The Revelation Of The Pyramids

Dutch language haystack
Post Reply
cor

Re: The Revelation Of The Pyramids

Post by cor »

Indiana Jones wrote:Die historici denken dat die blokken zo gelegd zijn omdat ze die vorm nu eenmaal hadden
Image
Dat fenomeen van onwaarschijnlijk gevormde bouwblokken vind je op meerdere plaatsen verspreid over de wereld terug. De uitleg dat men onregelmatig gevormde blokken gebruikte die men toevallig bij de hand had (of zoals ze uit de mijn kwamen) is verworpen. Ik zag onlangs nog foto's van zo'n bouwwerk (ik dacht ergens in Zuid-Amerika) waar die onregelmatig gevormde blokken gebruikt werden, mooi symmetrisch t.o.v. een centrale doorgang. Ik bedoel dat de 'toevallig gevormde' blokken links en rechts van de doorgang volledig identiek zijn.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Eens .... er zit geen greintje toeval aan, die blokken zijn bewust zo geslepen ... maar niet met eenvoudige beiteltjes want dan waren ze anno 2013 nog niet klaar ... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Indiana Jones wrote:Het verhaal is géén hoax, maar piramides zijn door historici niet goed in de tijdlijn geplaatst. Zoals historici wel meer kapitale fouten maken, maar door de politiek gesteund alsnog het pleit tegen geleerden uit de bèta hoek winnen en de geschiedenis (zoals ingeschat door historici) in de schoolboeken komt, doch niet de werkelijkheid (zoals bewezen door de bèta's).

Als je geologen, natuurkundigen, sterrekundigen en automatiseringsdeskundigen geloof, klopt het Sfinx verhaal óók niet. Geologen cq natuurkundigen hebben al verklaard & bewezen, dat bv de sfinx van Cheops slechts deels door zand is geërodeerd en grotendeels juist door water. De verhoudingen kop vs lichaam kloppen ook niet, zodat het zeer aannemelijk is dat ook de kop (net zoals de rest van het lijf) zeer verweerd is geweest en Egyptenaren daar later een pharao kop uit gehakt hebben, waardoor die kleiner werd. De Sfinx zelf lijkt van origine het meest op een Leeuw en lag +/- 12.500 ook precies in het toenmalige (gerekend toenmalige stand van de aarde vs heelal) sterrenbeeld Leo.

Ook de ring rond het aardoppervlak waarop resten van piramides gevonden wordt klopt niet met de huidige evenaar, maar precies met imaginaire middelpunt (NEP) in de draai-as (precessional arc) die de aarde in de eclips maakt. Er wordt al langer beweerd (vermoeden Einstein) dat de aarde zijn complete rotatie in de P.A. in +/- 25.000 jaar maakt en daarin soms schommelingen doorstaat met als gevolg ijstijden, zondvloeden, sterke verschuiving tectonische platen etc.

Toen ik recentelijk onderstaand plaatje van Armstrong tegenkwam, wist ik dat zijn cycli wel degelijk hout snijden .... beter bewijs dan 10-duizenden jaren oud bewijs is er niet .. ;)

+/- 12.500 jaar geleden hebben we het transitiepunt gehad van de ene tijd naar de andere, de Maya's beschreven het al. Vanaf dát punt kwamen we in het z.g. donkere gedeelte en na 12.500 jaar zouden we weer naar het licht toe gaan. De Maya-kalender die dat punt weergeeft is gevonden en de hoax was dat de aarde vergaan zou. Is die vorig jaar vergaan, neen ... :lol: Gaan we vanaf dat keerpunt de communicatie weer oppakken, ja .... :D .
Immers volgens de Maya's zouden we +/- 12.500 jaar geleden in een periode van miscommunicatie gekomen zijn, waarin wij elkaar niet meer zouden verstaan .... de bijbel beschrijft dit als de toren van Babel.
De Maya's voorzagen dat we na 12.500 jaar vanaf de miscommunicatie (Babel?) in een stroomversnelling van communicatie terecht zouden komen (die Maya stukken waarin dit staat zijn teruggevonden en staan ergens opgeslagen), terwijl ze niet konden weten wie Steve Jobs of Bill Gates waren .. :lol:

Als het goed is, zijn we over +/- 12.500 jaar weer op het punt aangekomen waar onze misterieuze voorouders waren, die allemaal dingen konden, die we met de meest moderne technieken niet kunnen verklaren. En wie weet, komt tegen die tijd door tectonische verschuivingen Atlantis weer voor de Amerikaanse Oostkust naar de oppervlakte .. :?

Image
Mooie gedachte. Ik neig ook al veel langer naar een veel langer durende geschiedenis van de mensheid,
teveel niet te negeren bewijs. als je iets niet (meer0 kan verklaren moet je de theorie aanpassen. feiten zijn feiten.

De grote religies hebben vergelijkbare ontstaansverhalen. Ik zie ze vooral als een vorm van overlevering.
Een methode om collectieve kennis door de tijd door te kunnen geven. Die alsnog (misplaatst !) verwordt tot sprookjes en zinloze rituelen in ons in westerse individualistische lineaire heden omdat de context onherkenbaar lijkt verandert. Maar juist met een veel langere lineaire tijdslijn verklaren we veel meer op een ook nog eens veel logischere manier.

Stel je eens voor dat internet inderdaad nieuw begin is voor een 12500 jaar durende halfcycle van licht.
Dan staat de mensheid nog veel moois te wachten :-)

hoe moeilijk het is om kennis door te geven ?
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Paul wrote:hoe moeilijk het is om kennis door te geven ?
Dan kan je de dag van vandaag toch gewoon 'n hulplijn bellen? ;)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Indiana Jones wrote:
Spruitje wrote:Als die piramides dan echt zover verkeerd zijn geplaatst op de tijdslijn dan doet het wel nog extra wenkbrauwen fronsen.
Misschien verwoord ik het niet goed, maar die piramides zijn juist waanzinnig correct in een cirkel rond de aarde geplaatst met de NEP als exact middelpunt.
Je zou de groene projectielijn feitelijk in het midden (NEP) moeten plaatsen en pas dan kun je zien dat ze allemaal precies goed liggen. Aangezien de aarde de Precessional Arc volgt is er sublieme wiskunde en bouwkunde voor nodig om dát voor elkaar te krijgen .... ;)
Indy,

heb in het verleden diverse van jouw aangebrachte filmpjes bekeken hier. Die van de pyramides zijn heel intrigerend. Dus, als ik het goed begrijp, liggen de belangrijkste pyramides op één lijn op verscheidene continenten wat zou aantonen dat er meer dan tienduizend jaar geleden al technieken bestonden die dat allemaal mogelijk maakten maar telkens verloren gingen omdat men er niet in slaagde deze over te leveren naar verdere generaties. Waarom wordt dit niet onderwezen op scholen? En waarom is dit geen algemene kennis geworden? Waarom verhinderen de machtigen der aarde dat gewone stervelingen dit te weten komen?
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Indiana Jones wrote:Heel goed filmpje +/- 30 min. dat je meer over goud & zilver kan leren dan je denkt (al gaat het filmpje niet expliciet over de edelmetalen)

Wie hem begrijpt, heeft wat geleerd ....
Die hem niet begrijpt kan ik adviseren hem nóg een keer te bekijken.
Wie hem dan nog niet begrijpt, heeft iets gemist ....

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... HYsUlzR-6E

grtz. Indy .. ;)
Ik ga dit filmpje nu nog eens bekijken (voor de vijfde keer denk ik ondertussen), heb even tijd: het is zo goed opgebouwd en zit zo helder inéén.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Ben2 wrote:...Waarom wordt dit niet onderwezen op scholen? En waarom is dit geen algemene kennis geworden?
Waarom verhinderen de machtigen der aarde dat gewone stervelingen dit te weten komen?
Ik wil nu niet in Indy's plaats antwoorden maar ik denk dat ze dit niet doen omdat het dan te complex wordt om het nog te laten passen in hun plaatje dat ze nu aan de leerlingen kunnen voorschotelen. Dan moet je ook gaan toegeven dat het onderwijs niet degelijk werkt -falen bij het doorgeven van kennis- en wie gaat nu graag toegeven dat de instelling waar men voor werkt over diverse millennia gefaald heeft.
En veel van die zaken kan men gewoon nog niet verklaren dus ... verklaart men ze niet en gaat men ze uit de weg. Kan men ze niet uit de weg, dan geeft men de meest voor de hand liggende verklaring. De slaven trokken de blokken die honderd ton of meer wogen vooruit. En ze stapelden die ook allemaal op elkaar, yeah right! 8-)
Ze verklaren het telkens op de meest simpelste manier, pure mankracht, zeker geen superieure intelligentie want dan valt het systeem. Er wordt hun hooguit een sterke astronomische kennis en een grote wiskundige rekenkracht toegedicht omdat ze daar niet onderuit kunnen.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Ben2
Silver Member

Post by Ben2 »

Spruitje, Indy, Paul en anderen met dezelfde interesse, ben nu een half uurtje aan het kijken naar een docu: via sound, consciousness komen ze snel bij archeologie en goud. Het krioelt ervan op youtube maar heb het gevoel dat dit een must see is, het eerste half uur is zo veelbelovend. Het is een soort van verlengde van al hetgeen hier al besproken is.

http://www.youtube.com/watch?v=NiVROBhwHUM

EDIT: Ik zit aan minuut 81 en compleet omvergeblazen door wat die kerel allemaal zegt. Met de kennis die ik heb, ervaar ik het als revolutionair, benieuwd hoe jullie er op gaan reageren. Ga dit deze avond beslist nog uitkijken ....

EDIT: Helemaal uitgekeken nu en het neemt een enorm verrassende wending, dat is nog wel het minste dat men kan zeggen :o :o :o
Last edited by Ben2 on 12 Dec 2013, 19:15, edited 1 time in total.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Spruitje, Indy, Paul en anderen met dezelfde interesse, ben nu een half uurtje aan het kijken naar een docu: via sound, consciousness komen ze snel bij archeologie en goud. Het krioelt ervan op youtube maar heb het gevoel dat dit een must see is, het eerste half uur is zo veelbelovend. Het is een soort van verlengde van al hetgeen hier al besproken is.

http://www.youtube.com/watch?v=NiVROBhwHUM
@ben2

Ik ben in dit soort zaken al veel langer geïnteresseerd dan in goud en idd wordt de helft niet verteld in het onderwijs.
Ik weet niet of het inmiddels weer te verkrijgen is, maar je zou het boek: de 12e planeet van Zecharia Sitchin eens moeten lezen. Is in het Nederlands vertaald. Baseert zich op oude sumerische geschriften die van het onderwijs weggehouden worden, maar waarin o.m. over een buitenaards volk gesproken wordt waar wij mogelijk van af zouden kunnen stammen (genetische manipulatie) en wat kwamen die wezens hier doen ..... goud delven tvb hun eigen leefklimaat .... echt een boek voor jou dus :!:
Maar ook voor mij, ik heb de originele uitgave (gezien de huidige waarde een betere belegging dan goud) en heb het met enorm veel plezier gelezen.

Dit boek werd bij verschijning in 1976 (in Amerika) een briljante combinatie genoemd van geschiedkundige, archeologische, astronomische, mythologische en bijbelse informatie. De auteur toont overtuigend aan dat het begin van de Soemerische beschaving, 3800 v.Chr., met een plotselinge onwaarschijnlijk hoge cultuur in bouwen, aardewerk en muziek maken, metaal verwerken, geneeskunde, kookkunst, rechtspraak, textielindustrie en zeevaart moet zijn gestimuleerd door astronauten die in het olierijke Mesopotamie een brandstof-station hadden gevestigd. Op duizenden kleitabletten werd een compleet planetarium met aanvliegroutes en planeetbewegingen vastgelegd. Deze kennis was voor de lokale mens van generlei waarde, maar ze biedt hedendaagse astronomen een volstrekt aannemelijke verklaring voor het ontstaan van ons zonnestelsel, inclusief het bestaan van een grote, bewoonde planeet die met een verre omloop van 3600 jaar de aarde aandoet. De 'goden' lijken in families verwant maar soms ook bitter verdeeld. Hun onderlinge conflicten worden in talloze heilige mythen (Vedisch, Egyptisch, Babylonisch, Grieks) vergelijkbaar beschreven. Met zeer veel zwartwitillustraties wordt Sitchins hypothese uiterst aannemelijk gemaakt. Met bronnenlijst en index.
Attachments
12e planeet_2.jpg
12e planeet_2.jpg (155.58 KiB) Viewed 5058 times
12e planeet_1.jpg
12e planeet_1.jpg (153.44 KiB) Viewed 5058 times
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Ben2 wrote:Indy,

heb in het verleden diverse van jouw aangebrachte filmpjes bekeken hier. Die van de pyramides zijn heel intrigerend. Dus, als ik het goed begrijp, liggen de belangrijkste pyramides op één lijn op verscheidene continenten wat zou aantonen dat er meer dan tienduizend jaar geleden al technieken bestonden die dat allemaal mogelijk maakten maar telkens verloren gingen omdat men er niet in slaagde deze over te leveren naar verdere generaties. Waarom wordt dit niet onderwezen op scholen? En waarom is dit geen algemene kennis geworden? Waarom verhinderen de machtigen der aarde dat gewone stervelingen dit te weten komen?
Het is niet zozeer dat 'de machtigen der aarde' deze kennis overdracht verhinderen. Eerder de macht & onmacht van wetenschappers zelf. Het wellicht voor jou meest aansprekende voorbeeld van een falende wetenschap, is de Oostenrijkse School vs de Anglosaksische School tav economie. Beide scholen weten het beter, staan recht tegenover elkaar en waar brengt het de huidige economie .... ;)
Maar je hebt dit op alle fronten. Geologen kunnen ergens iets van vinden, maar er ontstaat strijd als Archeologen er weer iets anders van vinden en Natuurkundigen er weer een nóg andere mening op nahouden. Zoek dan maar eens uit wat waarheid is :? en al helemaal als enkele van deze 'heren' wetenschappelijke stukken geschreven hebben waarom ze door meerderen geroemd worden. Als dan zo'n theorie om dreigt te vallen ... valt ook de zg wetenschapper om en hij zal dan (met hulp van zijn volgelingen) er alles aan doen om overeind te blijven ... waarbij alles kennelijk geoorloofd is zodat er geen enkele ruimte ontstaat voor vernieuwend denken. Vaak is er dan een complete paradigma wisseling nodig om oude theorieën los te laten .... bv hoe lang heeft het geduurd dat de mens dacht dat de zon om de aarde draaide en hoeveel zijn er niet levend verbrand (of verbannen) die aantoonden dat dit bullshit was .... 8-)

En dan praten we nu over iets dat verder terug gaat, dan veel wetenschappers mogelijk achten. De professoren die het kunnen bewijzen worden als idioten weggezet, zodat ze op moeten passen dat ze hun leerstoel niet kwijtraken. Mooi voorbeeld is de al meer dan 50 jaar durende discussie omtrent de piramide van Gizeh en de Sfinx. Er is een hele groep wetenschappers van overtuigd dat die bouwwerken primair- en grotendeels zijn geërodeerd door water en pas later door zand. Het Egyptische ministerie voor cultuur houdt deze theorie tegen, want het moet-en-zal iov Farao's gebouwd zijn zo'n 1.500 jaar voor Christus. Nou .... ga daar maar eens aanstaan, zelfs nadere onderzoeken om die water erosie verder te bestuderen, worden simpelweg tegengehouden.

We moeten het dus doen met handjesvol wetenschappers en onze eigen creatieve geest om te geloven dat deze bouwwerken meer dan 10.000 jaar oud zijn. Het enige dat nog kan helpen is de Quantum theorie, want daarmee kunnen zaken verklaard worden die tot voor kort naar de magie en hokuspokus verwezen werden. Aangezien de techniek enorm van die QT kan profiteren en dus ook grote investeerders lokt .... is het allemaal een kwestie van tijd totdat het in de academische wereld breder inzakt dat er meer is geweest dan we hadden kunnen vermoeden. Dan lazeren enkele bekende professoren om, verstoft hun (thans nog zeer belangrijke) werk in de 'nice to know' hoeken, hebben we dus weer een paradigma wisseling .... mmmm, de aarde is niet plat, goh ...... :lol:
Post Reply