Japanese Bonds vs Gold: Is This Why Commodities Are Selling Off?
Japanese bond volatility appears to have crossed the Rubicon. As we noted here, the Japanese Ministry of Finance warned that a rise in JGB volatility could cause a significant sell-off in JGBs (since banks will be hampered by their VaR models-driven risk limits, which have literally gone off the charts in recent days, and be forced to reduce holdings to meet those risk limits).
http://www.zerohedge.com/news/2013-04-1 ... re-selling
PS: De olie ook omlaag
Hooimijt April 2013
-
- Gold Member
-
- Gold Member
Re: Hooimijt April 2013
Gaat maar om een paar ton. Koopt china per dag.Obi-Wan wrote:Mogelijk maar laten we hopen van niet.Thomas Lieven wrote:
Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.
Het was een paar uur voor de Golfoorlog.
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.
Toen Gordon Brown het goud van England verkocht stond de POG ook op zijn historisch dieptepunt.
Misschien een manier om de druk op Cyprus op te voeren om hun goud te verkopen en er dan nog een bradeerprijs ervoor te moeten betalen.
- Spruitje
- Freegold Member
Net hetzelfde bij de lokale verkopers en andere online-verkopers (The Silvermountain ed)
Ik kan me moeilijk inbeeldend dat ze maar met mondjesmaat gaan inkopen met het oog op sterk dalende prijzen?
Ik kan me moeilijk inbeeldend dat ze maar met mondjesmaat gaan inkopen met het oog op sterk dalende prijzen?
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
- William Arthur Ward -
-
- Gold Member
Tja. Zero Kledze.Thomas Lieven wrote:Mario Draghi Orders Cyprus To Sell Gold To Cover Bailout "Shortfall"
http://www.zerohedge.com/news/2013-04-1 ... -shortfall
---> Als je iemand het mes op de keel zet, om zijn goud te verkopen, wil je het natuurlijk zelf zo goedkoop mogelijk binnenhalen
-
- Gold Member
Is dat later nog verklaard?Thomas Lieven wrote:Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.Spruitje wrote:Mooi uitgedrukt in De Tijd![]()
Er is niet meteen een duidelijke reden waarom de goudprijs onder druk staat. De voorbije dagen was er wel al nervositeit door het verkoopadvies van Godman Sachs en geruchten over een mogelijke goudverkoop door de Cypriotische centrale bank.
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.
-
- Gold Member
Hij heeft toch ook mijnen in Afrika?Indiana Jones wrote:En z'n geloofwaardigheid.Spruitje wrote:Wil je bedoelen dat ze daar mogelijk in Noord-Korea wat aan het voorbereiden zijn? Was het vandaag niet de verjaardag van die nozem
@ Indy: Sinclair is op z'n site serieus pissed-off om nog zacht uitgedrukt te zeggen. Die zit waarschijnlijk met 'n paar duizend mails.
Had hij zich alleen bij fysiek gehouden, dan was er geen probleem .... maar hij heeft de laatste maanden (op basis van zijn ervaring) dikwijls prijzen en prijsbanden genoemd .... die hebben allemaal gefaald.
-
- Gold Member
De zaak van Middelkoop werd door ING gefinancierd. Zal die financiering door banken ook droogkoken?Spruitje wrote:Net hetzelfde bij de lokale verkopers en andere online-verkopers (The Silvermountain ed)
- Thomas Lieven
- Bronze Member
Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.[/quote]
Is dat later nog verklaard?[/quote]
Ja, de algemene mening op het forum van toen, was dat Goldman, vlak voor de aanval, de goudprijs naar beneden had geknald, omdat het niet uit de hand zou lopen.
---------
Nu komen wel een hoop dingen samen:
- Cyprus en Slovenie
- 15 april mogelijke raket van uit Noord Korea
- 15 april (oproep) tot derde intifada
- En voor de militairen: het is nieuwe maan
Laat ons hopen dat ik spoken zie
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.[/quote]
Is dat later nog verklaard?[/quote]
Ja, de algemene mening op het forum van toen, was dat Goldman, vlak voor de aanval, de goudprijs naar beneden had geknald, omdat het niet uit de hand zou lopen.
---------
- Cyprus en Slovenie

- Indiana Jones
- Freegold Member
Ik hoop het met je mee Thomas ... maar ik zit er zelf lang genoeg in om te herkennen wat je schrijft ... complimenten !Thomas Lieven wrote:Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.
Is dat later nog verklaard?
---------
- Cyprus en Slovenie
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
But since no one was listening, everything must be said again.