Hooimijt Oktober 2012

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member

Re: Hooimijt Oktober 2012

Post by cavajo »

Een weekendpostje,

Deze morgen iets later opgestaan, na een fijn avondje uit.
Na het gebruikelijke zondagsritueel : bakker, ontbijt met krantje,...etc...een fijne herfstwandeling
gemaakt met ons drie .
Het was effe zoeken tussen al het "haantjes-jager-gedoe" om de hond toch eens flink te laten rennen.
Maar, gelukt.
Weekendwandelingen met de hond in het jachtseizoen geven een gevoel zoals weekdagen...
Het is ook daar lopen op de rand van het ontoelaatbare.
Halsketting los : leidt tot boete, zinloos gemekker tegen fanatici, en in het slechtste geval...tot
een verkeerd schot.
Want net zoals bij de fiscus, heeft het jagersbestand een aantal " hunters " die nog wel wat training
kunnen gebruiken.
Je moet alleen hopen , om nooit op de verkeerde jager te lopen.
Noch in het weekend tijdens de jacht, noch in de week tijdens de " andere " jacht.....!

Hadden ons reisvrienden aan de lijn deze namiddag.
Deze zelfstandigen hebben momenteel tenvolle te lijden onder de pitbullbeten van de "weekjagers"..
Ignace Crombez, minister van fraudebestrijding zal fier zijn : alweer een " zware misdager " gepakt.
En de hoogste boetes geheven : welldone....
Die mensen, ken ze al jaren, werken zich krom voor een jaarzakencijfer , waar een Goldman Sachs glamourboy
amper een paar uur voor werkt.
Ze hebben ook een BMW : een ocharme X1 ...., en er wordt in het weekend wel eens een scampi gegeten
die cash wordt afgerekent....that's it...
Ze hebben een armtierige boekhouder ( heb hen al jaren verwittigd ).....
En hebben nu een aanslag .....verre van de realiteit...!!!!!
Aangepakt, merkelijk sterker dan een moordenaar.....
Maar, volgens onze ministers zijn we hierdoor weer op goede weg.....
Hier en daar nog een onnozelheid uitzuiveren...en we gaan weer naar "cocagne".......

Ik peins iets meer dat ze ons naar de " bedelstaf " brengen. :x

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Hooimijt, over goud....

Even schetsen.....
Daar heb ik in mijn schooltijd een " gouden " kans laten liggen....
...." goudgoeroe " .....of " edelmetaalgoeroe "...... of " goeroe " in het algemeen.
Nu ja, het zat toen ook niet in de voorziene opleidingen.... :P

De ene geeft met de grafieken in de hand ( uiteraard nooit uitgesproken ) een grote
kans op nog een daling tot " lijntje Z ".
Een andere " naam in het vak " gebruikt dezelfde grafieken om zijn ( nooit volledig uitgesproken )
verwachte stijging te onderbouwen.

Laat ons zeggen, diegenen die het hadden over de " absolute ommekeer " naar boven vanaf
begin oktober : ze krijgen van mij een tweede beurtenkaart.... :lol:
Maakt me eigenlijk niet uit....
Ze krijgen van mij allemaal een tweede beurtenkaart...... :lol:

Je leest wat,
Je denkt wat,
Maar vooral : neem je eigen beslissing ! :P

mvg,
Cavajo
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:Hooimijt, over goud....

Even schetsen.....
Daar heb ik in mijn schooltijd een " gouden " kans laten liggen....
...." goudgoeroe " .....of " edelmetaalgoeroe "...... of " goeroe " in het algemeen.
Nu ja, het zat toen ook niet in de voorziene opleidingen.... :P

De ene geeft met de grafieken in de hand ( uiteraard nooit uitgesproken ) een grote
kans op nog een daling tot " lijntje Z ".
Een andere " naam in het vak " gebruikt dezelfde grafieken om zijn ( nooit volledig uitgesproken )
verwachte stijging te onderbouwen.

Laat ons zeggen, diegenen die het hadden over de " absolute ommekeer " naar boven vanaf
begin oktober : ze krijgen van mij een tweede beurtenkaart.... :lol:
Maakt me eigenlijk niet uit....
Ze krijgen van mij allemaal een tweede beurtenkaart...... :lol:

Je leest wat,
Je denkt wat,
Maar vooral : neem je eigen beslissing ! :P

mvg,
Cavajo
100% eens :!:

grtz. Indy ... :D
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

POLL uit De Tijd. (22-10-2012 12:00)

Waarin belegt u de komende 12 maanden vooral?

Aandelen__44%
Cash _____16%
Fondsen ___6%
Goud _____14%
Obligaties __8%
Vastgoed__12%

3847 stemmen
---------------------
Ik ben verbaasd van het hoge percentage (14%), het komt natuurlijk van 'n financieel dagblad en het weerspiegelt niet de doorsnee belg.
De doorsnee belg haalt dan ook maar 46% op 'n test over financiële basisproducten.

Artikel De Tijd: De crisis van 1987 alsof u er zelf bij was.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

off-topic

Post by Indiana Jones »

22 oktober 2012 16:38
UCI ontneemt Armstrong Tourzeges
HOOFDDORP - De internationale wielerunie UCI is het eens met de beslissing van het Amerikaanse antidopingagentschap USADA om Lance Armstrong levenslang te schorsen en hem zijn zeven Tourzeges, behaald tussen 1999 en 2005, af te nemen.
Image
Dat maakte UCI-voorzitter Pat McQuaid maandag bekend tijdens een persconferentie in Genève.
“Lance Armstrong heeft geen toekomst in het wielrennen”, meldde McQuaid. "Hij verdient het om te worden vergeten."
De UCI had tot en met 31 oktober de tijd om in beroep te gaan. Dat had moeten gebeuren bij het internationaal sporttribunaal CAS. Armstrong verliest nu al zijn behaalde resultaten sinds 1 augustus 1998.
In het USADA-rapport, dat meer dan duizend pagina’s telt, wordt Armstrong omschreven als de leider van het meest ‘professionele, succesvolle en geraffineerde’ dopingsysteem in de geschiedenis van de sport.

Getuigenis

Liefst 26 personen, onder wie elf voormalige ploeggenoten, legden een getuigenis af tegen Armstrong.
Het document van het USADA bevat verder onder meer wetenschappelijke en laboratoriumgegevens, betalingen en e-mails die het dopinggebruik van Armstrong zouden bevestigen. De Texaan heeft besloten om de strijd met het USADA niet aan te gaan.

Bijeenkomst

In het USADA-rapport komt de UCI er niet altijd goed vanaf. Zo zou een positieve dopingtest van Armstrong onder het tapijt zijn geveegd.
“Wij hebben niets te verbergen ten opzichte van het USADA-rapport”, stelde McQuaid. “Er komt een speciale bijeenkomst bij de UCI komende vrijdag om maatregelen te bespreken om te voorkomen dat we dit in de toekomst ooit nog meemaken.”
Bij de vergadering wordt ook besloten wat er gebeurt met de nu vacante Tourtitels tussen 1999 en 2005.
Vlak na de publicatie van het USADA-rapport meldde Tourbaas Christian Prudhomme dat er waarschijnlijk geen nieuwe winnaars worden uitgeroepen na het schrappen van de naam Armstrong.

Prijzengeld

Ook wordt vrijdag tijdens de bijeenkomst van de UCI bekeken of Armstrong zijn prijzengeld moet afstaan. Voorts kan de wielerunie het IOC voorstellen om de Texaan zijn bronzen olympische medaille uit 2000 af te nemen.
McQuaid heeft vertrouwen in de toekomst van het wielrennen. “Het is niet de eerste keer dat de sport op een kruispunt staat en we naar het verleden moeten kijken. We zullen wederom een weg voorwaarts volgen.”

Door: NUsport
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

ik hoor van verschillende investeerders dat ze zopas een eerste keer kochten
(blijkbaar kunnen de boekskes beter overtuigen)
die gaan nog een paar keer bijkopen (5-10% gaat niet voldoende bescherming blijken te geven)
en dan moet de man in de straat nog aan de beurt komen
Last edited by skyscraper on 22 Oct 2012, 20:21, edited 1 time in total.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Armstrong,

Ik was nooit fan van die man.
Wel respect, na het overwinnen van kanker....maar dat is iets anders, daarom moet je de tour niet
winnen.
Ik had in de bergritten ( quasi telkens de eerste serieuze bergrit van zijn gewonnen deelnames ), sterke
twijfels....met dat verzetje.....onmogelijk.

Als we eens dichter bij de tijd komen : Bradley Wiggins, pistier die de omchakeling maakt en samen met zijn
ploeggenoot Froome de huidige tour domineerde....????.....
Dan heeft Iljo Keisse ook nog kans binnen een paar jaar.....
Maw : voor mij rijdt de top nog niet zuiver !

Ieder jaar lijkt De Ronde van Spanje me nog steeds het summum...
daar vliegen ze de steilste helling op, ( totaal onverantwoord parcours ), en velen uit de top 20 rijden voor de rest
van het jaar geen platte prijs....

Let op, van een boerepaard maak je geen renpaard.
Dus, toppers zouden ze sowieso wel zijn.....

Als Belg, ik kan immens genieten van Gilbert.....
Maar, vorig jaar , toen hij quasi won wanneer hij wou,.....viel me iets op in het midden van het seizoen.
Zijn haar gekleurd......
Jonge renners doen wel vaker eens gek, maar het helpt bij een haaranalyse als het nodig zou zijn...
Maanden geleden voorspelde een kenner mij : Gilbert rijdt in 2012 zuiver....
Het zal ongeveer een acht a tien maand duren alvorens hij weer op niveau geraakt, na het gedoe
van vorig jaar...
Hij kan wereldkampioen worden.....

Zever of niet,....Gilbert is wereldkampioen.
In mijn ogen deze keer zuiver....
Maar, ik ben maar leek hé, straks heb ik hier een proces aan mijn broek.

Het aureool van Mart Smeets is ook serieus afgekalfd.....
De man, mee momenten even nors als Armstrong,.....zat er gloeiend naast.

Wie denkt er deze dagen eens aan het financiele verlies van " Van Hooydonk "....
2 maal winnaar Ronde van Vlaanderen, en op jonge leeftijd gestopt omdat hij niet wou
doperen......en daardoor net niet meer kon winnen.

enfin, mijn branche niet.

mvg,
cavajo
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

If it is too good to be true, it usually is.

Net als in het echt hè?
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

cavajo wrote:Wie denkt er deze dagen eens aan het financiele verlies van " Van Hooydonk "....
2 maal winnaar Ronde van Vlaanderen, en op jonge leeftijd gestopt omdat hij niet wou
doperen......en daardoor net niet meer kon winnen.
Klopt Cavajo. De man gaf dan nog aan dat het was omdat hij van jongsaf niet gewoon was om met hartslagmeters te rijden/trainen.
Dat dopingzondaars gestraft worden (ook al is het al lang geleden) vind ik niet meer dan normaal.
Ten spijt van diegene (95%?) die nu clean koersen en ZEKER ten koste van diegene die door de zondaars slechts 'n pover palmares kunnen voorleggen.
Dezen hadden anders een véél mooier contract gehad en de haver gekregen die ze verdienden.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Paul
Platinum Member

Post by Paul »

Ik snap niet dat ze mekaar niet van de fiets gerost hebben in die tijd.

Heb geen respect voor Lance. Nooit gehad ook.
Vooral vanwege zn gedrag op de fiets. Vraag Simeoni

http://en.wikipedia.org/wiki/Filippo_Simeoni
"Taxes are a barbaric relic of the past"
Post Reply