Hooimijt November 2011

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt November 2011

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:Kijk ..... mooi punt......
We zitten in eenzelfde situatie, door de economische crisis wordt straks de mensen hun geld afgepikt (maar behouden 'waarde' investeerders zoals fysiekgoudbezitters wel waarde), en de economische activiteit loopt steeds verder terug.

Dus volgende vraag:
Hoe konden we in Nederland dan zo productief zijn, terwijl vanaf '50 de AOW zijn intrede deed en de WAO, bijstand ..... vanaf '65 veel frowerpower hippies nooit meer wilden werken etc.
Groeiende bevolking, meer arbeidsuren per gezin (vrouw gaat ook werken), exploitatie van de gasvelden, omslag stelsels waar er meer bijdragers zijn, dan ontvangers.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote: 3) heb een filmpje van een Chinees kind dat deze zomer tot 2 maal toe door een auto werd overreden, zonder dat iemand er naar omkeek en er zelfs met een bocht omheen liep, want ze waren te druk met zichzelf (uitgebreid in de media geweest en heel gruwelijk).
Wat betreft deze punt 3), heb ik me laten vertellen (ben ook geen China expert) dat dit door de claim cultuur aldaar komt. Blijkbaar zijn er veel gevallen waar compassie/medeleven wordt misbruikt.

Maar het is wel het dieptepunt ja. Dat is zo gruwelijk dat ik het filmpje nooit heb bekeken. Kan dat niet aanzien.
en dat gebeurt hier nu al en gebeurt hier straks ook nog steeds.
als het wordt zoals hier soms gewenst, gebeurt dat straks bij jou om de hoek ook en ik overdrijf niet hoor .... heb veel gezien in de wereld en er is altijd wel een 'het komt doordat' ...... maar in een beter sociaal georganiseerd land komt dit niet of nauwelijks voor.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

[quote="cavajo"]..... Van Rompuy ?????
Verkozen figuren ...../quote]

Mij om het even, maar .... Van Rompuy is toch niet verkozen? Althans ik heb er geen stem in mogen hebben, al heb ik stem gerechtigde leeftijd.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:
Rasta wrote:
Indiana Jones wrote: 3) heb een filmpje van een Chinees kind dat deze zomer tot 2 maal toe door een auto werd overreden, zonder dat iemand er naar omkeek en er zelfs met een bocht omheen liep, want ze waren te druk met zichzelf (uitgebreid in de media geweest en heel gruwelijk).
Wat betreft deze punt 3), heb ik me laten vertellen (ben ook geen China expert) dat dit door de claim cultuur aldaar komt. Blijkbaar zijn er veel gevallen waar compassie/medeleven wordt misbruikt.

Maar het is wel het dieptepunt ja. Dat is zo gruwelijk dat ik het filmpje nooit heb bekeken. Kan dat niet aanzien.
en dat gebeurt hier nu al en gebeurt hier straks ook nog steeds.
als het wordt zoals hier soms gewenst, gebeurt dat straks bij jou om de hoek ook en ik overdrijf niet hoor .... heb veel gezien in de wereld en er is altijd wel een 'het komt doordat' ...... maar in een beter sociaal georganiseerd land komt dit niet of nauwelijks voor.
Conflicten tussen de diverse belangen. Hayek heeft er zeer uitvoerig over nagedacht. Als je nog niet naar bed moet, een aanrader om te zien waar onze conflicten (ook de conflicten in de wereld) uit voortkomen:

Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Indiana Jones wrote:Kijk ..... mooi punt......
We zitten in eenzelfde situatie, door de economische crisis wordt straks de mensen hun geld afgepikt (maar behouden 'waarde' investeerders zoals fysiekgoudbezitters wel waarde), en de economische activiteit loopt steeds verder terug.

Dus volgende vraag:
Hoe konden we in Nederland dan zo productief zijn, terwijl vanaf '50 de AOW zijn intrede deed en de WAO, bijstand ..... vanaf '65 veel frowerpower hippies nooit meer wilden werken etc.
Groeiende bevolking, meer arbeidsuren per gezin (vrouw gaat ook werken), exploitatie van de gasvelden, omslag stelsels waar er meer bijdragers zijn, dan ontvangers.
Babyboom kostte eerst het nodige aan scholing e.d. tot +/- 1960 e.v. jaren, AOW was vanaf 1950 al een voorschotregeling en vrouwenparticipatie op de arbeidsmarkt kwam pas vanaf 1960 een beetje op gang, het eerste gas werd pas in 1959 in Slochteren aangeboord en toen lag er nog 0,0 pijpleiding in de grond naar het buitenland, toch denderde het tekort al snel na 1945 naar beneden.

Imo een te snel antwoord ...... ;)
ParsGold

Post by ParsGold »

Indiana Jones wrote:
ParsGold wrote:1) dat kan dus zonder freegoldprincipe (zie mijn volgende post) Ik wacht af
Hij staat er al bovenstaand met grafiek Staatschuld vs BBP
Ok, gewoon de broekriem aan en weg met die flauwekul van vandaag de dag. EENS!
Maar steekt de wereld hedendaags niet anders in elkaar dan toen? Kunnen we allen terug naar die degelijkheid? En zal dat voldoende zijn? Wat we niet willen kunnen we ook niet tenslotte.
De tijd was anders, (ze) kwamen uit een oorlog, de bereidheid was er. Vooruitgang. Nu spreken we over achteruitgang namens gemiddeld i-phone/plasma/android/2e auto/hypokeuken- en tuin samenleving.
Ik weet het niet hoor...
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
ParsGold wrote:1) dat kan dus zonder freegoldprincipe (zie mijn volgende post) Ik wacht af
Ga nog effe de boerentoer op..
Wil mij eens iemand uitleggen wat het " zogenaamde " belang is van percentage staatsschuld ????
In mijn ogen had dit ook iets te maken met :
- beheersbaarheid
- terugbetalingscapaciteit ( doet er al lang niet meer toe )
- geloofwaardigheid van een land
En daarbovenop een objectieve regulator ( neen, niet de ratingbureau's zoals vandaag )

Wat verrechtvaardigt dan Japan met zijn 200 procent.?
Wat verrechtvaardigt dan de meer dan in faling zijnde USA.?

GEEN van deze beiden hebben ook maar een schijntje kans tot opkuis van hun aangerichte rotzooi !

NOG VEEL ERGER : Wat verrechtvaardigt dan deze bovenstaande dat ze ons de les spellen.?

Aandacht verleggen van " eigen vies kamertje "...het balletje doorspelen aan het duupje die er onhandig mee omgaat......
Met als gevolg : miljoenen Europeanen ( geen schrijffout ) die dramatisch gaan inleveren.
We gaan vooral eigenbewustzijn dienen herontdekken.
Beginnend vanuit ons eigen kleine cirkeltje !
Heropstanding vanuit geloof in eigen kunnen.

Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Rasta wrote:
cavajo wrote:..... Van Rompuy ?????

Mij om het even, maar .... Van Rompuy is toch niet verkozen? Althans ik heb er geen stem in mogen hebben, al heb ik stem gerechtigde leeftijd.
Dat is juist.... :oops:
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Rasta wrote:
cavajo wrote:..... Van Rompuy ?????

Alhoewel,
Verkozen door onze verkozenen...
Wiskundig wel juist hé .. :lol:
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

ParsGold wrote:
Indiana Jones wrote:
Ok, gewoon de broekriem aan en weg met die flauwekul van vandaag de dag. EENS!
Maar steekt de wereld hedendaags niet anders in elkaar dan toen? Kunnen we allen terug naar die degelijkheid? En zal dat voldoende zijn? Wat we niet willen kunnen we ook niet tenslotte.
De tijd was anders, (ze) kwamen uit een oorlog, de bereidheid was er. Vooruitgang. Nu spreken we over achteruitgang namens gemiddeld i-phone/plasma/android/2e auto/hypokeuken- en tuin samenleving.
Ik weet het niet hoor...
Als het moet, kan het. Zonder het sociale systeem in elkaar te laten donderen, zonder freegold. Maar wel met goede scholing (technische school moet terug) en er kan een hele hoop uit de Wajong (ADHD bestond vroeger niet ;) ), geen uitkering meer vanaf je 18e terwijl je nooit gewerkt hebt (dus ook geen bijstand) en zo zijn er nog veel meer dingen te bedenken. Ook huursubsidie was er niet, die spekt nu alleen maar de woningbouwcorporaties die van al dat extra geld in de meest stupide dingen gaan beleggen en zichzelf verrijken.
Als knecht beginnen met werken en pas als je volleerd timmerman e.d. ben, telt dat als participant in de arbeidsmarkt. Stop je tussentijds, dan geen uitkering. Idem voor administratief werk.
Eindelijk eens iets van de scholing maken en weg met die VMBO, terug met de technische school ! (= een echt vak leren). Leraren krijgen rechten ipv plichten en leerlingen worden na ongehoorzaamheid verwijderd, zonder uitlering. Leerplichtigen via de ouders straffen met boetes en ook daar goed op toezien. Onbegrijpelijk dat er thans zo enorm veel schooluitval is van leerplichtigen.

Kappen met het verzinnen van AL die kostbare stupide regeltjes en BEGINNEN met toezichthouden op- en handhaven van dienstbare regelgeving.

Tsjonge ..... zo kan ik nog wel even doorgaan ....... en bij een veel slankere en dienstbare overheid uitkomen, die toch een sociaal gezicht blijft houden.
Voor de jeugd .... niet lullen, maar poetsen (Rotterdams) ..... en dat geld ook voor de rest. Wie wel wil, maar echt niet kan, moet gespaard worden.
Politie moet weer kunnen handhaven zoals vroeger en niet helemaal omkomen in formulieren en juridische prietpraatzooi.
Ziekenhuizen moeten primair worden ingericht om te verplegen en verzorgen en NIET zoals nu beoordeeld worden op comfort .... stupide, want dat doe je alleen voor een hotel en niet voor een ziekenhuis.
Niet alle aandachtsgebieden splitsen, zoals wassen door de één, eten geven door de ander en injectie door wéér een ander, want een verpleegkundige deed in 1950 al die handelingen en ..... veel goedkoper.

etc.......
Post Reply