Hooimijt Juni 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Adamus
Gold Member

Re: Hooimijt Juni 2013

Post by Adamus »

Paul wrote:Het is nog erger rasta

Ze hebben alle data en gebruiken die naar willekeur afhankelijk van de eigen agenda.
Het wordt nog interessant als we allemaal toegang krijgen tot die data. Gamechanger ...

privacyrecht straks een rariteit uit een ver verleden. Wil je privacy zal je dr zelf voor moeten zorgen.
,
Je moet een weten wat "soesterberg" realtime kan volgen. Zitten ook een aantal Amerikanen. Ze zien daar meer dan hoeveel en waar je hebt gepind. Schijnen ook voor je deur grappige dingen met de huisserver uit te kunnen halen. Geruchten hoor ;)
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Spruitje wrote:Nog even Big Brother aan het werk, onder het mom van verkeersveiligheid.

Het wordt dan héél simpel om te weten waar je overal vertoeft met je wagen. Mits de nodige aanpassingen in de programmatuur kan het zo geactiveerd worden als een "track and trace"-systeem en zelfs gebruikt worden om overtredingen (snelheid/verboden richtingen, ...) te beboeten.
Of zelfs politiecontroles effectiever te maken (bvb. langere tijd geparkeerd staan aan drankgelegenheid, in de omgeving van een crimineel misdrijf geweest zijn (getuigen of mogelijk betrokken), ...)
In België mogen de politiewagens met nummerplaatherkenning hun systeem niet meer activeren tijdens het rijden, stationair mag het wel (reden: privacy :lol: ) Dit systeem is gelinkt aan tal van databases (verkeersovertredingen, verkeersbelasting, autokeuring, ...) om er zo de overtreders of potentieel overtreders er uit te pikken.
De digitale BOB of je stasi-buurman meenemen? Wat heb je liever? Isti met je op stap kan i geen narigheid uithalen. Wederzijdse controle 8-)

Straks alleen nog goud met een ingesmolten chippie? Of een chip verbonden aan een gealloceerd baartje: chiphandel.

Ondertussen rijdt de chemicaliëntrein door rood.....
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

skyscraper wrote:overheidspinning...
uitgebreid in het nieuws deze week zijn de 8 verkrachtingen en 9 aanrandingen per dag in Belgie en de bewering dat de werkelijke aantallen 10 keer hoger liggen.
dat zijn er dus samen 17 x 10= 170/dag of 170 x 365= 62.050/jaar.
tijdens het leven van een vrouw (gem. levensverwachting 83 jaar) zijn er dan ook 62.050 x 83= 5.150.150 feiten gepleegd door mannen.
Met een vrouwelijke bevolking van 5.280.626 vrouwen heeft een vrouw dus 97,5% kans om in haar leven aangerand of verkracht te worden en is gemiddeld gezien 5.150.150/5.386.239= 95,6% van de mannen een crimineel
vanaf nu ben ik homo, die mogen niet gebasht worden...
:lol: :lol: :lol:
dat noem ik logika ten top !

los van het jammere gegeven van het ' meer dan dramatische ' van verkrachting....
dat zinnetje : bewering dat het in het echt 10 maal hoger ligt.
wie haalt dat, waar, via ...
ooit ergens uit eigen duim gezogen, of gehoord via een overgetraumatiseerde.... !!

Een gans pak journalisten moesten hun presspas dringend verliezen, wegens ' te gemakkelijk
verkopen van poespas '.
Wat zeg ik, een gans pak : begroot het op meer dan 50 procent...

En een ernstige pilaarbijter van journalist, geraakt heden ten dage waarschijnlijk niet eens aan de bak !
jammer, want een alerte press is een zeer directe pijler van democratie !!!
Maar " het gazetje ", of " het wekelijks boekske ", loert meer naar de statistieken van de
verkoopcijfers, dan naar de kwaliteitsnorm.

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

ERT debacle
De Griekse staatsomroep " sluit tijdelijk " de deuren.

Hoe ontsla ik ambtenaren : cursusje basic.
Je ontslaat ze allemaal, heft effe de totale zooi op.
En daarna heropen je de winkel met diegene die je wil.

Resultaat : alle rotzooi uitgezuiverd, en ferme besparing.
Zou hier gaan om 2.900 ontslagen, en achteraf 1.000 aanwervingen.
Plurariteit, nog te bezien.

Ollie ( inderdaad, bijna de kompaan van Stan ) Rehn staat al met zijn kommetje
' Pontius Pilatus-water " klaar......, dit is een autonome Griekse beslissing.
Dat is inderdaad juist, hij heeft gewoon gezegd dat er in de ravijn moet worden gereden.
Men mag hem inderdaad NIET beschuldigen van HOE ( met de velo, de auto, per bus of trein ),
laat staan het AANTAL ladingen....

Op Begisch niveau : onze kardinaal Leonard zou dit in zijn bisschoptijdperk ook al eens hebben gedaan.
Om 2 diissidente dekens kwijt te raken in de provincies Namen en Luxemburg : ze allen ontslagen,
e al de rest de dag opnieuw aangeworven.

2 totaal verschillende voorbeelden van machtsontplooing met onschuldige gebruikten....
En beiden hebben het ' beste ' voor met ons :lol: :lol:

deze 2 laatste smiley's zijn vooral gezet om de Amerikaanse FBI vrienden die meelezen
zoet te houden !
Kwestie dat ze morgenvroeg niet aan mijn deur staan om me te ondervragen,....
mijnen uitleg dat ik nog ewa werk heb liggen gaat wellicht niet tellen,...maar de vodden heb
ik dan wel.... :lol:

Nu, oa onze Guy, ( Verhofstadt voor de vrienden ), gaat dat naar het schijnt oplossen, dat
afluisteren.....
Of het nu vanuit zijnen zetel in Toscane, of de zetel in Straatsburg is,...dat laatste is mij ietske ontgaan... :mrgreen:

mvg,
Cavajo

mvg,
Cavajo
cavajo
Platinum Member

Post by cavajo »

Ondertussen,
lopen verscheidene OLO's weer op.
Zowel Europese, als de USA.
Het wordt ' geen rustige ' financiele zomer.....

Alé, voor sommigen toch...
Ik heb mijn saldo voor mijn ' platte rust ' in ' la douce ' voor deze zomer gisteren betaald.
Is het niet rustig, ik hoop toch op ewa zonnetje :P
( en de vrienden zijn er, en de apero zal er zijn, en alle geneugtes,...en de
onvermijdelijke kopschmertsen :lol: ).

Maar financiele rust... ik peins dat onzen Ollie nog ewa stress gaat emme, deze zomer... :lol:

mvg,
Cavajo
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Wil geen regen op mijn handen, dus even aan het keyboard: http://www.peakprosperity.com/blog/8214 ... ning-point
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Paul wrote:Ik zeg niet dat de FED er niet moet zijn. Juist wel. Maar wel alleen waarvoor ie is opgericht. Lender of last resort.

Ze moet dus geen Tbills opkopen. Ze is er alleen voor de banken. Die weldegelijk gewoon kunnen falen als FED zich beperkt tot zn oorspronkelijke rol en de rest van het systeem beschermt. Dan had Lehman ook nooit in de problemen gekomen. En die andere banken ook niet. als je niet TBTF bent kijk en niemand, dan kijk je wel uit. Het is vlek op vlek op vlek wat mij betreft.
We zijn het dus helemaal eens. Raar, het is de interpretatie en persoonlijke context van de bewoording die het verschil maakt.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Rasta wrote:
Paul wrote:Ik zeg niet dat de FED er niet moet zijn. Juist wel. Maar wel alleen waarvoor ie is opgericht. Lender of last resort.

Ze moet dus geen Tbills opkopen. Ze is er alleen voor de banken. Die weldegelijk gewoon kunnen falen als FED zich beperkt tot zn oorspronkelijke rol en de rest van het systeem beschermt. Dan had Lehman ook nooit in de problemen gekomen. En die andere banken ook niet. als je niet TBTF bent kijk en niemand, dan kijk je wel uit. Het is vlek op vlek op vlek wat mij betreft.
We zijn het dus helemaal eens. Raar, het is de interpretatie en persoonlijke context van de bewoording die het verschil maakt.
Val van Lehman had toch gewoon een rol in het spel. En dan de FED als disciplinerende factor ? Daar zijn andere middelen voor.
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

cavajo wrote:ERT debacle

Nu, oa onze Guy, ( Verhofstadt voor de vrienden ), gaat dat naar het schijnt oplossen, dat
afluisteren.....
Of het nu vanuit zijnen zetel in Toscane, of de zetel in Straatsburg is,...dat laatste is mij ietske ontgaan... :mrgreen:

mvg,
Cavajo
Guy wilt een erg goede verklaring.......
Rasta
Gold Member

Post by Rasta »

Adamus wrote:
Rasta wrote:

Val van Lehman had toch gewoon een rol in het spel. En dan de FED als disciplinerende factor ? Daar zijn andere middelen voor.
FED was uiteraard niet de disciplinerende factor, maar de lender of last resort. Wat uiteraard ter discussie staat is of er zonder centrale bank (verondersteld concurrerende valuta) niet een veel beter resultaat was behaald.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Post Reply