Hooimijt September 2012

Dutch language haystack
Post Reply
skyscraper
Platinum Member

Re: Hooimijt September 2012

Post by skyscraper »

is de rechterschouder van de S&P intussen gevormd?
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

Indiana Jones wrote:
Dirkgold wrote:Heb een ultrasound toestel gekocht.
Wil zeker zijn.
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen.

Stel je toch eens voor ..... je test een 100gram baartje en de ultrasoundtester geeft aan dat er iets aan de hand is. Je test nog een keer en ja hoor, kennelijk iets aan de hand.
Je neemt een boormachine en boort keurig over telkens 1/3 van het baartje een gat. Drie gaten waar de boor soepeltjes doorheen gaat, dus geen wolfraam en je 100gram baartje is plots geen 999.9 LBMA meer op de volle goudprijs, maar de prijs van scrapgold ..... :?
in het andere geval kunt ge d'er nog een gigantische gloeilamp van maken :lol:
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:
Wil zeker zijn.

Stel je toch eens voor ..... je test een 100gram baartje en de ultrasoundtester geeft aan dat er iets aan de hand is. Je test nog een keer en ja hoor, kennelijk iets aan de hand.
Je neemt een boormachine en boort keurig over telkens 1/3 van het baartje een gat. Drie gaten waar de boor soepeltjes doorheen gaat, dus geen wolfraam en je 100gram baartje is plots geen 999.9 LBMA meer op de volle goudprijs, maar de prijs van scrapgold ..... :?
Ik denk dat je net zo raar staat te kijken als dat ik een baar te pakken had die significant te veel grammen miste, ten opzicht van de ingeslagen gewicht aanduiding.

:o :shock: :cry:

Die had eigenlijk ook de wolfraam test moeten ondergaan. Ik was allang blij dat ik er weer vanaf kon.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

2 van mijn recente posts staan er niet. Raar.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

skyscraper wrote:in het andere geval kunt ge d'er nog een gigantische gloeilamp van maken :lol:
Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

De admin zal short gegaan zijn tijdelijk en houdt van het tungsten verhaal ?
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

Beknopt wat ik gepost had was een copy and paste van verschil tussen geluid snelheid in goud en tungsten, en nog
Een idee om een test op te zetten met een digitale scoop ( te duur, want ik heb er geen ) om de reflectie te meten op de sceiding tussen eventueel goud en tungsten. ( refractie )
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Indiana Jones wrote:
Wil zeker zijn.

Mocht hij negatief testen, ik zou hem gewoon aanbieden om te verkopen. Dat diegene die het je verkocht heeft het zelf uitzoekt. Wordt deze aangenomen dan koop je gewoon 'n nieuwe bar (welliswaar met 'n dubbele premie als verlies) en eens buiten de shop onmiddellijk testen. Ik zou hem in ieder geval zelf niet naar de haaien boren. 8-)

Ps: zou je het "boorafval" d'er bij 'n juwelenontwerper er niet gewoon kunnen laten insmelten (bunzenbrander)? Mits je de merktekens niet beschadigd hebt en wat extra goud aankoopt om de verdamping teniet te doen, gewoon wat polijsten enz. :) Just a thought :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
eduro
Bronze Member

Post by eduro »

Spruitje wrote:
Indiana Jones wrote:
Wil zeker zijn.

Mocht hij negatief testen, ik zou hem gewoon aanbieden om te verkopen. Dat diegene die het je verkocht heeft het zelf uitzoekt. Wordt deze aangenomen dan koop je gewoon 'n nieuwe bar (welliswaar met 'n dubbele premie als verlies) en eens buiten de shop onmiddellijk testen. Ik zou hem in ieder geval zelf niet naar de haaien boren. 8-)

Ps: zou je het "boorafval" d'er bij 'n juwelenontwerper er niet gewoon kunnen laten insmelten (bunzenbrander)? Mits je de merktekens niet beschadigd hebt en wat extra goud aankoopt om de verdamping teniet te doen, gewoon wat polijsten enz. :) Just a thought :roll:
als je verkoopt wordt het getest, waarom niet testen of een test afdwingen in het gezicht van de verkoper? snap ik niet hoor.... buiten testen?!!!!.... zucht
All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them. Galileo Galilei
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Aan de handelaar terug verkopen als je het niet vertrouwt.
Ringtoontest lijkt me voor 999 en ML geen goede optie: beschadigen.
Garagesmelterij beginnen.
Maak er een filmpje van: meegenieten is ook leuk -van de smelterij dus.

Last but not least: als de angst je blijft regeren: koop GBP, USD, AANDELEN en hang FREEGOLD aan de wilgen :mrgreen:
En koop een mandje :lol:

Koop geen goud meer........dan blijft er voor de echte rijken iets meer over ;)

http://www.tungsten-alloy.com/tungsten- ... -coin.html
Last edited by Adamus on 26 Sep 2012, 07:54, edited 1 time in total.
Post Reply