Indiana Jones wrote:Paul wrote:geschiedenis herhaalt zichzelf niet maar rijmt.
de omstandigheden veranderen, de menselijke aard niet.
Hoewel deze thread feitelijk al gesloten is door Rasta ... toch even een korte reactie:
-imo wijzigen zelfs de omstandigheden niet, het is allemaal wat complexer dan in het verleden maar in de kern niet veel anders (re:Armstrong).
-en inderdaad, de menselijke aard verandert ook niet ..... dus ook niet de door mensen gekozen politici (ze doen nog hetzelfde als ze eeuwen geleden in Florance deden (re: Armstrong)
Het enige dat wel veranderd is, is de omvang. Waren de crises destijds geografisch ingeperkt, thans is de crisis mondiaal (zelfs China en de andere bricks hebben er last van). Meer dan ooit is het belangrijk om de business cycles te herkennen, omdat door de complexiteit, de mediaMOPE en de globale omvang, het anders al snel een zeer ondoorzichtig geheel wordt.
Hoewel ik het dus niet altijd met Armstrong eens ben (ik denk iets anders over goud en euro-default), draagt hij
zeker bij aan een gezonde discussie.
grtz. Indy
Ik zie echt geen crisis hoor Misschien eens een luchthaven ofzo bezoeken ???
Er is geld a volonté en mensen leven (kan dat ook uitleggen hoe dat komt) generatie overdracht
Goud is een ketting 24k karaat
Evventueel een TROUW ring
Euro-default feit dat je zo spreekt zegt infeite genoeg hoor
===============================================
Je mag 1 jaar zijn, de euro zal er langer zijn dan U...
(en met griekenland erbij en duitsland en frankrijk) = een marriage IN HEAVEN (engeltjes sinclair -)