The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
Paul
Platinum Member

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by Paul »

Ben2 wrote:Spruitje, Indy, Paul en anderen met dezelfde interesse, ben nu een half uurtje aan het kijken naar een docu: via sound, consciousness komen ze snel bij archeologie en goud. Het krioelt ervan op youtube maar heb het gevoel dat dit een must see is, het eerste half uur is zo veelbelovend. Het is een soort van verlengde van al hetgeen hier al besproken is.

http://www.youtube.com/watch?v=NiVROBhwHUM

EDIT: Ik zit aan minuut 81 en compleet omvergeblazen door wat die kerel allemaal zegt. Met de kennis die ik heb, ervaar ik het als revolutionair, benieuwd hoe jullie er op gaan reageren. Ga dit deze avond beslist nog uitkijken ....
Dank
ik ga dr vanavond naar kijken. ken m nog niet volgens mij.
heb de eerste 5 minuten gehad nu en is veelbelovend :-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Ok dan, ik zal trachten zaterdag in de bib aan het boek te geraken maar de spreker van de video die ik net heb uitgekeken heeft het precies ook gelezen :)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Ok dan, ik zal trachten zaterdag in de bib aan het boek te geraken maar de spreker van de video die ik net heb uitgekeken heeft het precies ook gelezen :)
Er zijn thans al wat meer drukken, maar ze vliegen kennelijk de deur uit:
ISBN10 9062715907
ISBN13 9789062715909
(Release 1980 Carolus Verhulst ... de uitgave die ik heb en je in de bijlage ziet)
Alleen nog soms tegen hoge prijzen leverbaar ...... ruim 10 keer over de kop

ISBN10 9080670073
ISBN13 9789080670075
(Release op: 01-07-2004, nergens meer leverbaar)

ISBN10 9078070498
ISBN13 9789078070498
(Release op: 01-07-2013, bijna nergens meer leverbaar), zo te zien nog wel op Proxis.be
http://www.proxisazur.be/nl/catalog/det ... 078070498/
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Dat ubuntu daar ga ik verder niet in mee
ik geloof niet in een wereld zonder geld of waar alles op gelijke waarde wordt gezet.
enige wat er dan gebeurt is recht van de sterkste om te bewijzen dat het niet zo is.

rest van het verhaal over oude technologie in afrika en dat energienetwerk vind ik wel tof.
ik denk ook al tijden dat dat om geluid gaat. natuurkunde en wiskunde daar geloof ik wel in. dat zei ik al.
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Paul wrote:Dat ubuntu daar ga ik verder niet in mee
ik geloof niet in een wereld zonder geld of waar alles op gelijke waarde wordt gezet.
enige wat er dan gebeurt is recht van de sterkste om te bewijzen dat het niet zo is.

rest van het verhaal over oude technologie in afrika en dat energienetwerk vind ik wel tof.
ik denk ook al tijden dat dat om geluid gaat. natuurkunde en wiskunde daar geloof ik wel in. dat zei ik al.
De film is niet het boek, al komen er diverse zaken uit het boek in de film ter sprake.
Zecharia Sitchin is in 1976 de bron (Carolus Verhulst heeft hem in 1980 letterlijk vertaald)

of de volgende uitgaven ook die letterlijke vertaling volgen weet ik niet, maar de youtubefilm is een derivaat en dan zit je meteen een stuk verder van de bron ... er komt wat bij en er gaat wat af. ;) .
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
MatrixView

Post by MatrixView »

Hier een ePubje voor de liefhebber: http://bookza.org/book/1730941/984891

Tip: Zowel Sitchin als Tellinger (en legio andere alto-histo's) zou ik niet meteen voor zoete koek slikken. Zoals de "gevestigde" wetenschappers ook niet altijd op het juiste spoor zitten. [gelijke de goud-guru's]

Naast goud volg ik ook al jaren dergelijke onderwerpen. Mag altijd graag naar John Anthony West luisteren. Hij was vorig jaar bij JRE: http://www.youtube.com/watch?v=G1hFBZfcZhQ

Daarnaast is Graham Hancock misschien ook iemand die het beluisteren waard is:
http://www.youtube.com/watch?v=3ODaWxBJNPk

PS. Ik geniet enorm van jullie forum en posts in z'n algemeenheid. De RSS functionaliteit waardeer ik ook ten zeerste.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Paul wrote:Dat ubuntu daar ga ik verder niet in mee
Ik ben totaal dezelfde mening toegedaan. Alles van iedereen gaat véél problemen geven, het is zo iets waar Jacque Fresco ook van droomt.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Indiana Jones wrote: (Release op: 01-07-2013, bijna nergens meer leverbaar), zo te zien nog wel op Proxis.be
http://www.proxisazur.be/nl/catalog/det ... 078070498/
Heb een exemplaar besteld, zal voor onder de kerstboom zijn denk ik ;)
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Ja, klopt, na anderhalf uur neemt het een verrassende ietwat utopische wending.

Onbewust let ik ook op gebarentaal. Op 41:50 doet hij een beweging aan zijn neus die hij gedurende de hele video anders niét doet. Doet mij vermoeden dat hij een leugentje om bestwil doet? Om zijn statement kracht bij te zetten. Viel mij direct op bij het bekijken van de video...
cor

Post by cor »

Die ontkenning van vroegere beschavingen, inderdaad, macht en aanzien, star denken in karresporen. Gewoon menselijk dus.
De mens heeft er blijkbaar (nog) behoefte aan beschaving voor te stellen als iets rechtlijnig, van niets in een steeds stijgende lijn, met de huidige mens als top. Tja, wij moeten toch de top zijn, niet? :roll:

Maar ik ben niet zo gek van Sitchin. Fantastische onderstellingen, maar zeer weinig onderbouwd. Er bestaat zelfs een anti-Sitchin site (zou ik terug op moeten zoeken) waarin experten in de oude Sumerische taal Sitchin's vertalingen bekritiseren.

Wat me veel meer zegt zijn Hancock en Bauval (een Belg). "Onderwereld" van Hancock bijvoorbeeld is volledig gebouwd op wetenschap en directe waarneming van ruines, honderden meter onder de zeespiegel. Zeker niet missen.
Post Reply