Hooimijt Februari 2012

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member

Re: Hooimijt Februari 2012

Post by Adamus »

En ondertussen wordt er weer aan de goudprijs voor maandagochtend gewerkt :-) -/-€8,50. We hebben hier geen "muur" op het forum, hoewel ik ook geen zin heb om dit soort mutaties te delen met directe familie om het carnavalsweekeinde vrolijk te starten.
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Die 130 miljard euro....
( voor de Grieken ).
Komt ie er of komt ie er niet.

Los van alle miserie voor de lokale Griekse bevolking.
Het begint stilaan pijnlijke belachelijke vertoning te worden.
Zat gisteren ergens te lezen dat een mogelijk probleem om niet te betalen is : de berekening toont aan dat het tekort in 2020 niet 120 procent van het BNP zal zijn, maar tussen de 123 a 129 procent.

HALLO.... in 2020....
Welke berekeningsbol is daar adequaat voor ??

Maar eigenlijk is het simpel uit te leggen : geen enkel land gaat met plezier bijdragen aan die steun ( trouwens, voor den enen is het bloedgeld, en voor de minder ongelukkigen blijft het lastig geld ).
En wil men een verenigd Europa zijn dat meetelt, dan moet men de zwakkeren zo lang mogelijk steunen.
Een dilemma, want ieder leider in zijn landje kijkt ook naar zijn volgende verkiezingsdatum, zijn agenda,....en in de beschikbare weinige tijd naar het algemeen belang.
En elkeen kijkt eerst naar Eigen Tekorten of Behoeften.
Leidinggevend zijn is in het Westen al lang zijn doelstelling voorbijgeschoten.
Oppositie voeren EVENZEER.
Bijna alles moet naar een wit-zwart stelling kunnen teruggevoerd.
One-liners en goedkope profilerende uitspraken domineren onze uitgemergelde democratie. ( de vertrappelden hebben pech : verkeerd volkje op verkeerde timing en verkeerde plaats ).
DEMOCRATIE moet ooit een andere definitie hebben gehad !!!

Hoe kan een volgende Amerikaanse Republikein ernstig worden genomen, en zeker als hij zou moraliseren met het vingertje.......
( bekijk hun campagne ).
En Democraten zullen wel niet zoveel onderdoen indien nodig.

Maar dichter bij huis : zoveel beter ???
Laat ons stellen dat we het gevecht in Europa iets meer onderhuids doen, maar evenzeer onder de gordel.
En dan hebben we uiteindelijk een winnaar, een verkozene :
Dan moeten we die smerigheid van een campagne vergeten, en nederig het moraliserende en zogenaamd sensibiliserende naar " het juiste pad, het juiste spoor "....slikken.
Bij voorkeur onder de noemer : eendrachtig maakt machtig !!

WIE ???

Terug naar de Grieken.
( sommigen denigrerend noemend Krieken ).
Waar was Yannis ( Jan met de pet ) fout ?
Als gans UW straat geen belasting betaalt ( als voorbeeld )....JIJ wel ???
Is de GEMIDDELDE Yannis een rijke burger geworden ?
Neen, een modaal levende Westeuropeaan.
Wel versneld. ( ben zelf al een 20-tal keer in Griekenland geweest, zonder mezelf als kenner te beschouwen,....wel toch één en ander inschattingsvermogen ).

Moeten we die 130 miljard geven :
Mijn mening : JA
Alleen al omdat elke deftige politieker toen al kon zien aankomen waar we NU staan.
En elke beslisser die het toen niet zag : mag van mij onder het dopingcharter dat men de wielrenners oplegt, tis te zeggen ....zijn wedde terug storten van de laatste 2 jaar.
Over gans Europa bekeken komen we met die terugstorting ( inclusief verborgen weddes...maar we gaan uit van eenieders eerlijkheid bij terugstorting.. :lol: ) al een heel end !!
Tzal voor ons burgerkes dan nog wel meevallen...die solidariteit.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Eerlijkheid van terugstorten....

Wil her nog eens op terugkomen.
Wij hebben hier iets in Belgenland dat SABAM noemt.
" Vingerwijzende persoontjes die plezier scheppen in tergen van maatschappijweefsel ".

Is voor de niet-kenners een auteursrechtenvereniging.
Ten gronde : een terecht ontstane organisatie met het oogmerk om de auteursrechten aan de desbetreffende rechthebbenden te beschermen en te vergoeden.

Is zijn doel "AL LANG VOORBIJGESCHOTEN ".
Is al jaren in het stadium van " rondje Belgje pesten ".

Zit blijkbaar ook al in het stadium van " uitgemergelde democratie " .
RONDJE FRAUDEREN !!! Doelbewust hé....
het " per ongelukje " vermeld ik niet.... :evil:
Natuurlijk was het de vorige directie.......
Natuurlijk hebben we juist nu wel de goei aan het roer....

ZOOOO Herkenbaar !!!!

mvg
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Eerlijkheid van terugstorten.....

We hebben hier in Belgenlandje nog zo een leuk vriendenclubke...
' De Billijke Vergoeding '.
Als ik me niet vergis zijn die al in het moeras gesukkeld quasi van bij de start.

Voor de onwetenden : ik probeer...
Innen van een belasting voor het spelen van muziek in openbare gelegenheden waar eenieder kan van genieten.
In eerste instantie was dat horeca, kapperszaken,etc....
Uitgebreidt tot kantoorruimte...
Radio in bedrijfswagen ..mogelijks...( kmaak er me goedkoop vanaf, maar de kontekst is er wel ).
Nu, deze schimmige vzw sukkelt al jaren met uitbetalen van zijn ge-inde vergoedingen.
( dan ben ik nog ZEER braaf in mijn omschrijving !!!! ).
Beheren ondertussen al een immense kas....

Een hernieuwde eerbare bijdrage van de eerbare burger in onze uitgemergelde democratie.

mvg
Cavajo
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
VERBOUWINGEN...NIEUWE AFLEVERING

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... kken.dhtml

In de Franse Champagnestreek keken bouwvakkers verbaasd toe hoe honderden goudstukken uit het plafond vielen. Toen ze pleisterwerk aan het verwijderen waren, donderde er zo opeens voor 750.000 euro op de grond. Dat meldt de Franse krant Le Figaro.

Het gebouw, waar een renovatie plaatsvond, wordt door het champagnehuis Alexandre Bonnet gebruikt om druivenplukkers uit de seizoensarbeid te huisvesten. Die sliepen blijkbaar al enkele jaren onder de schat. Philippe Baijot, het hoofd van het champagnehuis denkt echter te weten waar de goudstukken vandaan komen.

Het huis werd vroeger gebruikt door een Franse wijnproducent die zaken deed met Amerikaanse klanten tijdens de drooglegging in de jaren 1930. Waarschijnlijk werd hij toen in goud betaald om de klanten te bevoorraden met illegale alcohol. Het zou trouwens kunnen dat de goudstukken in het plafond verborgen werden tijdens de vorige grote financiële crisis. Voor Baijot is het dan ook symbolisch dat het goud net nu terug opduikt.

In totaal viel er zo'n 17 kilogram aan goud uit het plafond, goed voor 750.000 euro. De 497 munten werden gemaakt tussen 1851 en 1928, en waren toen allemaal 20 dollar waard. Het is nog onduidelijk hoe het geld verdeeld zal worden, maar waarschijnlijk krijgen de bouwvakkers en de eigenaar van het huis elk een deel. Baijot zal trouwens proberen om nog meer geld uit de vondst te halen met een nieuwe champagnereeks 'Hidden Treasure'. (sg)
17/02/12 20u28

...ik zou zeggen, daar kan je al eens een extra flesje champagne voor kraken !
Goed weekend, allemaal !
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Nog een " bagatelletje " om af te sluiten.

We waren gisteren aan het werk met een ploeg mensen in.." X "..aan het werk.
Eigenlijk maakt het niet direct uit waar...kon zich overal voordoen.

Vier wagens van de firma bevonden zich op de parking rond de kerk.
Eén wagen had inderdaad zijn schijf ( tijdsmeting ) niet gezet.
Zware fout : 25 euro boete !!
Parking stond quasi leeg, over de middag......
De boete betaal ik wel, geen punt.

Maar het gaat hem om het " bagatelletje ".
IN Belgenland ( niet de Grieken ) geeft men mensen die eventueel een gans leven gewerkt en bijgedragen hebben ( neem zelfs 45 jaar ) een pensioen van minder dan 900 euro .
Maar effe parkeren zonder schijf 25 euro .... Zware fout !! " shame on you " burger !!!
Verhoudingen zijn zoek.
De balans zijn we al jaren kwijt.
Vanuit mijn kneuterig boerendorpken naar mijn zus rijden beslaat een 15 km, en dan passeer ik 4 betuttelende borden met een al dan niet "smiley" of "sad" bordje dat mijn rijgedrag dient te corrigeren.
Ge moet maar 1 km teveel rijden en dat idioot bordje staat al " sip " te kijken hé.
En,ik heb het hier niet over NONCHALANT NEGEREN. Geen raceverhaal...
Ik heb het over betuttelen.
En penaliseren van betuttelen.
Want wij, de categorie die nog voldoende in het vet zit, wij dienen betuttelt en VOORAL gepenaliseerd,...want daar kan men de nodige cash halen om zijn onverzadigbaar hongerig staatsmonster in leven te houden.
Het onverzadigbare monster dat ook voldoende moet ophalen om hun eigen idiote weddebedrag te kunnen aanhouden.
En daarvoor is die " beroemde middenklasse " aangewezen.

25 euro links...
een 50 euro rechts....
een boeteken hier en daar....
Ik denk dat Crombez...( of zoiets ), nief staatsecretaris van fraudebestrijding, alle versterking graag gebruikt.....helpe hem !!!
wie zich geroepen voelt...melde zich aan.....

Wat als wij afglijden ....
Het lijkt voor velen onder ons de " ver van mijn bed show '.
Ik geef grif toe, ook ik kan het me NIET voorstellen.
Maar zover van de "miskende Krieken" zijn we niet af !!

Als stom voorbeeld : had vandaag iemand nieuw via interimarbeid die het na één uur afbolde omdat het werk toch niet echt voldeed volgens verwachting.
Kan leuk verder stempelen......
( denkt..leuk verder te stempelen..).
Zonder in detail te kunnen treden....heb een reuzepak fijne medewerkers...!

Ons democratie is echt UIGEMERGELD....
op vele niveau's....

WEL een optimistische Cavajo !!!!
PS : maar we emme nog vele werk.....
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

doubleyou wrote:.

In de Franse Champagnestreek keken bouwvakkers verbaasd toe hoe honderden goudstukken uit het plafond vielen. Toen ze pleisterwerk aan het verwijderen waren, donderde er zo opeens voor 750.000 euro op de grond. Dat meldt de Franse krant Le Figaro.

Het gebouw, waar een renovatie plaatsvond, wordt door het champagnehuis Alexandre Bonnet gebruikt om druivenplukkers uit de seizoensarbeid te huisvesten. Die sliepen blijkbaar al enkele jaren onder de schat. Philippe Baijot, het hoofd van het champagnehuis denkt echter te weten waar de goudstukken vandaan komen.

Het huis werd vroeger gebruikt door een Franse wijnproducent die zaken deed met Amerikaanse klanten tijdens de drooglegging in de jaren 1930. Waarschijnlijk werd hij toen in goud betaald om de klanten te bevoorraden met illegale alcohol. Het zou trouwens kunnen dat de goudstukken in het plafond verborgen werden tijdens de vorige grote financiële crisis. Voor Baijot is het dan ook symbolisch dat het goud net nu terug opduikt.

In totaal viel er zo'n 17 kilogram aan goud uit het plafond, goed voor 750.000 euro. De 497 munten werden gemaakt tussen 1851 en 1928, en waren toen allemaal 20 dollar waard. Het is nog onduidelijk hoe het geld verdeeld zal worden, maar waarschijnlijk krijgen de bouwvakkers en de eigenaar van het huis elk een deel. Baijot zal trouwens proberen om nog meer geld uit de vondst te halen met een nieuwe champagnereeks 'Hidden Treasure'. (sg)
17/02/12 20u28

Goed weekend, allemaal !

Echt goedbedoeld hé,
...maar ik kan het niet plaatsen.

Het is het " zoveelste goudverhaal " van de laatste 2 jaar.
Men vindt het " hier", en men vindt het " daar " .
Wel leuk voor ons, want elk artikel dat goud onder de aandacht brengt kan alleen maar extra interesse opwekken.
Maar nogmaals, ik lees het enkel de laatste tijd.
Vroeger " blijkbaar " geen nieuwswaarde ??

Heb trouwens een echte zelfmeegemaakt anekdote :
"
Waren aan het werk voor een klant.
Eén van mijn mensen vond een stapel van biljetten van 50 euro.
Een dikke centimeter ( nooit geteld ).
Was zo eerlijk om dit aan mij te melden.
Is teruggegeven.
Genen hond wist meer van het vermiste geld.
Had een gans onderzoekje tot gevolg.
Na een hoopje gezever en potentieel wantrouwen : een bedankingskaartje.....
"

Laat me duidelijk zijn :
bij herhaling doen we hetzelfde : TERUGGEVEN !!!

Maar, mijn cynisme naar de maatschappij houdt stand .
Maar, mijn optimisme overheerst mijn cynisme !!!

mvg,
Cavajo
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

cavajo wrote:
doubleyou wrote:.

17/02/12 20u28

Goed weekend, allemaal !

Echt goedbedoeld hé,
...maar ik kan het niet plaatsen.

Het is het " zoveelste goudverhaal " van de laatste 2 jaar.
Men vindt het " hier", en men vindt het " daar " .
Wel leuk voor ons, want elk artikel dat goud onder de aandacht brengt kan alleen maar extra interesse opwekken.
Maar nogmaals, ik lees het enkel de laatste tijd.
Vroeger " blijkbaar " geen nieuwswaarde ??

Heb trouwens een echte zelfmeegemaakt anekdote :
"
Waren aan het werk voor een klant.
Eén van mijn mensen vond een stapel van biljetten van 50 euro.
Een dikke centimeter ( nooit geteld ).
Was zo eerlijk om dit aan mij te melden.
Is teruggegeven.
Genen hond wist meer van het vermiste geld.
Had een gans onderzoekje tot gevolg.
Na een hoopje gezever en potentieel wantrouwen : een bedankingskaartje.....
"

Laat me duidelijk zijn :
bij herhaling doen we hetzelfde : TERUGGEVEN !!!

Maar, mijn cynisme naar de maatschappij houdt stand .
Maar, mijn optimisme overheerst mijn cynisme !!!

mvg,
Cavajo
Cavajo, het enige wat ik hiermee wil meegeven is, het grote gelijk van fysiek !
Een klein 500 munten à 20 dollar = een klein 1000 dollar originele waarde.
Indien het een stapeltje papieren geld geweest...in vele deviezen was het totaal niets meer waard ! En ook al bestaat er nu nog een dollar...duizend dollar ten opzichte van de huidige waarde van die goudstukken.
Koopkracht...daar draait het toch in de eerste plaats om.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

Volledig OFF TOPIC, maar in het weekend mag er al eens zoiets tussen zitten, toch ?

Geniet mee van de Noorse Koninklijke Garde.
Mooi en spectaculair, vooral ook na minuut 2, zonder muziek !

http://sorisomail.com/email/16993/exibi ... divel.html

Het rijke Noorwegen. Olierijkdom. Belastingsgeld. Maar schitterend toch !
doubleyou
Gold Member

Post by doubleyou »

.
Gold: 1980 vs Today 6 minuten video

In 1980 was de USA-schuld 1 trillion dollar...
...het allerlaatste extra trillion is er gekomen op 7 maanden !
Hallucinant toch.

Post Reply