Hooimijt April 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Indiana Jones
Freegold Member

Re: Hooimijt April 2013

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:Armstrong in Juni 2012

Gold Monthly close:
Hij sluit niet uit dat er een valse 4e komt. Daarna is het waarschijnlijk dat er een monthly close komt op $ 1.310 alvorens de echte Major 4 gaat beginnen.

Hij schreef toen ook dat er op $ 1430 forse steun lag voor de Daily close, maar daar is goud dus zojuist doorheen gegaan.

Meestal houdt Martin dit soort cijfers heel lang overeind en kijkend naar de huidige reactie, zou er een mogelijke dip richting 1310 kunnen komen. Zeker gezien het feit dat we richting het zomerseizoen gaan en goud daarin nooit zo'n beste performance gehad heeft. Wellicht begint die Major 4 leg in Augustus/September ... :?: :?
Armstrong 14 april 2013

Gold Inventories Shifting to Europe
http://armstrongeconomics.com/2013/04/1 ... to-europe/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

De premies bij de munters.
Jammer genoeg heb ik vrijdag geen schermafdruk genomen. Dom-dom-dom.
Wat ik zie is dat de premie (bij verkoop) op bvb. kilobars van 0.61% naar 0.73% is gegaan en we voortaan met een negatieve aankooppremie staan (van ong 0.60% naar -0.71%)
De verkooppremies in de munten zijn in dezelfde mate verhoogd, de aankooppremie lijk me in dezelfde orde te zijn.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Bij TOV-Hazel hebben ze helemaal niets meer in voorraad (aldus de webshop),
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Even een quote van de chat op De Tijd.
Johan "The Bull":
Een opmerkelijke stijging van "The Catlle". Ja, de runderprijzen swingen de pan uit. Ze staan momenteel bijna 30% hoger als een jaar geleden. We gaan nog rare ogen trekken met de voedselprijzen in de toekomst. Een plotse opstoot volgend jaar van de inflatie is dan ook niet uit te sluiten, hoewel ik daar geen reden voor zie. Maar ik zag vorig jaar ook geen reden waarom die levende runderprijzen met zo'n 30 % zouden moeten stijgen in een dalende consumptiemarkt.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Even een quote van de chat op De Tijd.
Johan "The Bull":
Een opmerkelijke stijging van "The Catlle". Ja, de runderprijzen swingen de pan uit. Ze staan momenteel bijna 30% hoger als een jaar geleden. We gaan nog rare ogen trekken met de voedselprijzen in de toekomst. Een plotse opstoot volgend jaar van de inflatie is dan ook niet uit te sluiten, hoewel ik daar geen reden voor zie. Maar ik zag vorig jaar ook geen reden waarom die levende runderprijzen met zo'n 30 % zouden moeten stijgen in een dalende consumptiemarkt.
Mmmm, ik zie tov april 2012 eerder een stijging van 5% dan een stijging van 30%
Attachments
chart_year_RindlebendCMERolling.png
chart_year_RindlebendCMERolling.png (3.79 KiB) Viewed 2354 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Zytom
Bronze Member

Post by Zytom »

Spruitje wrote:De premies bij de munters.
Jammer genoeg heb ik vrijdag geen schermafdruk genomen. Dom-dom-dom.
Wat ik zie is dat de premie (bij verkoop) op bvb. kilobars van 0.61% naar 0.73% is gegaan en we voortaan met een negatieve aankooppremie staan (van ong 0.60% naar -0.71%)
De verkooppremies in de munten zijn in dezelfde mate verhoogd, de aankooppremie lijk me in dezelfde orde te zijn.
Hier vind je een printscreen van de premies van vrijdagavond:

http://www.beurs.com/2013/04/14/vraag-g ... arkt/20751
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Inderdaad ja... pfff ik heb zin om m'n tuinmuur te gaan schilderen... :lol:
- William Arthur Ward -
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Zytom wrote:Hier vind je een printscreen van de premies van vrijdagavond:
http://www.beurs.com/2013/04/14/vraag-g ... arkt/20751
Bedankt Zytom. Die negatieve premies bij aankoop (= jij verkoopt) in de bars die stonden d'er vroeger toch niet hé meen ik?
Ik dacht dat je dat enkel bij bepaalde munten had. Iemand???

We kunnen vandaag wel stellen dat we al 'n "swing" gehad hebben van meer dan $100 (naar beneden welliswaar) en dat op 10 uur tijd.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:Bij TOV-Hazel hebben ze helemaal niets meer in voorraad (aldus de webshop),
Wie gaat er voorraad(je) aanleggen als de prijzen zo bewegen?
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Inderdaad ja... pfff ik heb zin om m'n tuinmuur te gaan schilderen... :lol:
Hier regent het ;)
Post Reply