Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by Rasta »

pascaline wrote: Kunnen er nog bij schrijven dat de KBC ook foute stukken verkoopt !
a) opgeblikt
b) vervalsingen van 14K ipv 24K
c) beschadigde

En dan heb ik het vooral over die zogezegd veiligere dan Krugers (bv. Napoleons, Tientjes, Swiss, Ponden, etc) de kleinere coupures.

BE WARNED.

Lees je dat ook in jullie administratie....

Van de 100+ munten had ik er 5 tal met mankement toch een 5% kans dat je dus zelf een fout stuk hebt. de ergste was de 14K ipv 24K met identiek gewicht

Nooit doe ik nog goudzaken in een BANK (fortis zal zeker niet beter zijn).
Mag ik vragen om wat meer te vertellen hierover? Beschadigd ala, maar vervalsingen? Rasta heeft ook eens een akkefietje gehad met een stuk bullion dat ruim minder aan het gewicht was, dan wat er op stond.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:
pascaline wrote: Kunnen er nog bij schrijven dat de KBC ook foute stukken verkoopt !
a) opgeblikt
b) vervalsingen van 14K ipv 24K
c) beschadigde

En dan heb ik het vooral over die zogezegd veiligere dan Krugers (bv. Napoleons, Tientjes, Swiss, Ponden, etc) de kleinere coupures.

BE WARNED.

Lees je dat ook in jullie administratie....

Van de 100+ munten had ik er 5 tal met mankement toch een 5% kans dat je dus zelf een fout stuk hebt. de ergste was de 14K ipv 24K met identiek gewicht

Nooit doe ik nog goudzaken in een BANK (fortis zal zeker niet beter zijn).
Mag ik vragen om wat meer te vertellen hierover? Beschadigd ala, maar vervalsingen? Rasta heeft ook eens een akkefietje gehad met een stuk bullion dat ruim minder aan het gewicht was, dan wat er op stond.
Dit "verhaal" is ook al op het andere forum langsgekomen. Omruilen bij TOV lijkt mij een weg. Of verkopen, vooral omdat OP te kennen geeft afstand te willen doen van zijn "vastgelegde welvaart" -niet iedereen hoeft tenslotte aan het freegold feestje mee te doen .
Freegold, waaraan de site haar bestaansrecht meent te ontlenen ;)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Goud kopen bij een bank? Banken doen in "betaalmiddele"; alles is fiat, dat is hun business. Edelmetalen is een vak apart m.i.
(Misschien dat HBU in het verleden nog vakmenschen in dienst had voor het fysiek?)

Banken verkopen ook reizen naar bijvoorbeeld Griekenland........hebben ze ook geen verstand van.
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Adamus wrote:Goud kopen bij een bank? Banken doen in "betaalmiddele"; alles is fiat, dat is hun business. Edelmetalen is een vak apart m.i.
(Misschien dat HBU in het verleden nog vakmenschen in dienst had voor het fysiek?)

Banken verkopen ook reizen naar bijvoorbeeld Griekenland........hebben ze ook geen verstand van.
HBU had een eigen edelmetaal afdeling inderdaad. Ik heb begrepen dat ze inmiddels geen munten meer doen en de mensen doorsturen naar TOV. Tja, edelmetaal is een andere tak van sport dan papier handel. Het eerste toch nog steeds mensenwerk, terwijl papierhandel gewoon automatisering is.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

'Europa, en Duitsland in het bijzonder, moeten hun inflatiedoelstellingen optrekken richting vier procent. Dat is de enige haalbare manier waarop Europa zijn kernprobleem kan oplossen.'
aldus Krugman
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 0-3140.art
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

skyscraper wrote:'Europa, en Duitsland in het bijzonder, moeten hun inflatiedoelstellingen optrekken richting vier procent. Dat is de enige haalbare manier waarop Europa zijn kernprobleem kan oplossen.'
aldus Krugman
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_econ ... 0-3140.art
Of gewoon de rekening betalen, tenslotte "boeren" ze zo goed door hun " VW/BMW banken" , je weet wel Leaseplan et al.. Neemt niet weg dat ze wel echt produceren itt De Griechischer Lüge.

Enig idee wat een thuiszorg hulp in Duitsland verdient? Dat is een onkostenvergoeding. Daarop krijg je in NL geen tweeverdienershypotheek ;)
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

Daarnaast, mocht het met Europa toch mis gaan, raden wij beleggen in goud en dollars aan.
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 813668.htm

het lijkt tegenstrijdig maar misschien zo gek nog niet
haha, goldbugs in schijtpapier, verderfelijk
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

skyscraper wrote:Daarnaast, mocht het met Europa toch mis gaan, raden wij beleggen in goud en dollars aan.
http://moneytalk.knack.be/economie/geld ... 813668.htm

het lijkt tegenstrijdig maar misschien zo gek nog niet
haha, goldbugs in schijtpapier, verderfelijk
Financiële adviseurs -in NL vergunningplichtig . Het gaat met de € hetzelfde mis als met de $ , dus geen goede tip.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
Adamus wrote:Goud kopen bij een bank? Banken doen in "betaalmiddele"; alles is fiat, dat is hun business. Edelmetalen is een vak apart m.i.

HBU had een eigen edelmetaal afdeling inderdaad. Ik heb begrepen dat ze inmiddels geen munten meer doen en de mensen doorsturen naar TOV. Tja, edelmetaal is een andere tak van sport dan papier handel. Het eerste toch nog steeds mensenwerk, terwijl papierhandel gewoon automatisering is.
'had' = 'heeft nog steeds'
het personeel van de precious metal desk is in de overname meegegaan naar Deutsche Bank, vanwege hun expertise. In munten doen ze al heel lang niet meer. Wanneer ze daar mee gestopt zijn, of er überhaupt ooit in gehandeld hebben, weet ik niet .... maar in 2000 (toen het abnamro conglomeraat incl. HBU oude stijl nog bestond), deden ze 'slechts' in baren en ...... dat doen ze nog steeds, fysiek platina, palladium, zilver en goud .... het is er allemaal nog te koop .... en je kunt het er ook weer in euri's omzetten ....;)

edit:
abnamro (nieuwe stijl) heeft tevens een uitleveringsovereenkomst met Deutsche Bank (ex.HBU gesloten). Je kunt bij abnamro goud & zilver beleggingsrekeningen openen (papiergoud dus), maar als je wilt kun je dat papier om laten zetten in fysiek. Dat betrekt abnamro dan van DB R'dam.
het is alleen niet zo voordelig, want de uitleveringskosten (die de abnamro klant uiteraard betaalt), zijn fors.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

dit jaar krimp en volgend jaar 1% groei in de eurozone (EC)
http://www.beursduivel.be/nieuws/261772 ... uropa.html

groei door inflatie
collectieve verarming

't blijft dus nog een tijdje regenen
Post Reply