Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by skyscraper »

Paul wrote:Dat goud zn top nog niet heeft zal iedereen (behalve pascaline) geloof ik wel in mee zijn
de weg naar de top is lang
af en toe ne keer afstappen als ge daar nood aan hebt kan deugd doen
doel is de top bereiken voor het winter wordt
insecten (bugs) voelen dat gelukkig goed aan
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

ben ik toch niet in mee, ik heb geen eksterogen,
Ik zou daarom vooral graag voor de winter overheen zijn al ;)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Paul wrote:....
wel een probleem voor de freegold theorieen
want die valt of staat met de aanwezigheid van enorme voorraad prive goud in de zone

en die wordt voor zover aanwezig simpelweg weggetaxeerd voordat er een herwaardering aankomt,
gewoon stijgende vermogensbelasting. of nieuwe goudbelasting. alles om de overheid te kunnen blijven financieren.
Kom je dan naar buiten met je goud, geef je alles op of niet ?

als ze cash afschaffen verder heb je toch een probleem als je dr mee blijft zitten de jaren erna.
de vrijgoudtheorie niet in het minst, want die werkt niet met ondergronds goud. -> greshams law.
Een algemeen vraagstuk, welke lost staat van goud eigenlijk. Het is namelijk gelijk voor diegenen die in kunst zitten, of andere waarde-houdende elementen. Naar mijn idee, valt de mogelijke winst (zelfs door 100% confiscatie) in het niet door de uitgaven.

Ik denk dat het eerder in zijn algemeenheid gaat door belastingdruk op te voeren (vermogensrendement belasting etc.), maar niet expliciet "goud" houders te pakken.

Ook het omgekeerde blijft waar: als goud direct getaxt gaat worden, staat het in de schijnwerpers als waardevol. Krijg je een bloeiende illegale industrie eromheen, net zoals je nu met drugs ziet. Dus in het ergste geval moet je naar de man met de regenjas op de hoek.
Image
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

uitkijken voor zeurende pijn in de tarsussen :lol:
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

Rasta wrote: Ook het omgekeerde blijft waar: als goud direct getaxt gaat worden, staat het in de schijnwerpers als waardevol. Krijg je een bloeiende illegale industrie eromheen, net zoals je nu met drugs ziet. Dus in het ergste geval moet je naar de man met de regenjas op de hoek.
in het geval van hyperinflatie gaat het net omgekeerd gaan als goud terug algemeen goed wordt
dan ontstaat er een apart circuit, weg van de veel te hoge belastingsgraad
ik betaal dus de electricien en die betaalt zijn houthandelaar ermee en die betaalt dan weer een ander ermee
zoals we dat nu al in griekenland zien trouwens
vermits het nooit terug naar de staat hoeft te gaan (itt de biljetten waarvan de waarde dusdanig klein wordt dat ze worden teruggeroepen)
uiteraard het gedroomde excuus op dat moment om er op te gaan belasten
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:
skyscraper wrote:
Paul wrote: de goudbezitter die ondergronds blijft met zn fysiek zal moeten verantwoorden straks waar het vandaan komt zoals we nu ook met zwart geld in buitenland omgaan
geen probleem voor diegenen die in wit goud (of geel met wit betaald) zitten
de anderen zullen via zwitserland moeten passeren? not my worry
wel een probleem voor de freegold theorieen
want die valt of staat met de aanwezigheid van enorme voorraad prive goud in de zone

en die wordt voor zover aanwezig simpelweg weggetaxeerd voordat er een herwaardering aankomt,
gewoon stijgende vermogensbelasting. of nieuwe goudbelasting. alles om de overheid te kunnen blijven financieren.
Kom je dan naar buiten met je goud, geef je alles op of niet ?

als ze cash afschaffen verder heb je toch een probleem als je dr mee blijft zitten de jaren erna.
de vrijgoudtheorie niet in het minst, want die werkt niet met ondergronds goud. -> greshams law.
Je kunt je afvragen of goud wel zo'n interesse van de (europese) overheden heeft als soms gedacht wordt. In mijn optiek is goud niet veel meer of minder dan 'waarde-opslag' en dat is kunst/antiek etc. toch ook .... Dan kunnen ze net zo goed meteen alle rembrands en van gogh's invorderen. Op de Armstrong thread plaatste ik het kunstgrafiekje en .... net als goud ..... staan de kunst en antiekprijzen aan de vooravond van een nieuwe wave up.

Of goud een plek krijgt in het nieuwe WHV mandje, of dat er freegold komt, maakt op dit moment eigenlijk helemaal niet zoveel uit.... zijn meer LT filisofieën. Het is in mijn optiek op dit moment waardeopslag, net zoals kunst/antiek etc. en je kunt het allemaal inzetten als hedge tegen 'geld' net zolang totdat het geld weer vertrouwen terugkrijgt, maar dan moet eerst de schuldencrisis opgelost zijn, alsmede de west-naar-oost shift en met name westersevaluta's flink gedevalueerd cq herzien (b.v. euro-exit?) ....punt
Dan moet je wel fsiek hebben, want het meeste papiergoud is geen waarde-opslag, net zo goed als futures op een rembrand of van gogh ook een hoax zijn.

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Er is sprake van een schuldencrisis, goud kan dus niet verdeeld zijn onder de mensen. Er zal eerst-volgens Hukker/nvm c.s.- nog 30 jaar afgelost moeten worden en daarna moet nog blijken wat de restwaarde van die huisjes is......Restwaarde? Restschuld, het aflossingsvrije deel van de hypotheek blijft nog staan :mrgreen:
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Goud kun je nu al kwijt bij de "afhaalchinees". :!:
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

En wat vergeten wordt: bij taxatie gedurende hoge inflatie, betaal je achteraf, en dan natuurlijk nog maar een schijntje van de koopkracht die eerder opgelegd wordt.

Zo kon de belstingdienst in de Weimar republiek weinig effectief zijn, en had de hele afdeling beter opgedoekt kunnen worden; voordat alles geïnd was, was het al waardeloos.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Post Reply