p.s. @leo .... zit je nog 'all-in' in fysiek, of heb je ook wat van de hand gedaan ?
Hyperinflatie kan plaats vinden in relatief kleine handels gebieden, geïsoleerd, of een laag handelsvolume.
De economische en financiële verwevenheid van tegenwoordig maakt het lastiger om autonoom hyperinflatie te zien, maar het kan wel. Hoe groter een valutablok, hoe meer transacties en verwevenheid er is binnen een blok. Als er al landen kandidaat zijn, zijn het de usual suspects (Venezulea op het moment), maar als we ooit bij grotere inflatie aankomen (groter wantrouwen wegens de overheid, dus geen afzetmarkt voor overheidsobligaties), dan zijn de kleinere valutablokken zoals Pound Sterling en Yen kandidaat.
De rest gaat door hoge inflatie en zo wordt de pijn verzacht (van de overheden en haar verplichtingen), maar naar nul hoeft het niet te gaan. Wat Indy eerder al aanhaalde, 4 jaar lang 25% inflatie is ook koopkracht weg.
Dat is mijn visie.
There is a TIME and PLACE as well as PRICE for everything.Indiana Jones wrote:Als de dollar 'gaat' , zal dat pas gebeuren nadat de Yen, de Euro e.a. onderuit gegaan zijn (althans, zolang de USD nog WRV/WHV is) ... eerder niet.![]()
p.s. @leo .... zit je nog 'all-in' in fysiek, of heb je ook wat van de hand gedaan ?
Ik ben zelf ook wat lichter geworden (geen 50% zoals jij), maar zal zeker niet al mijn fysiek lossen. Weet niet of je Armstrong leest, maar zelfs hij (door de fofoa freegold + Sinclair aanhangers vergruisde man) vind het heel niet slecht om een gedeelte van je port in fysiek aan te houden als anti-overheid geld. Ook Jim Rogers heeft een gedeelte van zijn port in fysiek. Trouwens: 'sell the low in fear of ..' is een slechte strategie.Leo3.14 wrote:There is a TIME and PLACE as well as PRICE for everything.Indiana Jones wrote:Als de dollar 'gaat' , zal dat pas gebeuren nadat de Yen, de Euro e.a. onderuit gegaan zijn (althans, zolang de USD nog WRV/WHV is) ... eerder niet.![]()
Ik ben niet getrouwd met die verleidelijke goudgele blokskes :
Wordt nooit verliefd op je belegging ( LHSP ea)
Ik ben de helft lichter ga en na Nieuwjaar nog verlichten.
< fibo-nivo's in € geschonden......
In het reset-scenario van Fofoa geloof ik niet.
Moest het toch gebeuren, dan gaan er 2 soorten zijn :
zij met en zij zonder goud, de hoeveelheid is dan imo niet zo belangrijk.
Tja, FoFOA. Hij heeft net een nieuwe uit en semantisch is het echt geniaal. Zoals hij het kan verwoorden en vergelijken, kent z'n gelijke niet. Inhoudelijk is een ander paar mouwen.... Hij heeft het slim bekeken, als het ferm stijgt heeft hij gelijk en als het zakt heeft hij ook gelijk, onder het motto 'de Comex gaat crashen'.Paul wrote:Argentinie (en heel zuid amerika) kan alleen hyperinfleren omdat de bevolking de dollar (al) gebruikt.
te veronderstellen dat dat ook met de dollar kan en dat er dan nog een markt overeind blijft is niet erg realistisch.
Temeer omdat de (amerikaanse) overheid er niet naast gaat staan lachen. Alles is geoorloofd.
... en nu kwamen ze dr met die overheidssluiting ineens achter dat 40% van de schuld buitenlands is en ze niet meer over eigen souvereiniteit gaan. Niet als die anderen je schuld moeten kopen. Dat dat met Syrie erg onhandig bleek. Dat dat niet nog een keer gaat gebeuren mag je ook rustig vanuit gaan.
Ik vertrouw fofoa voor geen ene meter. zn verhaal heeft veel mensen al een boel gekost !
Paul wrote:dat zegt Armstrong niet omdat je dat simpelweg nog niet kunt zeggen. Er zijn nu eenmaal meerdere uitkomsten mogelijk op kortere termijn.Alleen de lange termijn staat vast. Dr leiden meer wegen naar Rome. En als je konsekwent de juiste(die waar het kapitaal gaat) wil voorspellen zul je constant moeten bijsturen. Je moet over de Alpen eh !
Dat is het grote verschil met Fofoa. Die snapt markten/handel smpelweg niet en maakt er iets esoterisch van.
Klinklare onzin is het. Zit er nu al twee jaar finaal naast. En heeft mensen daarmee vooralsnog heel veel geld gekost. Had je Armstrong gevolgd had je kapitaal verdiend. Boter bij de vis. De markt heeft gelijk. Goud gaat omhoog. Geen twijfel. Maar pas als het tijd is. NIet nu nog. En niet vanwege freegold maar vanwege algeheel verlies van vertrouwen in overheid.
Ik denk dat Fofoa betaald wordt. En niet alleen door zn donateurs. Bij mij is ie volledig door de mand gevallen.