Hooimijt September 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt September 2012

Post by Rasta »

Hier eentje aanzienlijk goedkoper (£89.99): link

Specifications Measuring range: 1.2~220mm (Steel) Accuracy: ±(1%H+0.1) mm Resolution: 0.1mm Sound velocity range: 1000~9999m/s

Werkt wel met contactgel.

Dat eerdere apparaat direct uit Hong Kong: $ 113.5 - 141.9 / Piece (link)

De Engelse zoekterm is "Ultrasonic Thickness Gauge"
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:Hier eentje aanzienlijk goedkoper (£89.99): link

Specifications Measuring range: 1.2~220mm (Steel) Accuracy: ±(1%H+0.1) mm Resolution: 0.1mm Sound velocity range: 1000~9999m/s

Werkt wel met contactgel.

Dat eerdere apparaat direct uit Hong Kong: $ 113.5 - 141.9 / Piece (link)

De Engelse zoekterm is "Ultrasonic Thickness Gauge"
Chinees spul en zelfs op amazon.com geen review te vinden.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Zou je dat nergens kunnen gaan testen. Eventueel tegen betaling?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Dirkgold wrote:Er klopt iets niet met nieuwe tungsten verhaal.
Welke handelaar gaat nu voor de lol gaten boren in zijn staven?
De bron van de staven was gerespecteerd. Dergelijke verhalen duiken steeds op als goud sterk stijgt
Dat klopt. Daar heb ik ook al aan gedacht. Wat zijn motieven waren is onduidelijk.

Van het moment dat men er geld mee kan verdienen wordt er vanalles nagemaakt. Ik denk aan sigaretten, medicamenten, kledij, parfum etc. Dus op een staaf van 250 gr kun je al heel wat op verdienen

Waar deze baar van afwijkt van die andere vroegere tungsten baar is dat deze bestaat uit een volledig blok legering. Het goud is er precies zoals een papier rond een reep chocolade gewikkeld.

De oudere tungsten baar was op 5-tal plaatsten volledig doorboord en opgevuld met legering. Die oudere was een hollow out exemplaar. (zie foto). Deze praktijk lijkt op het afvijlen van munten. De munt of de baar in dit geval was/is echt. Allleen het gewicht komt niet overeen.
Image

Image

Nu op de onderstaande foto zie je dat er geboord is door de harde plastieke verpakking. Zo'n verpakking dient als een zegel. Op zich is dit ook wel na te maken. Een staaf in zulk zegel weegt altijd zeker een 3 à 4 gram meer.
Image

Deze baar kan niet hollow out zijn met echte papieren. Dit is gewoon een blok tungsten waarmen een goudlaag heeft overgezet. Dit lijkt mij meer op nagemaakte massaproduktie. Daar waar die oudere baar gewoon een vorm van skimming of afroming was.
Image

Enfin gewoon mijn gedacht... ook niet opnemen als een absolute waarheid :mrgreen:

Wat de insteek ook is... als je de volle pot hebt betaald is het ellendig om dan met zoiets opgescheept te zitten. Binnenkort zullen er ook wel verhalen opduiken van vervalste munten.
Patience. Use the force. Think.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Spruitje wrote:Zou je dat nergens kunnen gaan testen. Eventueel tegen betaling?
Yes bij mij. Obi-Wan staat ter uwer dienst. Ik kan zo'n test uitvoeren... Dus aan alle forumleden graag een PM en dan leg ik de volgorde van de afspraken vast.

Als ik het residu mag behouden (bij wijze van vergoeding) zal ik mijne Black & Decker met plezier bovenhalen. Ik gebruik dan wel boor N° 12 he. Kwestie van grondig te werk te gaan.

Misschien kan ik bij cavajo een Hilti lenen met een nog grotere boorkop :mrgreen:
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

@ Obi: Als het 'n test op die manier is kan ik het zelf ook, en dan kan ik van de restjes 'n gouden "Prince Albert" laten maken. :twisted:

Potverdorie: ik denk dat ik d'er ook zo een heb !! :?
Maar bij mij zitten d'er sardines in, kan dat?
Image :lol: :lol: :lol:

Maar het is inderdaad wel zo, telkens als goud in een sterke bull-race terecht komt krijgen we deze verhalen: tungsten bars, Kruger's met te laag gewicht, ...
Het past allemaal in het geheel van de zwakke en de sterke handen. ;) En de foto's die bij het artikel staan kunnen mij echt niet overtuigen, dat zou ik bezien als 'n blik sardines. Die uitgeboorde bar is iets anders...

Goud tester ($18.500) :shock: .
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:
Spruitje wrote:Zou je dat nergens kunnen gaan testen. Eventueel tegen betaling?
Yes bij mij. Obi-Wan staat ter uwer dienst. Ik kan zo'n test uitvoeren... Dus aan alle forumleden graag een PM en dan leg ik de volgorde van de afspraken vast.

Als ik het residu mag behouden (bij wijze van vergoeding) zal ik mijne Black & Decker met plezier bovenhalen. Ik gebruik dan wel boor N° 12 he. Kwestie van grondig te werk te gaan.

Misschien kan ik bij cavajo een Hilti lenen met een nog grotere boorkop :mrgreen:
Diamantboor?
Thomas Lieven
Bronze Member

Deutsche Bank: Gold Is Money

Post by Thomas Lieven »

....... We would go further however, and argue that gold could be characterised as ‘good’ money as opposed to ‘bad’ money which would be represented by many of today’s fiat currencies. In describing gold as such we refer to Gresham’s Law – when a government overvalues one type of money and undervalues another, the undervalued money (good) will leave the country or disappear from circulation into hoards, while the overvalued money (bad) will flood into circulation........

http://www.washingtonsblog.com/2012/09/ ... money.html
Thomas Lieven
Bronze Member

Post by Thomas Lieven »

De bron van de staven was gerespecteerd. Dergelijke verhalen duiken steeds op als goud sterk stijgt.

Zou natuurlijk graag 100% zeker zijn dat wat in mijn kluis ligt echt is.

Wil iemad mee aankopen ? Of huren ?
http://www.amazon.de/Digital-Ultrasonic ... 787&sr=8-4

Dirk
Jim Sinclair’s Commentary

My opinion is this is disinformation. The diamond district in NYC is Hassidic Jewish.

Nobody cons those guys.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Thomas Lieven wrote:
De bron van de staven was gerespecteerd. Dergelijke verhalen duiken steeds op als goud sterk stijgt.

Zou natuurlijk graag 100% zeker zijn dat wat in mijn kluis ligt echt is.

Wil iemad mee aankopen ? Of huren ?
http://www.amazon.de/Digital-Ultrasonic ... 787&sr=8-4

Dirk
Jim Sinclair’s Commentary

My opinion is this is disinformation. The diamond district in NYC is Hassidic Jewish.

Nobody cons those guys.
Dit is wat Jim Willie CB erover verteld in zijn betalende gedeelte van de HattrickLetter van 19/09...

Ik heb dit door google translate laten vertalen. Kwestie om geen gezeik te krijgen m.b.t. publiceren van betalende content 8-)

De Syndicate is druk bezig geweest om valse en produceren valse balken van een barbaarse relikwie ze niet respecteren. Een eenvoudige verklaring kan worden gegeven. Het Syndicaat is het verzamelen van de goudstaven in de bergen in massieve volume, terwijl ze uitstorten propaganda voor het publiek om minachting te tonen voor goud. Mijn vordering tot twee volle jaren is geweest dat het Zwitserse bankwezen is gebroken, dat de Zwitserse bankiers zijn toegewezen Gold accounts overvallen, en zij maken deel uit van een enorme criminele syndicaat. De bar gevlekte was een 10-oz goud bar met een 999,9 rang, met het stempel van de gerenommeerde Zwitserse Produits Artistiques Metaux Precieux (PAMP) en een serienummer (# 038892). Tyler Durden vermoedt de bar is opnieuw dwingend in ten minste 10 goud ETFunds over de hele wereld. Zijn grapje woorden mogen niet snel worden afgewezen. Goudstaven in Toegewezen rekeningen in Zwitserland ontbreken, en multi-miljard $ rechtszaken zijn in volle gang.

De gezouten gouden bar op mysterieuze wijze opgedoken in het hart van sieraden in de wereld wijk ligt aan 47th Street in Manhattan. De bar in kwestie dat bijna 18.000 dollar gekost bleek een vervalsing. De ontdekking werd gedaan door de dealer Ibrahim Fadl, die de PAMP bar gekocht van een handelaar met bekende verleden integriteit. Als een nieuwe praktijk, testte hij een paar van zijn goudstaven ter waarde van $ 100.000 met gaten, en zag grijze wolfraam, geen goud. De bar was gevuld met wolfraam bedekt met een dunne laag goud. De link toont verschillende invalshoeken van de valse bar, waaruit blijkt hoe de meerderheid van het metaal wolfraam met een dunne gouden buitenlaag. De wolfraam draagt ​​dezelfde dichtheid als goud, de perfecte vervanger van criminele organisaties zoals die in het Zwitserse bankwezen sy stam. Zie het Zero Hedge artikel (KLIK HIER). De wolfraam kan worden gedetecteerd zonder invasieve geboorde gaten van de massa spectrograaf methoden.
Post Reply