jeroenvoc wrote:Indy, Keep up the good work!!!
Ik waardeer je posts mbt Martin enorm. Laat je niet uit het veld slaan door weinig reacties; namens de stille genieters: bedankt!
Jeroen
Datgene wat 'Another' schreef (en FOA in de Goldtrail) was mij in grove lijnen al bekend zonder dat ik de Trail gelezen had. Toch zaten er geheel nieuwe (en voor mij onbekende) elementen in die ik soms wel, maar soms ook NIET kon toetsen ...... dus maar aannam dat het waar was omdat het erg plausibel overkwam. Hoe dan ook, ik heb er van geleerd en kon mede daardoor sommige events beter plaatsen.
Als ik dan las hoe door sommigen via Goldtrail op alle vlakken bevestiging gezocht werd in de events zoals ze zich thans voor onze ogen afspelen, was ik soms erg verbaasd.
Je kunt met een barometer de luchtdruk meten, maar NIET de windrichting. Eerst dacht ik dat dit aan mij lag en dat ik de 'switch of mind' niet kon maken en vroeg dan om uitleg, die er vervolgens niet kwam. Tevens viel me op dat er naast fofoa, vrijwel niemand over freegold sprak (alsof het een stiekum voor-opgezet Europees Illuminatie-plan is, wat ik niet kan geloven want de globale tegenstellingen zijn simpelweg TE groot om tot één wereldwijd geaccepteerd of afgewongen 180 graden omgekeerd plan te komen). Wel lees je over andere vormen van een soort goudstandaard, maar dat is simpelweg onhaalbaar (zo bevestigen ook de freegolders).
Nu Armstrong uit het gevang is, publiceert hij veel vrijelijker en ook inhoudelijker over de zijn visie op de dagelijkse events. Maar zelfs van Armstrong neem ik niet zo maar alles klakkeloos aan, dus toets zijn visie aan mijn eigen kennis en voor zover die onvoldoende is, graaf ik dan wat door in stukken elders op het internet (of in boeken). Ik probeer dan ook enerzijds zo goed mogelijk in het Nederlands samen te vatten wat ik denk dat Armstrong bedoelt en doe tussendoor soms een post hoe ik er zelf tegen aankijk. Of ik het goed zie weet ik niet altijd zeker, daarom is kritiek altijd welkom.... ik ben maar een stopverfmannetje heh .....

Immers, op een IEX-forum schreef ik ook wel eens dingen en kreeg dan soms terechte scherpe reacties, waardoor ik dacht,.....sjit .... dit klopt niet wat ik schrijf, toch maar weer eens overdenken ....

.... Op het vorige- of dit freegold forum heb ik die nog niet gehad, maar hoop dat die er wel komen....
Hoewel Armstrong wel eens de neiging heeft om door te slaan (dat is ons geen van allen vreemd), kan ik in zijn PDF's geen 'blanks' ontdekken, terwijl die er bij Another en FOA nog steeds WEL in zitten, althans ..... gerelateerd aan de wereld zoals die er thans uitziet.
Het zijn dan ook
die Another/FOA blancs die, door freegolders ingestoken op de dagelijkse events, bij mij wel eens verbazing wekken. Er worden met de freegold theorie financieel economische events gemeten, die met die theorie niet te meten zijn, zo simpel is het.
Het is alles bij elkaar genomen geen eenvoudige materie (media manipulatie, politieke manipulatie, investmentbank manipulatie), al helemaal niet als je nooit in die wereld gewerkt hebt op bepaalde niveaus en je dus praktische kennis ontbeert. Dat geldt overigens
NIET (en ik onderstreep dit) voor Another + FOA, want die getuigen wel degelijk van veel kennis. Ze (of hij) heeft/hebben die kennis en ervaringen vertaald naar de financieel economische wereld zoals die er eind jaren '90 uitzag en hebben/heeft er hun/zijn eigen interpretatie aan gegeven ....... en DAAR IS NIETS MIS MEE !. het getuigt eerder van LEF. Het getuigt ook van grote AMBITIE hoe fofoa deze materie aan de huidige events linkt.
Mede daarom heb ik veel respect voor deze 2 of 3 mannen !
-Neemt niet weg dat ik GEEN volger ben van wie dan ook. Dáárom lardeer ik de huidige events dan ook niet van Armstrong, Another of FOA teksten, maar geef liever mijn eigen mening .... niet mijn gelijk dus, want ik heb geen gelijk.
-Soms heb ik dat in het verleden wel gedaan en ben zelfs soms enkele keren van denkrichting geswitcht. Dát heeft te maken met het kiezen van telkens weer een andere insteek om de materie te kunnen doorgronden. Ik zou graag willen weten hoe het zo'n beetje in elkaar zit om erop te anticiperen...... en wie niet ?
-Neemt ook niet weg dat er in de toekomst WEL DEGELIJK een vrije goudmarktprijs mogelijk is volgens mij, en zo beweert Armstrong ook. Alleen denk ik dat die dan een andere functie heeft, dan sommige huidige freegold denkers verwachten dat'ie krijgt.
greetz, Indy ...