EN WAT IS NU UW MENING ?

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: EN WAT IS NU UW MENING ?

Post by Spruitje »

Rasta wrote:Het is erg beroerd met het spaargedrag. 40% van de Nederlanders spaart niet (gedwongen door laag inkomen/hoge kosten; vrijwillig door een te hoog gekozen levensstandaard).
Ongeveer 20 procent van de huishoudens zeggen geen enkele financiële buffer te hebben en nog eens 20 procent geeft een bedrag aan van minder dan 2.000 euro.
Interessant leesvoer van het Nibud: Een referentiebuffer voor huishoudens - Onderzoek naar het vermogen en het spaargedrag van Nederlandse huishoudens (2012)
Het spaarvermogen... :?
Gaan ze dan hun buffer laten verdampen op de spaarrekeningen of gaan de overheden ingrijpen om het in te zetten als volksleningen?
Vooral gezinnen met een koophuis zijn volgens het onderzoek van het Nibud meer gaan sparen. In 2006 had de helft van de huizenbezitters minstens 8500 euro op de spaarrekening, in 2011 was dat opgelopen tot zeventienduizend euro
Spaarproblemen? 17.000€ daarmee ga je de mania-zone niet veel kopen. Meestal staan deze mensen ook nog met een openstaande hypotheek. Maar dan gaan d'er toch nog 'n pak zijn met veel €'s op hun rekening, anders kom je niet aan dat totaalbedrag.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Europese banksaldi boven 1 ton zijn vogelvrij verklaard

Post by Indiana Jones »

Eén ding kun je Rutte en Dijsselbloem nageven: Ze communiceren wel eerlijk!

====================================================================================

Laatste update: 28 maart 2013 17:14

Rutte looft optreden Dijsselbloem

Mark Rutte (VVD) looft de manier waarop minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem (PvdA) de reddingsoperatie voor Cyrprus heeft uitgelegd in de media.

De premier sprak donderdag op zijn wekelijkse persconferentie na afloop van de ministerraad van een 'heel sterk optreden'.
Het geruchtmakende interview dat Dijsselbloem na de reddingsoperatie gaf aan de Financial Times en persbureau Reuters leidde tot een golf van kritiek in de internationale media.

Dijsselbloem zou hebben gezegd dat de aanpak, waarbij ook spaarders hun geld kwijtraakten, een 'blauwdruk' was voor toekomstige steunoperaties. Het leidde tot commotie en dalende beurskoersen.

'Toenemende steun'

Rutte roemde echter het optreden van zijn minister en zei dat hij ook 'toenemende steun' in Europa ziet voor de gekozen lijn. De ministerraad is 'enthousiast' over de manier van communiceren. Rutte heeft ook geen kritische telefoontjes gekregen van collega-regeringsleiders, zei hij.
Dat Dijsselbloem 'fair en eerlijk' uitlegt wat hij doet is volgens de premier van 'groot belang'. Hij vertelt met welke visie de Eurogroep de crisis aanpakt. Als je de burgers dat niet uitlegt, dan heeft dat uiteindelijk gevolgen voor het draagvlak voor de gekozen oplossing.
"Het is van enorm belang om ook uit te leggen waarom we besluiten nemen", aldus Rutte.
Door: Novum/ANP

http://www.nu.nl/politiek/3383556/rutte ... bloem.html
==================================================================================

En hier past Armstrong/s visie wel in. Naar aanleiding van dit bericht zou het grote geld wel eens uit (alle Zuid) Europese banken kunnen gaan stromen, naar ondermeer de dollar .... en ook wat in fysiek goud.. :D
Dat kan de eurobanken (en de euro als munteenheid) mogelijk nóg verder onder druk zetten en wellicht de euro in gevaar brengen ..... of zie ik het niet goed .. :?
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Laatste update: 28 maart 2013 16:59

'Banken wisten van piramidefraude'

Grote Amerikaanse banken hebben altijd geweten van de piramidefraude van Bernard Madoff. Dat heeft Madoff, die een gevangenisstraf van 150 jaar uitzit wegens fraude en oplichting, geschreven aan de website van MarketWatch, een tak van The Wall Street Journal.

Image

Volgens Madoff hadden onder meer JPMorgan Chase, Bank of New York Mellon, HSBC en Citigroup toegang tot informatie over de zogenoemde Ponzi-fraude die hij pleegde. ''Vanaf mijn eerste interview heb ik gezegd dat de banken het moeten hebben geweten en hebben meegewerkt aan mijn misdaden'', schrijft Madoff.

Congres

De megafraudeur zegt met zijn informatie nu naar het Congres te stappen, in de hoop dat er iets gaat veranderen aan het toezicht dat op de financiële wereld wordt uitgeoefend. Eerder werd al bekend dat het Amerikaanse ministerie van Financiën JPMorgan dreigt met sancties omdat de bank niet goed zou meewerken in het onderzoek naar de fraude van Madoff. Bernard Madoff bekende in 2009 dat hij jarenlang het grootste piramidespel uit de geschiedenis heeft geleid. Zijn slachtoffers verloren in totaal enkele tientallen miljarden dollars.
Door: ANP
http://www.nu.nl/economie/3383489/banke ... raude.html
Rasta
Gold Member

Re: Europese banksaldi boven 1 ton zijn vogelvrij verklaard

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:En hier past Armstrong/s visie wel in. Naar aanleiding van dit bericht zou het grote geld wel eens uit (alle Zuid) Europese banken kunnen gaan stromen, naar ondermeer de dollar .... en ook wat in fysiek goud.. :D
Dat kan de eurobanken (en de euro als munteenheid) mogelijk nóg verder onder druk zetten en wellicht de euro in gevaar brengen ..... of zie ik het niet goed .. :?
Het zou kunnen, maar het zou ook niet kunnen. Ik denk niet dat de uitvlucht van Russisch zwart geld substantieel genoeg is om de Euro zwaar onder druk te zetten. Aan de andere kant: het zou Bernanke nog meer grijze haren geven want dollar omhoog is het laatste wat hij wil. Controversieel: een goedkope Euro geeft de export weer wat kans, en daarmee de werkgelegenheid een tijdelijke redding.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Europese banksaldi boven 1 ton zijn vogelvrij verklaard

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Controversieel: een goedkope Euro geeft de export weer wat kans, en daarmee de werkgelegenheid een tijdelijke redding.
The Cypriotic restrictions are:

Daily withdrawals limited to 300 euros
Cashing of cheques banned
Those travelling abroad can take no more than 1,000 euros out of the country
Payments and/or transfers outside Cyprus via debit and or credit cards permitted up to 5,000 euros per month
Businesses able to carry out transactions up to 5,000 euros per day
Special committee to review commercial transactions between 5,000 and 200,000 euros and approve all those over 200,000 euros on a case-by-case basis
No termination of fixed-term deposit accounts before maturity
En met zoiets trek je investeerders om de economie aan te zwengelen ?
T'is eerder een weg terug naar 'the Dark Age'
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

het gaat allang niet meer om russisch zwart geld natuurlijk.
de schade is ontelbaar veel groter. de euro zone is besmet gebied ineens. volledig. ze pakken het gewoon af zonder enige vorm van rechtspraak. ik denk dat de euro de duitse verkiezingen niet eens meer haalt. de beer is los nu.

7 augustus. keerpunt in ecm. einde euro.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Paul wrote:het gaat allang niet meer om russisch zwart geld natuurlijk.
de schade is ontelbaar veel groter. de euro zone is besmet gebied ineens. volledig. ze pakken het gewoon af zonder enige vorm van rechtspraak. ik denk dat de euro de duitse verkiezingen niet eens meer haalt. de beer is los nu.

Huh, jij denkt dat we 7 Augustus geen brood meer kopen met Euro's? Natuurlijk doen we dat wel. De vraag is enkel hoeveel vertrouwen er zit in de Euro (of enige andere fiat munt), wat bepaald hoeveel koopkracht er in die munt zit. Hooguit dat een brood op 7 Augustus wat meer kost dan vandaag, maar zelfs dat doorsijpelen van hyperinflationaire krachten gaat erg langzaam.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Paul wrote:het gaat allang niet meer om russisch zwart geld natuurlijk.

Laat ons eens eerlijk zijn :
Welke instantie durft achteraf publiceren welke centen zijn binnengehaald.
Het Russische geld dat zou zijn opgehaald, is het geld van een " dom Rusje " :lol: .
Ik las het relaas van een " fiere Nederlander op Cyprus " : wij zijn met ongeveer 450 gezinnen.
Wij zijn opgelucht dat we bij de Euro blijven ( lees : geen devaluatieverlies ), en wat dat bankengedoe betreft :
wij waren allen voorbereid, en hadden de juiste stappen reeds genomen.
Het mag nog wat grootspraak zijn, de meerderheid zal wel de nodige stappen hebben ondernomen.
Wie er gekloot is, en voor hoeveel : dat zullen we nog moeten zien.
Maar : en daar volg ik je Paul, de opgewekte schade zal merkelijk hoger zijn dan de opbrengst !
Op Eurovlak bekeken hé !
En dat Dijselbloem, of zoiets..... een fijn parcours zou hebben afgelegd......... NOU .....
Lijkt me meer een over het paard getild type die een paar plaatsjes terug mag in de rangorde !
De Belgen moeten hun hand niet overspelen, maar de Nederlanders zijn wel bezig !
En, dit is geen polemiek op forumgebied hoor......puur op politiek gebied !

mvg,
Cavajo
ps : Dan gaan we toch niet uit van het feit dat een Russische haai merkelijk dommer is ?
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

nee.
ik denk dat vertrouwen erin volkomen overboord gegooid wordt door zowel Henk als Ingrid.
Die gingen ook op vakantie naar cyprus/zuideuropa. die zien wat er met het geld van de bevolking gebeurd nu.
dat je euro's niet veilig zijn. beter maar wat opnemen. confiscatie valt slecht. dat gaat niet meer over "zwart" geld.
die dynamiek die dat veroorzaakt gaat de munt uit mekaar scheuren. en ons hele bankensysteem.

en wat heb je ook aan een gemeenschappelijke munt als je dr niet mee de grens over mag ?
zoooo fijn dat je niet meer de hele tijd hoeft om te rekenen hoorde je toch steeds. je hebt gewoon helemaal niks meer bij je nu want dat mag niet. duh.

die politici zien alleen hun probleem van het moment en geen seconde alle side effects die ze ook veroorzaken ermee.
ze zijn het doodtrappen niet eens waard wat mij betreft. dat ze dit ook namens mij doen vinnik nog het ergste van alles.

wordt een puinhoop dit.
ik ga maar eens russisch leren. en nog een vodka nemen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2143 ... ger__.html
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

In mijn perceptie is het precies wat de basis van vrijgoud theorie is: minder koopkracht in fiat geld, mogelijk gemaakt door een verlies van vertrouwen in fiat geld.

Fiat gaat niet weg, want we moeten nog steeds betalen in Euro's. Gebruikswaarde van een munt: transacties afhandelen - maar dit is korte termijn.

Sparen doen we in alles wat koopkrachtbehoud heeft. Goud is één van de vormen. Maar andere vormen zijn ook prima: denk aan aandelen in goed gemanagede bedrijven (die meerwaarde creëren).
Post Reply