vandaag zakken goud en zilver rond 1%, DJ eveneens en de XAU en HUI staan zowaar 0.5% in de plus. Voorbode voor morgen?
Candlesticks nochtans niet echt gunstig nu voor goud:
Three Black Crows
Timeframe: Daily
Reliability: High
A reversal pattern.During an uptrend, three long black candles occur with consecutively lower closes. This pattern suggests that the market has been at a high price for too long, and investors are beginning to compensate for it. More significant if it appears after a mature advance.
http://www.forexpros.com/commodities/gold-candlestick
Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012
-
- Indiana Jones
- Freegold Member
Re: Technische Analyse, daytrading en speculatie draad 2012
This pattern suggests that the market has been at a high price for too long
Bovenstaande valt nogal mee, dacht ik zo.
Als ik naar de Weekly RSI kijk (de koop- verkoopsignaal index) dan stond die in 2006 op een millennium high van .86 en in 2008 op een millennium low van .35
Op moment van schrijven staat die weekly index op .45 en dat wijst dus over een lange termijn oversold situatie. Neemt niet weg dat goud op de korte termijn nog wat kan zakken, maar meer dan enkele tientjes zal dat naar mijn mening niet zijn.
Indy
Als ik naar de Weekly RSI kijk (de koop- verkoopsignaal index) dan stond die in 2006 op een millennium high van .86 en in 2008 op een millennium low van .35
Op moment van schrijven staat die weekly index op .45 en dat wijst dus over een lange termijn oversold situatie. Neemt niet weg dat goud op de korte termijn nog wat kan zakken, maar meer dan enkele tientjes zal dat naar mijn mening niet zijn.

Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
-
uiteraard is er op de weekly niets aan de hand, de situatie bij de candlesticks was op dagbasis. Op zeer korte termijn (dagen) zou er wat neerwaarste druk kunnen zijn, maar ach, we weten de laatste tijd ook dat het elk moment kan vriezen en dooien...Indiana Jones wrote:This pattern suggests that the market has been at a high price for too long
Indy
denk dat we toch voorbij de bodem reeds zijn (cfr. Alf Fields) maar de nieuwe Wave up is nog een beetje wispelturig, de wall of worry is dan ook aanzienlijk hoog...
-
het vriezen en dooien wordt nu ook door de Candlesticks 12 uur later al geïllustreerd. Op dagbasis gaan we van een bearische Three Black Crows naar een bullish doji Star:
Bullish doji Star
Reliability: Moderate
A reversal pattern.During a downtrend, the market strengthens the bears with a long black candlestick and gaps open on the second one. However, the second candlestick trades within a small range and closes at or near its open. This scenario generally shows the potential for a rally, as many positions have been changed. Confirmation of the trend reversal would be a higher open on the next candlestick.
En zo gaar de JoJo momenteel verder....
Bullish doji Star
Reliability: Moderate
A reversal pattern.During a downtrend, the market strengthens the bears with a long black candlestick and gaps open on the second one. However, the second candlestick trades within a small range and closes at or near its open. This scenario generally shows the potential for a rally, as many positions have been changed. Confirmation of the trend reversal would be a higher open on the next candlestick.
En zo gaar de JoJo momenteel verder....
- Indiana Jones
- Freegold Member
wall of worry for one individual can be wall of chance for 'another' .....ikasi wrote:uiteraard is er op de weekly niets aan de hand, de situatie bij de candlesticks was op dagbasis. Op zeer korte termijn (dagen) zou er wat neerwaarste druk kunnen zijn, maar ach, we weten de laatste tijd ook dat het elk moment kan vriezen en dooien...Indiana Jones wrote:This pattern suggests that the market has been at a high price for too long
Indy
denk dat we toch voorbij de bodem reeds zijn (cfr. Alf Fields) maar de nieuwe Wave up is nog een beetje wispelturig, de wall of worry is dan ook aanzienlijk hoog...

- doubleyou
- Gold Member
.
Buikgevoel-analyse (dat is een emotionele tegenhanger van de FA en TA
),
zegt me dat we aan de vooravond staan van een stijging in de goudprijs à rato van gemiddeld 80 dollar per maand tegen eind van het jaar, om net onder de 2000 af te sluiten.
Goed weekend.
Buikgevoel-analyse (dat is een emotionele tegenhanger van de FA en TA

zegt me dat we aan de vooravond staan van een stijging in de goudprijs à rato van gemiddeld 80 dollar per maand tegen eind van het jaar, om net onder de 2000 af te sluiten.
Goed weekend.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
-
goed dan, mijn KT gevoel
is dat we deze week wel eens door de 1625$ geraken
mijntjes vandaag vlot 3% hoger, goud en zilver rond een +0,5%, mooie divergentie die wel eens een voorbode kan zijn van fikse upwaartse beweging in de metalen zelf

mijntjes vandaag vlot 3% hoger, goud en zilver rond een +0,5%, mooie divergentie die wel eens een voorbode kan zijn van fikse upwaartse beweging in de metalen zelf
- Indiana Jones
- Freegold Member
Bijna een jaar nu, kabbelt goud maar wat door. Armstrong schreef al eerder dat een bullmarkt tussentijds kan kabbelen. Aangezien er niets spectaculairs is gebeurd op de goudmarkt sinds september vorig jaar (de laatste tijd zelfs een licht herstel), zou je kunnen verwachten dat er vanaf september dit jaar weer beweging in de goudmarkt gaat komen. Wellicht naar aanleiding van de langverwachte QE3.
We gaan zien .....
We gaan zien .....
- Attachments
-
- StreamingServer.gif (26.91 KiB) Viewed 3217 times
-
- Gold Member
Om 10.00 permanent bewegingIndiana Jones wrote:Bijna een jaar nu, kabbelt goud maar wat door. Armstrong schreef al eerder dat een bullmarkt tussentijds kan kabbelen. Aangezien er niets spectaculairs is gebeurd op de goudmarkt sinds september vorig jaar (de laatste tijd zelfs een licht herstel), zou je kunnen verwachten dat er vanaf september dit jaar weer beweging in de goudmarkt gaat komen. Wellicht naar aanleiding van de langverwachte QE3.
We gaan zien .....

" Scheringa", dat is pas nieuws voor de sheeple of k.t bankjes als nibc die de salarissen wel of niet bonus noemen. Grrrrrr
Last edited by Adamus on 08 Aug 2012, 20:22, edited 2 times in total.
- Indiana Jones
- Freegold Member
Voor het vergelijk even de goldbull uit de jaren '70 naast de huidige op de maandelijkse chart (de maand-ultimo prijzen dus).
Het is de inflation adjusted goldprice, maar dat is even niet belangrijk.
Ik heb de lijntjes vanaf december 2011 t/m heden uit de losse hand wat bijgekleurd, zodat het beeld wat completer is.
Heel duidelijk zie je de scherpe downward spike en daarop volgende scherpe correctie na de hyperbolische stijging tot 1980 (zeker niet abnormaal voor een hyperbolische verlopende bull in willekeurig welke markt). Hoewel menig analist weet te vertellen dat we nu wéér zo'n correctie krijgen, verbaas ik me daar wel over omdat het beeld na de zogenaamde top uit september 2011 er totaal anders uitziet dan in 1979/80.
Met een gelijksoortige correctie als eind jaren '70 had goud thans rond de $ 1.050 / troy ounce genoteerd en dat doet het niet. Het ziet er eerder naar uit dat we in een opmaat zitten naar nog veel hogere prijzen (ik hoop die van Alf Field ..
)
grtz. Indy
Het is de inflation adjusted goldprice, maar dat is even niet belangrijk.
Ik heb de lijntjes vanaf december 2011 t/m heden uit de losse hand wat bijgekleurd, zodat het beeld wat completer is.
Heel duidelijk zie je de scherpe downward spike en daarop volgende scherpe correctie na de hyperbolische stijging tot 1980 (zeker niet abnormaal voor een hyperbolische verlopende bull in willekeurig welke markt). Hoewel menig analist weet te vertellen dat we nu wéér zo'n correctie krijgen, verbaas ik me daar wel over omdat het beeld na de zogenaamde top uit september 2011 er totaal anders uitziet dan in 1979/80.
Met een gelijksoortige correctie als eind jaren '70 had goud thans rond de $ 1.050 / troy ounce genoteerd en dat doet het niet. Het ziet er eerder naar uit dat we in een opmaat zitten naar nog veel hogere prijzen (ik hoop die van Alf Field ..

grtz. Indy
- Attachments
-
- Mnthly Gold in flat.PNG (59.15 KiB) Viewed 3197 times