel de DJ met zo'n 93% zakken vanaf het huidige niveau om tot een 1/1 ratio te komen
* ofwel de goudprijs in $ x15 gaan om tot een prijs van 18000$ te komen
* ofwel evolueren ze naar mekaar toe, en zakt de DJ, gecombineerd met stijgende goudkoers.

Vroeg of laat, in het komende decennium, staan we daar !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Perfect storm period ?
Na 72 jaar na het einde van WO II ?
En waarom zou er geen tussentijdse rally meer (kunnen) komen ?
Eind jaren 70, & 1980 : geen rally ?
Stijging 2000 tem 2012 : geen rally ?
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Geld drukken, printen, digits creëren, toenemende geldhoeveelheid.
Stijgende amerikaanse beurs indexen...waar staan we nu...Dow Jones van bijna 18000 !
En die gaat ruim over de 20.000 punten heen omdat al het geld naar de USD gaat trekken.
Maar als de staatschuldenbubble knapt (ook die van de USA) terwijl er er geen nieuwe reserve valuta ontwikkeld is, gaat de ganse boel (aandelen, obligaties, commodities etc.) de put in .... zo denk ik en zo voorspelt ook 'socrates'

p.s. ratio's zeggen net zoveel als de bloeddruk op een bepaald moment, maar ze zeggen niks over de langere termijn omdat ze van enorm veel factoren afhankelijk zijn.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote: p.s. ratio's zeggen net zoveel als de bloeddruk op een bepaald moment, maar ze zeggen niks over de langere termijn omdat ze van enorm veel factoren afhankelijk zijn.
Tuurlijk is dat zo. Maar dat is ook juist mijn punt. Aan elke theorie, voor elk idee, voor elke voorspelling, ook voor de goudprijs is gebaseerd op variabelen en factoren, waarop niemand ooit altijd alle vat op heeft. En juist daarom is er aan elk idee, aan elke methode,... een voor-en nadeel. Men kan een voorspelling doen via statistische benadering of rekening houden met het verleden, en met een maximum aan variabelen. Maar nooit zal iemand elke onverwachte variabele die kan opduiken helemaal in rekening kunnen brengen.
En een voorspelling zal er wel uitkomen, net zoals de klok die 2x per dag op 12 uur staat, maar iemand die beweert dat hij dé waarheid, dé voorspelling in petto heeft, sorry, ik geloof daar echt niet in.

Ik heb het in het verleden nog gezegd. Als je 's ochtends een daghoroscoop leest, kan je daar die dag naar leven, als je wil.
Maar dit heeft niets te maken met het echte leven, en op één dag kunnen er veel onverwachte factoren opduiken, die je helemaal niet had kunnen zien aankomen.

Waarmee ik gewoon wil zeggen : ik heb wel meegedaan met de poll eind 2015, maar wie ben ik om te weten waar de goudprijs eind dit jaar zal staan ?
Ik ben niet te beroerd om gewoon toe te geven : ik weet het niet !
Maar dit veranderd helemaal niets aan mijn mening wat fysiek bezit betreft.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Waarmee ik gewoon wil zeggen : ik heb wel meegedaan met de poll eind 2015, maar wie ben ik om te weten waar de goudprijs eind dit jaar zal staan ?
Ik ben niet te beroerd om gewoon toe te geven : ik weet het niet !
Maar dit veranderd helemaal niets aan mijn mening wat fysiek bezit betreft.
Ik weet het ook niet precies, maar vind zo'n poll gewoon wel leuk.

Voor de Lange Termijn en vooral de Heel lange termijn zit het volgens mij anders in elkaar.
Die ECM is op duizend(en) jaar menselijk gedrag gebouwd en dat herhaalt zich iedere keer.
Daar geloof ik dus wel in .....
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Duvellover
Posts: 30
Joined: 17 Jan 2013, 15:25

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Duvellover »

Als ik zijn laatste post zo lees http://armstrongeconomics.com/2015/01/0 ... -5-months/

Denk ik dat er heel partijen zijn die redelijk nerveus naar deze aandeel koersen zitten te kijken, een correctie van enkele maanden zou hun snel in paniek brengen en hun samen met de rest van de wereld massaal doen lopen naar de Bond markt.

De Bondmarkt wordt zo extreem opgeblazen, met nog lagere rentes. Deze bubbel zal dan uiteen spatten 2015.75 waarna een enorme hoeveelheid geld weg wil deze obligatiemarkten en een nieuwe bestemming zoekt weg van de overheden naar de privé sector en dus naar aandelen, grondstoffen en goud. Daarom dat hij vroeger ook zei dat aandelen gaan stijgen samen met stijgende rentes.

Of begrijp ik dat helemaal verkeerd ?
Ben2
Silver Member
Posts: 254
Joined: 04 Sep 2013, 18:06

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Ben2 »

http://armstrongeconomics.com/2015/01/1 ... he-dollar/


"Just keep in mind this will happen when the dollar rises for there is even a larger short-dollar position around the globe. What we have seen in the Swiss will be the dress rehearsal for the dollar."


Ik vraag mij af wààr die 'even larger short-dollar position' zich dan wel precies bevindt !?

Ik bedoel, Armstrong zegt vaak genoeg dat kapitaal Euroland uitgaat (richting de VS), getuige ook de koers eur/$, DUS zit onderhand in feite niet iedereen LONG dollar, getuige ook de reeds lang uitgebroken Amerikaanse aandelenmarkten, om nog maar te zwijgen over de Bonds !?
Post Reply