Hele goede performance tov BEL20 en verwerkt dus echte basemetals, echte precious metals en echte rare metals. Zelfs Goldman Sachs heeft een positie in dit aandeel en die jongens zijn echt niet gek daar ......

Whow, dat is groot nieuws !Thomas Lieven wrote:As it turns out, Germany is not alone: as part of the "Rettet Unser Schweizer Gold", or the “Gold Initiative”: A Swiss Initiative to Secure the Swiss National Bank’s Gold Reserves initiative, launched recently by four members of the Swiss parliament, the Swiss people should have a right to vote on 3 simple things: i) keeping the Swiss gold physically in Switzerland; ii) forbidding the SNB from selling any more of its gold reserves, and iii) the SNB has to hold at least 20% of its assets in gold.
http://www.zerohedge.com/news/switzerla ... w-york-fed
Wij zullen wel de laatste in de rij zijn, om een kiloken terug te vragen.
Dat het niet terugkeert, dat is één zaak.Boefke wrote:Rasta wrote:"Wij" hebben in ieder geval 60 ton liggen in onze eigen kluizen. Laatst nog een kort item van twee vandaag waar ze in de Amsterdamse bunker filmden, en een snelle broodjes telling uitkwam op 60 ton. Het is in ieder geval meer dan een paar vergeten ounces, maar of die 600 ton ooit in NL terug komt ..... ik denk het niet. Weggegeven door uw beheerders, met de beste intenties, en complimenten voor hun eigen pensioen.
Denk ook dat het nooit gaat terugkeren in de kluis van onze Centrale Bank. Maar wat belangrijker is in mijn ogen dat de kans niet verkeken is dat het terugkeert bijv. in privé-handen.
Heb hier ook een keer over gepost op mijn blog, dit geeft een wat breder antwoord hierop.
http://endotworldasweknowit.blogspot.co ... -home.html
De achterblijvers wacht slechts wolfraam, een pakketje schroot met een dun laagje goud.doubleyou wrote:Whow, dat is groot nieuws !Thomas Lieven wrote:As it turns out, Germany is not alone: as part of the "Rettet Unser Schweizer Gold", or the “Gold Initiative”: A Swiss Initiative to Secure the Swiss National Bank’s Gold Reserves initiative, launched recently by four members of the Swiss parliament, the Swiss people should have a right to vote on 3 simple things: i) keeping the Swiss gold physically in Switzerland; ii) forbidding the SNB from selling any more of its gold reserves, and iii) the SNB has to hold at least 20% of its assets in gold.
http://www.zerohedge.com/news/switzerla ... w-york-fed
Wij zullen wel de laatste in de rij zijn, om een kiloken terug te vragen.
Als de zwitsers hun goud terugvragen, dan volgt de rest ook.
En dan allemaal tegelijk naar de veel te kleine voorraad.
Belgen, Nederlanders, lach niet (meer) met Venezuela :
Het zal simpel zijn : Wie te laat komt, vist achter het net !
Wat gebeurde er ook al weer met de internetprovider World Online die naar de beurs ging? Ziggo lijkt niet zoveel gehyped, maar welke winstmarge per aansluiting zit er nou helemaal in? En hoeveel aansluitingen hebben ze? Dat is de max winst per jaar, en zet dat af tegen de aandelenprijs X uitstaande aandelen.Adamus wrote:Ondertussen Fender naar de beurs, Ziggo een kabelaar met "veel schulden maar winstgevend" ook naar het beursplein.
Mijn Precison American Standard en mijn Jazz Highway One staan stof te vergaren in mijn garage. Ik speel tegenwoordige enkel nog Kay K162 en Ibanez AGB200. Geloof het of niet maar deze zijn "Made in China".Adamus wrote:Ondertussen Fender naar de beurs
ik ben er nog eens wat verder in gedoken. Het lijkt wel een beetje op bovengrondse mijnbouw, maar lijkt minder moeite te kosten om de kostbare metalen eruit de halen dan bij ondergrondse mijnbouw.Indiana Jones wrote:Ik ga eens serieus overwegen om dat aandeel toe te voegen aan mijn porto.
Hele goede performance tov BEL20 en verwerkt dus echte basemetals, echte precious metals en echte rare metals. Zelfs Goldman Sachs heeft een positie in dit aandeel en die jongens zijn echt niet gek daar ......
Ik heb me door de forum sponsor laten vertellen dat omsmelten niet het probleem is, maar snelheid om dit te kunnen doen (turnaround). Vandaag inleveren, eind van de dag terug, gecertificeerd en al. Dat is waar de meerwaarde in zit. Ik heb geen idee hoe dat bij de diverse smelters zit (behalve bij de forum sponsor dus die dat als één dag service aanbied), maar dat is iets om in de overweging mee te nemen.Indiana Jones wrote:ik ben er nog eens wat verder in gedoken. Het lijkt wel een beetje op bovengrondse mijnbouw, maar lijkt minder moeite te kosten om de kostbare metalen eruit de halen dan bij ondergrondse mijnbouw.Indiana Jones wrote:Ik ga eens serieus overwegen om dat aandeel toe te voegen aan mijn porto.
Zeker in 'barre' tijden kunnen ze de scrap voor een appel en een ei inkopen, want wat heb je aan een product waar je de kostbare metalen zelf niet uit kunt halen terwijl je wel om cash verlegen zit. Tegelijkertijd kunnen ze de prijs van de door hen gewonnen edelmetalen en rare earth metals gestaag zien oplopen en vertaagd op de markt verkopen.
Natuurlijk zullen de kosten van energie tegen die tijd fors zijn opgelopen, maar dat is voor ondergrondse mijnbouw niet anders.
Dan nog het voordeel dat het bedrijf niet in Congo zit of Chili ..... maar in België ....![]()
Ben er nog niet helemaal zeker van hoor, maar heeft iemand zich hier wel eens in verdiept ?