Hooimijt April 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member

Re: Hooimijt April 2013

Post by Adamus »

Thomas Lieven wrote:Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.
Het was een paar uur voor de Golfoorlog.
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.

Is dat later nog verklaard?[/quote]

Ja, de algemene mening op het forum van toen, was dat Goldman, vlak voor de aanval, de goudprijs naar beneden had geknald, omdat het niet uit de hand zou lopen.

---------
Nu komen wel een hoop dingen samen:
- Cyprus en Slovenie
- 15 april mogelijke raket van uit Noord Korea
- 15 april (oproep) tot derde intifada
- En voor de militairen: het is nieuwe maan

Laat ons hopen dat ik spoken zie :)[/quote]

Volgende week dalende maan.

Vorige voorbereiding voor de irakoorlog was door veel extra zwaar helicopterverkeer te merken. Misschien merkt Indy iets boven de Veluwe? Soesterberg is niet meer in gebruik.
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

... is hier op het forum inhoudelijk volledig door de mand gevallen en vervolgens met staart tussen de benen afgedropen.
Net zo makkelijk.

Boven de veluwe geen extra verkeer ;-)
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Vanop de site va Sinclair:

Maguire: “Just since the cross (today) of $1,550 into the (London) fix and the breach of $1,500, we are now looking at in excess of 500 tons of paper gold that’s been sold….

@ Indy: de Lehman Crash Line is er ook aan voor de moeite zeker?

By the way, ik denk dat we vandaag ook wel 'n record aantal posts zullen halen zeker?

Hopelijk verslikt Cavajo zich niet in z'n Amaretto als hij de evolutie van vandaag ziet. :lol: :lol:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Thomas Lieven
Bronze Member

Post by Thomas Lieven »

Voor wat dit waard is:

Maguire - Over 500 Tons Of Paper Gold Sold In Takedown

http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... edown.html
Thomas Lieven
Bronze Member

Post by Thomas Lieven »

Ha spruit, je was me voor :) :)
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Als we die KWN-artikels mag geloven zou je zeggen...
...en ziet dat de goudshops het iets moeilijker krijgen om in korte termijn te leveren...

... Pikken Pakken wat je pakken kan? Of nog wachten op een verdere dip?

Thomas Lieven wrote:Ha spruit, je was me voor :) :)
Zoals in het mopje met de 2 oude dames in de rij aan het loket zeker? :lol:
Last edited by Spruitje on 12 Apr 2013, 20:46, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Sanem
Bronze Member

Post by Sanem »

mijn theorie is dat, net als in 2008 en vlak voor de eerste Golfoorlog, de prijs wordt getorpedeerd om paniek te vermijden. niets zo schrikwekkend als een dalende beurs en een stijgende goudprijs. het tegenovergestelde verward mensen, en zo hebben "ze" het graag

oftewel is het werkelijk een instorten van de goudprijs, maar gezien de scherpe stijgingen en dalingen in de laatste 10 jaar lijkt dit meer een voortzetting van die opwaardse volatiliteit dan een nieuwe, neerwaartse trend
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Het lijkt inderdaad een gecoördineerde actie om de prijs lager te krijgen. Vraag is waarom. We zullen het snel weten, ongetwijfeld.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Nog eens een slok eraf ...
$1485, ik zal de fles wijn maar volledig tot mij laten komen vrees ik. :lol:
Ongeacht 'n gram een gram is en 'n kilo een kilo is en ... ('n gat... ;) ) maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
- William Arthur Ward -
Sanem
Bronze Member

Post by Sanem »

Rasta wrote:We zullen het snel weten, ongetwijfeld.
Noord-Korea is maar voor de show volgens mij, als het moeilijke tijden zijn, trek dan ten oorlog etc

de belangrijkste redenen lijken mij Cyprus en Japan

plus India, Brazilië en Zuid-Afrika
- in die munten stond de goudprijs tot voor kort nog een pak hoger dan de hoogtepunten van 2011
- en dit komt niet overeen met de wisselkoers tov de Dollar
- ik heb een theorie dat ze dit doen om hun aankopen goedkoper te maken, als landen als deze veel goud opkopen is het logisch dat ze in hun munt meer moeten betalen voor goud (al weet ik niet in hoeverre Zuid Afrika bijkoopt). terwijl landen als Rusland en China genoeg vreemde munten in reserve hebben om aankopen in vreemde munten te doen (of zo, is maar een theorie)
Post Reply