Weet je, volgens mij kunnen we d'er geen echt cijfer op kleven.
De prijs in USD... het zal wel afhangen hoe zeer de VS klop zal krijgen zeker?
En moeten we dan nog in USD rekenen? Misschien wel in RMB of "tutti-frutti's" of Bancor's?
Mij blijft het gelijk in ieder geval, in eerste plaats komt m'n leefwereld, financieel hoop ik maar dat ik beter uitkom dan mensen van "mijn financieel kaliber" die blind waren voor de signalen. En als dit alles niet zo is heb ik alvast m'n gevoel gevolgd. No one to blame...
Hooimijt september 2013
- Spruitje
- Freegold Member
Re: Hooimijt september 2013
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
Beste,Sanem wrote:ik ga akkoord met je premisse, maar in de praktijk is dat niet noodzakelijk het gevalPaul wrote:Je kan een markt niet structureel omhoog of omlaag manipuleren.
En al helemaal niet geisoleerd van al het andere. Markten staan in verhouding tot mekaar. Allemaal !!
De relaties onderling zijn dynamisch. Een markt kan pas stijgen als alle andere markten daarin meebewegen.
als je in een emmer staat kun je zelf die emmer niet optillen !
in 1933 ging men ook "even" van $20 naar $35
de laatste 10 jaar ging men van $300 naar $1900 met nauwelijks een reactie van de kleine man, en ik zou durven zeggen van de markt
en recenter deden onze geliefde JPM en GS de goudprijs vallen als een kaarten huisje, 33% op 9 maanden, en toch kwam de wereld niet tot zijn einde
als alle CBs morgen besluiten dat goud $100,000/ounce waard is dan is dat zo, de banken en overheden zullen dit aanvaarden en de kleine man zal het geld niet hebben om er een invloed op te hebben, zeker als je het opeens gaat belasten
en als de FED vervolgens haar goudvoorraden op die prijs inschrijft ipv $35/ounce (ze zullen er nog wel hebben, of al is het maar wat er daar nog in de grond zit), dan creëer je op slag wel meerwaarde uit het niets, net zoals ze dat in 1933 deden
en een nieuwe schatting, tegen november $1700 goud en $30 zilver
Overheden en Semi overheden & Banken kunnen veel willen .... maar welke overheid kan tegen +/- $50 trillion op, die rond de wereld zwerft met de hunker naar veiligheid en maximaal rendement, zelfs een Bank is slechts een doorgeefluik......
Geen enkele CB of Bank kan tegen de trend, geen enkele overheid zelfs. Die zak met geld is als een "Alien from Outer Space" (overdrachtelijk gesproken dan). Niemand .... en ook geen enkele entiteit (dus ook de USgov en ook GS & JPM niet) kunnen tegen die geldstroom op. Ze kunnen hooguit proberen dat in de zijlijn enigszins te manipuleren & erop mee te varen .... maar stoppen gaat niet (net zo min als een tsunami).
Be well,
Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
- Indiana Jones
- Freegold Member
11 september 2013 15:52
Grote nieuwe waterbron gevonden in Kenia
In het noordwesten van Kenia is een nieuwe waterbron gevonden die het Afrikaanse land de komende zeventig jaar van water zou kunnen voorzien.
Daarover berichten verschillende Engelstalige media woensdag.
Het ondergrondse bassin, een zogeheten aquifer, werd gelokaliseerd met behulp van satellieten en radars.
Het zou zo'n 200 miljard kubieke liter water bevatten. Ook in het Zuidelijk Afrikaanse Namibië, het droogste land van Afrika, werd een soortgelijke onderwaterbron aangetroffen.
De ontdekking brengt hoop in de door droogte geteisterde regio Turkana, zo liet de Keniaanse milieuminister Judi Wakhungu op Twitter weten. Volgens Unesco hebben 17 van de 41 miljoen Kenianen geen toegang tot schoon drinkwater.
=============================
Water genoeg dus ..... nu is het alleen nog maar de vraag hoe ermee omgegaan wordt:
- Verpesten ze het ?
- Gaan ze er oorlog om voeren ?
- Gaan ze het verspillen ?
- Of gaan ze er duurzaam mee om ?
Aanschouw 'De Mens' de afgelopen 3000 jaar en weet het antwoord .....
Grote nieuwe waterbron gevonden in Kenia
In het noordwesten van Kenia is een nieuwe waterbron gevonden die het Afrikaanse land de komende zeventig jaar van water zou kunnen voorzien.
Daarover berichten verschillende Engelstalige media woensdag.
Het ondergrondse bassin, een zogeheten aquifer, werd gelokaliseerd met behulp van satellieten en radars.
Het zou zo'n 200 miljard kubieke liter water bevatten. Ook in het Zuidelijk Afrikaanse Namibië, het droogste land van Afrika, werd een soortgelijke onderwaterbron aangetroffen.
De ontdekking brengt hoop in de door droogte geteisterde regio Turkana, zo liet de Keniaanse milieuminister Judi Wakhungu op Twitter weten. Volgens Unesco hebben 17 van de 41 miljoen Kenianen geen toegang tot schoon drinkwater.
=============================
Water genoeg dus ..... nu is het alleen nog maar de vraag hoe ermee omgegaan wordt:
- Verpesten ze het ?
- Gaan ze er oorlog om voeren ?
- Gaan ze het verspillen ?
- Of gaan ze er duurzaam mee om ?

- Spruitje
- Freegold Member
Nope, bloed zal er vloeien, het staat in de sterren geschreven.Indiana Jones wrote:... Of gaan ze er duurzaam mee om ?

Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Indiana Jones
- Freegold Member
http://www.freegoldforum.com/viewtopic.php?p=7204#p7204Spruitje wrote:Nope, bloed zal er vloeien, het staat in de sterren geschreven.Indiana Jones wrote:... Of gaan ze er duurzaam mee om ?
- Spruitje
- Freegold Member
Totaal Off-topic, maar ik vraag me af: Als we pijpleidingen kunnen leggen over de helft van de wereldbol voor olie en gas, waarom kunnen we het dan niet gewoon met water uit de Rijn, de Maas, de Schelde, de Seine of de Donau richting Afrika, gewoon voor de irrigatie. Desnoods in ruil voor elektriciteit uit zonne-energie.
Waar een wil is...
Waar een wil is...
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
- Rasta
- Gold Member
Een pijplijn is het probleem niet. Maar de opbrengsten zijn niet interessant. Kijk olie is 1000x zo waardevol als water per eenheid. Zou je 1000x zo veel water moeten transporteren om het net zo veel koopkracht te genereren. En een pijplijn met 1000x capaciteit ten opzichte van een aardolie-pijplijn.... is groot, dus waarschijnlijk stukken duurder om aan te leggen. Ik stel mij voor dat het een pijp met een diameter van een behoorlijke buistunnel moet zijn. Buistunnels zijn duur, zeker hier in Nederland vanwege de bodeminstabiliteit. De tweede Coentunnel in Amsterdam was de duurste tot nu toe, met €160 miljoen per kilometer.Spruitje wrote:Totaal Off-topic, maar ik vraag me af: Als we pijpleidingen kunnen leggen over de helft van de wereldbol voor olie en gas, waarom kunnen we het dan niet gewoon met water uit de Rijn, de Maas, de Schelde, de Seine of de Donau richting Afrika, gewoon voor de irrigatie. Desnoods in ruil voor elektriciteit uit zonne-energie.
Waar een wil is...
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Rasta
- Gold Member
Ik vond Mike Maloney nooit zo goed. Hij kon het niet goed verwoorden, was chaotisch. In deze video krijgt hij voldoende tijd om het rustig uiteen te zetten. Prima perspectief. Mike is ook aanhanger van cycles.
- goud zal nooit meer worden gebruikt om mee te betalen
- goud is een investment class
- goud is de beste investment class, omdat de rest voornamelijk opgeblazen bubbles zijn
- er komt geen goud confiscatie
- goud zal nooit meer worden gebruikt om mee te betalen
- goud is een investment class
- goud is de beste investment class, omdat de rest voornamelijk opgeblazen bubbles zijn
- er komt geen goud confiscatie
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
- Indiana Jones
- Freegold Member
niet zeker, maar mogelijk ....
- Attachments
-
- StreamingServer.gif (28.19 KiB) Viewed 2445 times
- Sanem
- Bronze Member