Martin A. Armstrong - Economics

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

PI piano

Post by Indiana Jones »

klinkt nog mooi ook .... :shock:

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

The South Sea Bubble and the Mississippi Bubble both burst in 1720. Just for the record, 309.6 years from that crisis year will be 2029-2030 taking us into the conclusion of this wave.

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by doubleyou »

Indiana, Paul, of anderen,

Posting 11 mei
http://armstrongeconomics.com/2014/05/

Vraag ivm Economic Confidence Model & mogelijke link met goudprijs (is er dat? kan dat?) (daar we op'n goudforum zitten)

Ik heb me voorgenomen om in de komende maand deze volledige Armstrong-draad nog eens te doorlezen, maar zou bij voorbaat al eens willen vragen hoe jullie de getallen van Armstrongs "Economic Confidence Model" interpreteren, uitgelegd in simpele, begrijpbare taal. (Hoewel ik snap dat cycli en pi hier een rode draad zijn, ben ik daar niet zo'n fan van, omdat er zooveel onverwachte, onmogelijk in te calculeren variabelen zijn die in de toekomst kunnen spelen, en nu helemaal nog niet gekend of bekend zijn)

En ik vraag maar op... het liefst ook nog met mogelijk praktisch toepasbare acties qua handelingen in de toekomst.

Vooral Indy heeft hier al uitgebreid zijn visie uit de doeken gedaan...misschien linkje naar jou kernpost ?

Alvast bedankt, folks.
doubleyou
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

doubleyou wrote:Indiana, Paul, of anderen,

Posting 11 mei
http://armstrongeconomics.com/2014/05/

Vraag ivm Economic Confidence Model & mogelijke link met goudprijs (is er dat? kan dat?) (daar we op'n goudforum zitten)

Ik heb me voorgenomen om in de komende maand deze volledige Armstrong-draad nog eens te doorlezen, maar zou bij voorbaat al eens willen vragen hoe jullie de getallen van Armstrongs "Economic Confidence Model" interpreteren, uitgelegd in simpele, begrijpbare taal. (Hoewel ik snap dat cycli en pi hier een rode draad zijn, ben ik daar niet zo'n fan van, omdat er zooveel onverwachte, onmogelijk in te calculeren variabelen zijn die in de toekomst kunnen spelen, en nu helemaal nog niet gekend of bekend zijn)

En ik vraag maar op... het liefst ook nog met mogelijk praktisch toepasbare acties qua handelingen in de toekomst.

Vooral Indy heeft hier al uitgebreid zijn visie uit de doeken gedaan...misschien linkje naar jou kernpost ?

Alvast bedankt, folks.
doubleyou
Sorry vergat te antwoorden.
Armstrong ziet het zo: als de ECM neerwaards gaat, gaat goud in dollars omhoog. als de ECM omhoog gaat, gaat goud in dollars neerwaards.
Ik heb het t/m 2020 dus in bijgaand plaatje ingekleurd, maar hang me er niet aan op als het niet precies zo gaat verlopen. :?
Attachments
ECM vs goud in dollar.jpg
ECM vs goud in dollar.jpg (159.91 KiB) Viewed 4407 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Posted on Saturday May 24, 2014 by Martin Armstrong

Gold in Basket of Currencies

QUESTION: Mr. Armstrong; you mentioned something in passing that gold has declined because it has been declining in a basket of currencies. You are the only analyst that I know of who looks at everything in different currencies. How important is this view?
Thank you for all you do
Best Regards;
HK


Image

ANSWER: Having offices around the world quickly taught me that forecasting had to be tailored to the currency base of the investor. If you buy a fully hedged ETF on a basket of stocks in another currency, you are betting that the stocks will rise more than the movement in the currency. Yet stocks can rise in both capital inflows (bull market) as well as outflows that are related to the government and currency fears as in hyperinflation where assets rise with declining currency.

Image

I have stated many times that the definition of a REAL Bull Market is something that rises in ALL currencies – never just one. The 1987 Crash took place as the US Share Market was making a double top in a basket of currencies.

Image
Image

Gold did not make new highs in 1987 other than dollars. If you want the real trends, it takes a lot more than opinion.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Leo3.14
Gold Member
Posts: 1575
Joined: 14 Dec 2013, 21:52

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Leo3.14 »

als de ECM neerwaarts gaat, gaat goud in dollars omhoog
2013.6 zou dus een low moeten zijn (klopt) en 2014.6 een top.

Binnen de 3 maand zouden we dus boven de 1433$ moeten staan.

De markt zal rap moeten keren dan komende weken.

:roll:

Ik heb de oefening gemaakt voor de data periode 2000-2010.
Het plaatje klopt niet.

:cry:
Goud is een cyclisch edelmetaal
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Bij momenten vind ik de artikels van MA zwak, sorry dat ik het zeg... maar dit hier vind ik toch weer erg zwak. Een filmpje van 5 jaar geleden... de boodschap ontbreekt me.
Waarschijnlijk wil hij de link leggen naar de rellen in de VS.
Hoge toppen, maar ook lows. Het lijkt wel de goudprijs.
Of zou hij in de komkommertijd zitten en verplicht worden om dagelijks z'n bijdrages neer te schrijven. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Bij momenten vind ik de artikels van MA zwak, sorry dat ik het zeg... zou hij in de komkommertijd zitten en verplicht worden om dagelijks z'n bijdrages neer te schrijven. :roll:
Zoals met alle voorspellers, raakt ook Armstrong bij tijd en wijle overstretched :)
Ik merkte al eerder op dat hij b.v. met korte termijn voorspellingen in de goudmarkt de plank missloeg, waardoor ik dus zelf een keer in de fout ging met mijn positie ....

Zijn cycli vind ik boeiend, zijn historische kennis vind ik bewonderenswaardig, maar de voorbeelden waarmee hij de laatste tijd het gelijk van zijn computermodellen wil onderbouwen zet ik niet zelden vraagtekens bij 8-)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2581
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Spruitje »

Ma moet je inderdaad lezen voor z'n cycli.
De rest neem ik diagonaal door, 'n streaker of 'n andere gek zien we elk weekend op het voetbal, daar kan hij me niet in beroeren.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Martin A. Armstrong - Economics

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Ma moet je inderdaad lezen voor z'n cycli.
De rest neem ik diagonaal door, 'n streaker of 'n andere gek zien we elk weekend op het voetbal, daar kan hij me niet in beroeren.
Martin is simpelweg geflipt op het justitiële apparaat en dat is ook wel begrijpelijk.
Als ik zie wat er zoal bij justitie hier in NL fout gaat, is dat niet zoveel anders als elders in de wereld. Evenals het vergunningen beleid bij provincie en gemeentes en de corruptie aldaar, maar in de zuidelijke Europese landen was dat altijd al zo en meestal een stapje erger nog zelfs 8-)
Wat de politie aangaat, kan ik mij uit de VS herinneren dat ze eind '70er jaren al zwaarbewapend rondreden, dus dat is typisch iets Amerikaans en niet zozeer Europees. Bijvoorbeeld hier in NL mogen ze pas een wapen trekken als het echt niet anders kan en dan nog komt er na ieder incident een grondig onderzoek .... dus al MA's politievoorbeelden zijn wat mij aangaat meer nice to know.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply