Ben2 wrote:Indy,
heb in het verleden diverse van jouw aangebrachte filmpjes bekeken hier. Die van de pyramides zijn heel intrigerend. Dus, als ik het goed begrijp, liggen de belangrijkste pyramides op één lijn op verscheidene continenten wat zou aantonen dat er meer dan tienduizend jaar geleden al technieken bestonden die dat allemaal mogelijk maakten maar telkens verloren gingen omdat men er niet in slaagde deze over te leveren naar verdere generaties. Waarom wordt dit niet onderwezen op scholen? En waarom is dit geen algemene kennis geworden? Waarom verhinderen de machtigen der aarde dat gewone stervelingen dit te weten komen?
Het is niet zozeer dat 'de machtigen der aarde' deze kennis overdracht verhinderen. Eerder de macht & onmacht van wetenschappers zelf. Het wellicht voor jou meest aansprekende voorbeeld van een falende wetenschap, is de Oostenrijkse School vs de Anglosaksische School tav economie. Beide scholen weten het beter, staan recht tegenover elkaar en waar brengt het de huidige economie ....
Maar je hebt dit op alle fronten. Geologen kunnen ergens iets van vinden, maar er ontstaat strijd als Archeologen er weer iets anders van vinden en Natuurkundigen er weer een nóg andere mening op nahouden. Zoek dan maar eens uit wat waarheid is

en al helemaal als enkele van deze 'heren' wetenschappelijke stukken geschreven hebben waarom ze door meerderen geroemd worden. Als dan zo'n theorie om dreigt te vallen ... valt ook de zg wetenschapper om en hij zal dan (met hulp van zijn volgelingen) er alles aan doen om overeind te blijven ... waarbij alles kennelijk geoorloofd is zodat er geen enkele ruimte ontstaat voor vernieuwend denken. Vaak is er dan een complete paradigma wisseling nodig om oude theorieën los te laten .... bv hoe lang heeft het geduurd dat de mens dacht dat de zon om de aarde draaide en hoeveel zijn er niet levend verbrand (of verbannen) die aantoonden dat dit bullshit was ....
En dan praten we nu over iets dat verder terug gaat, dan veel wetenschappers mogelijk achten. De professoren die het kunnen bewijzen worden als idioten weggezet, zodat ze op moeten passen dat ze hun leerstoel niet kwijtraken. Mooi voorbeeld is de al meer dan 50 jaar durende discussie omtrent de piramide van Gizeh en de Sfinx. Er is een hele groep wetenschappers van overtuigd dat die bouwwerken primair- en grotendeels zijn geërodeerd door water en pas later door zand. Het Egyptische ministerie voor cultuur houdt deze theorie tegen, want het moet-en-zal iov Farao's gebouwd zijn zo'n 1.500 jaar voor Christus. Nou .... ga daar maar eens aanstaan, zelfs nadere onderzoeken om die water erosie verder te bestuderen, worden simpelweg tegengehouden.
We moeten het dus doen met handjesvol wetenschappers en onze eigen creatieve geest om te geloven dat deze bouwwerken meer dan 10.000 jaar oud zijn. Het enige dat nog kan helpen is de Quantum theorie, want daarmee kunnen zaken verklaard worden die tot voor kort naar de magie en hokuspokus verwezen werden. Aangezien de techniek enorm van die QT kan profiteren en dus ook grote investeerders lokt .... is het allemaal een kwestie van tijd totdat het in de academische wereld breder inzakt dat er meer is geweest dan we hadden kunnen vermoeden. Dan lazeren enkele bekende professoren om, verstoft hun (thans nog zeer belangrijke) werk in de 'nice to know' hoeken, hebben we dus weer een paradigma wisseling .... mmmm, de aarde is niet plat, goh ......
