Hooimijt Oktober 2011

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Iemand interesse in goudprijs

Post by cavajo »

Obi-Wan wrote:
doubleyou wrote:Ter info : Goudprijs, uitgedrukt in currencies stijgt.
'k zal het maar eens vermelden,
zowel in €, als in $, in een wip 2,5% loodrecht omhoog sinds anderhalf uur.

http://www.24hgold.com/english/gold_sil ... money=Euro

Dacht na mijn werkdag, eens vlug even bij te lezen, maar nihil toegevoegd aan deze draad.
Niemand iets interessants tegengekomen vandaag dat een melding of een linkske waard was ?

Zal inderdaad effe wennen worden.
Maar, dit komt wel goed hoor.
Het belangrijke nieuws zal hier evenzeer verschijnen.

Zoals door Boefke aangehaald, de echte dragers ( vaste veelposters ) van goudforum zitten daar nog.
Laat ons zeggen dat een behoorlijk deel van het middenveld ( qua postingsaantal ), naar hier is opgeschoven.
Daar zitten inderdaad vele tussen die hun eigen huiswerk maakten, en maken, maar die vooral leesden op goudforum.
Trouwens, je kon vroeger ook al Geel Ijzer zijn verlofdagen zien aan het aantal postings op het forum.
Zelf kan ik aanstippen vele zaken daar te zien passeren die ik ook al gelezen had.....tzal een bijsturingsken vragen..om het hier neer te zetten.
Rome is in den tijd ook niet op één dag gebouwd zekers....
We maken er hier wel iets van...
No Worry's...

mvg
Cavajo



Inderdaad de markten hebben niet zoveel vertrouwen in de afloop van de EU vergadering morgen. Ik denk dat info onderhevig is aan de schommeling van de POG op de markt.

Gebeurt er veel met de POG, dan is de beschikbare info ook in verhouding. Ik log dagelijks wel eens een keer of 5 in (viva de multitasking) en check ook dan ook mijn "bronnen". Ik heb weinig meldingswaardig gevonden de laatste dagen/weken.

Nu denk ik (de memberlijst overlopend) dat er zowieso een kleine 10 tal posters zijn en de rest lezers (heb ik ansich geen probleem mee).

Maar de lezers zouden zich niet geremd moeten voelen dus.... an em :lol: Laat maar komen die info
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by positive »

meeting zal morgen zelfs mss niet door gaan.
Wat een cinema maken ze'r toch van. Niet moeilijk dat uw geloofwaardigheid wegebt, zelfs bij diegenen die het allemaal nog optimistischer zien :)
dangermouse
Posts: 12
Joined: 19 Oct 2011, 10:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by dangermouse »

En dan nog Italie waar Berlusconi de gevraagde maatregelen er niet door krijgt, POG zou voor minder
met 1000 euro per kilo stijgen.
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Obi-Wan »

positive wrote:meeting zal morgen zelfs mss niet door gaan.
Wat een cinema maken ze'r toch van. Niet moeilijk dat uw geloofwaardigheid wegebt, zelfs bij diegenen die het allemaal nog optimistischer zien :)
Daar was ik nog niet van op de hoogte. Dat verklaart die plotse beweging in de POG
Patience. Use the force. Think.
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by cavajo »

Wat die bloedrode koersen betreft....
" en ik zit daar absoluut niet naar te verlangen hoor ".

Bewijst steeds weer : beurskoersen soms onvoorspelbaar, als het over de korte termijn gaat.
Maar toch heb ik een " onlekker " gevoel bij hetgeen Europa ten tonele brengt.
Enfin, mogenavond weten we wellicht meer.

Zat vandaag effe te denken aan de oude spreuk : it isnt over until the fat lady signs.......
misschien wel tijd om ze achter de coulissen al eens op te roepen en te laten repeteren....
kwestie dat haar stem al wat gesmeerd staat tegen sommigen ze nodig hebben. :P

mvg
Cavajo
dangermouse
Posts: 12
Joined: 19 Oct 2011, 10:42

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by dangermouse »

Andrew Sheets (Morgan Stanley): “Banken zitten op 700 miljard perifere obligaties”
dinsdag 25 oktober 2011 om 11u03
De vraag waar momenteel alles om draait: zijn de Europese banken al dan niet ondergekapitaliseerd? De vraag stellen is makkelijk, het antwoord geven een stuk moeilijker. Wie zal onder meer het referentiepunt bepalen dat uitmaakt of er al dan niet sprake is onderrkapitalisering?

Andrew Sheets (Morgan Stanley): “De Europese banken bezitten voor 700 miljard euro aan perifere obligaties, dat wil dus zeggen obligaties uit Ierland, Griekenland, Portugal, Spanje en Italië. Dat bedrag komt overeen met ongeveer 3% van hun totale activa. Het uitbreiden van de olievlek naar de grotere landen zal uiteraard tot problemen aanleiding geven, maar verliezen als gevolg van haircuts bij de kleinere landen lijken in ieder geval beheersbaar. Op basis van de core Tier 1 ratios is er momenteel weinig verschil tussen Europa en de Verenigde Staten, maar op basis van andere ratios komen de Amerikaanse banken duidelijk sterker voor de dag. Het beeld wordt volledig vertroebeld door de aanwezigheid van de overheidsobligaties in de portefeuilles van de Europese banken. Die golden vroeger als volstrekt veilig, maar dat is uiteraard niet langer het geval.”
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

So where in the world is the gold?

Post by doubleyou »

-> kwartiertje lektuur, en pak links voor de diggers...

Where in the world is the gold?
door Chris Powell - secretaris GATA - 24oct2011

http://www.24hgold.com/english/news-gol ... rect=False

So where in the world is the gold?
Most likely in your dreams. :lol:
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by doubleyou »

Obi-Wan wrote:
positive wrote:meeting zal morgen zelfs mss niet door gaan.
Wat een cinema maken ze'r toch van. Niet moeilijk dat uw geloofwaardigheid wegebt, zelfs bij diegenen die het allemaal nog optimistischer zien :)
Daar was ik nog niet van op de hoogte. Dat verklaart die plotse beweging in de POG
???? What happened ?
Als de EUR deze week géén vuist maakt, en men sneller dollars drukt dan ooit tevoren, dan zal de goudprijs inderdaad een hoge vlucht maken, dat staat buiten kijf.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Obi-Wan
Platinum Member
Posts: 614
Joined: 06 Oct 2011, 21:25

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by Obi-Wan »

Monster Prediction From BofA: Another US Debt Downgrade Is Coming In Just A Few Weeks

In an analyst note, Bofa/ML's Ethan S. Harris drops a bit of a bombshell prediction:

The credit rating agencies have strongly suggested that further rating cuts are likely if Congress does not come up with a credible long-run plan. Hence, we expect at least one credit downgrade in late November or early December when the super Committee crashes.

Monster Prediction
Patience. Use the force. Think.
positive
Bronze Member
Posts: 170
Joined: 19 Oct 2011, 15:44

Re: Hooimijt Oktober 2011

Post by positive »

Post Reply