Hooimijt Februari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Van gans ander orde...
maar evenzeer spannend....

met dit vriesweer begin ik te duimen voor onze noorderburen...
een gokje,...de elfstedentocht....het zit eraan te komen...
ik gok op komende donderdag !

mvg,
Cavajo
Dit zij de betreffende Friese steden:

Image

als het doorgaat, hoor je de Friezen roepen 'it giet oan' ..... 'het gaat door'.
p.s. zowel Schotten als Friezen die nooit een andere taal geleerd hebben, kunnen elkaar redelijk goed verstaan. Hebben ze te danken aan de Vikingen.

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Indiana Jones wrote:
cavajo wrote:Van gans ander orde...
maar evenzeer spannend....

met dit vriesweer begin ik te duimen voor onze noorderburen...
een gokje,...de elfstedentocht....het zit eraan te komen...
ik gok op komende donderdag !

mvg,
Cavajo
Dit zij de betreffende Friese steden:

Image

als het doorgaat, hoor je de Friezen roepen 'it giet oan' ..... 'het gaat door'.
p.s. zowel Schotten als Friezen die nooit een andere taal geleerd hebben, kunnen elkaar redelijk goed verstaan. Hebben ze te danken aan de Vikingen.

Image
ietwat ironisch.....misschien verkeerdelijk erotisch op te vatten....
het draait hem rond puttekes boren....

de rayonhoofden in friesland in het ijs....
onze regering in ons portemonnee....

kweet het, geen enkele toegevoegde waarde.... :lol: :lol:
kprobeer ewa fun te vinden tussen de vrieskou... :lol:

mvg
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:[ ...] kprobeer ewa fun te vinden tussen de vrieskou... :lol:

mvg
Cavajo
It giet oan ... :D

Image
Indiana Jones
Freegold Member

Metallwoche.de OIL for GOLD

Post by Indiana Jones »

Today on Metallwoche.de we present to you an interview with Jim Sinclair in two parts.

In the first part Lars Schall spoke to Jim about some interesting remarks Chris Powell from GATA had to say about gold in front of the Fed building in Washington D.C. Furthermore Lars asked for Jims opinion concerning the gold storage of different countries, including Germany, with the New York Fed and the Treasury department and if these countries shall demand their gold back home.

question:
Lars: One of the most interesting questions for me is the pricing of Oil and natural recources. Do you think that the pricing will be done in the future rather in precious metals then in fiatmoney ?
answer:
Jim: The answer to your question is YES

In the second part of this interview for Metallwoche.de, Michael asked for Jim Sinclairs view on the gold market after the Fed-statement last week and the possible implications near and longer term.

http://www.metallwoche.de/mr-gold-himse ... lwoche-de/

=====================================

Hier heeft Sinclair het nooit over gehad (eerder zelfs tegengesproken), maar het ondersteunt Another/s theorie. Of het een tijdelijke zaak is of niet, is me niet duidelijk. Maar dit ene antwoord van Sinclair geeft steun aan de freegoldtheorie. Niemand heeft me er tot nu toe van kunnen overtuigen en ik kan me zo voorstellen dat Sinclair hier vragen over gaat krijgen en .... dat ga ik met veel interesse volgen. Als Jim deze oil-for-gold theorie LETTERLIJK doorzet, ben ik bereid 180-graden om te gaan in mijn denken ! Ik weet er inmiddels genoeg van om dan ook wel te begrijpen dat het niet anders kan, dat goud dan ook de valuta gaat prijzen. Op welke manier dan, is me niet duidelijk .... maar Jim is meer een praktijkmens dan een theoriemens en zal dat dan wel toelichten.

We gaan zien of Indy omgaat, want Jim is feitelijk de enige die me kan overtuigen.

grtz. Indy
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Soms is het net een voetbalmatch. Nieuwe inzichten, kunnen er voor zorgen dat er na de rustpauze, ineens een 180 graden verschil is van inzicht (andere speelrichting). Sinds ik mij me in het onderwerp begon te interesseren, ben ik zelf al twee maal (!) 360 graden gedraaid.

Maar ik ben ook een realist, de spelregels liggen nooit vast, dus de speelrichting blijft altijd onderhevig aan wijziging.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Rasta wrote:Maar ik ben ook een realist, de spelregels liggen nooit vast, dus de speelrichting blijft altijd onderhevig aan wijziging.
idem. altijd.
voortschrijdend inzicht is de enige manier om deze hellestorm te overleven
het wordt schotsje springen naar de overkant vermoed ik
"Taxes are a barbaric relic of the past"
kyandio

Post by kyandio »

Wat denken jullie met de top opnieuw in zicht ? bij tanken of durven jullie het al eens anders te bekijken na de laatste correcties ?
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

kyandio wrote:Wat denken jullie met de top opnieuw in zicht ? bij tanken of durven jullie het al eens anders te bekijken na de laatste correcties ?
de stormen zijn dermate groot dat ik zeeziek wordt als ik de kaarten bekijk, laat staan als ik zou proberen te tanken :? :ugeek:

nee even wachten op rustiger water.

Alleen vandaag al
griekse premier stapt op?
1,2 miljoen banenzoekers opgegeven in de usa en uit de statistieken?

man man
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
kyandio

Post by kyandio »

Ik heb daarjuist bij Munters 50% verkocht . 50% is nog meer dan genoeg als het er op aan komt .
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

kyandio wrote:Ik heb daarjuist bij Munters 50% verkocht . 50% is nog meer dan genoeg als het er op aan komt .
Dan heb je toch 10% binnen en 5% gemiddeld, in een maand niet slecht.
En genoeg over om 2 kanten op te spelen denk ik zo.
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Post Reply