Obi, ik denk helemaal niet dat dit om de belgische staat / NBB zal gaan.Obi-Wan wrote:Zou dat iets te maken kunnen met Dexia ? Dan zou dit vermoedelijk Belgisch goud kunnen zijn.doubleyou wrote:Nationale bank uit eurozone verkocht voor 181 miljoen goud
Een nationale bank uit de eurozone heeft de voorbije week ongewoon veel goud verkocht. Dat maakte de Europese Centrale Bank vandaag bekend, zonder te preciseren om welk land het gaat. Deze ene nationale bank verkocht voor 181 miljoen euro, wat aan de huidige prijs ongeveer overeenkomt met vier ton goud. De verkoop is opvallend, want over het algemeen blijven de bedragen onder de tien miljoen euro. Bovendien waren nationale banken de jongste tijd veeleer actief aan de koopzijde.
Ben een artikel tegengekomen die zulke werkwijze aanbevelde.
Looking again at the European situation, Lassonde says, "Italy has the means to get themselves out of trouble, they're sitting on almost 2,500 tonnes of gold with which, even at today's price, assuming that they do for example a gold-backed bond with a 35% premium, they could easily raise $150bn and if not more."
He adds, "If you add it all up - in the European central banks - there is probably something like 7,000 to 8,000 tonnes of gold. They could raise $2 trillion and solve their problems."
Gold's financial role likely to expand - Lassonde
Zo stom gaan ze nu niet zijn, om de groene petten weer een bijkomende kaart in handen te geven. Bovendien, minder dan 200 mio € tov 4 miljard €, toch nog wel een serieuse gap zou ik zeggen.
En daarbij, vandaag is al gemeld dat ze die 4 miljard van de week al opgehaald hebben door het uitgeven van een OLO, dacht ik ergens tegengekomen te hebben...