Hooimijt April 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Spruitje
Freegold Member

Re: Hooimijt April 2013

Post by Spruitje »

Een duik van $73/Oz (tussen 8u00 deze morgen en 17u00) naar beneden ($1.492) wat ze ginds nog te zoeken hadden blijft me bijster maar ik hoop alvast dat ze het gevonden hebben zodat ze niet meer terug moeten. :lol:

Volgens mij loopt Sinclair z'n mailbox nu over... die zal zich die meetings al beklaagd hebben. 8-)
Last edited by Spruitje on 12 Apr 2013, 17:20, edited 1 time in total.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Adamus
Gold Member

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:
Duvellover wrote:het is echt om je moed te verliezen

Wat moet een mens nog doen met zijn centjes die hij tracht te sparen voor later.
Een willekeurig rangorde

Goud
Zilver
Eigen huis
Zonnepanelen
Warmtepomp
Openhaard/Kachel & Hout of kolen voor 2 jaar
Waakhond
Alarminstallatie
Afrastering rond huis
Etc.

En last but not least
Blikken bonen in tomaten saus :mrgreen:
Diverse Kalashnikovs met ammunitie.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Mooi uitgedrukt in De Tijd ;)
Er is niet meteen een duidelijke reden waarom de goudprijs onder druk staat. De voorbije dagen was er wel al nervositeit door het verkoopadvies van Godman Sachs en geruchten over een mogelijke goudverkoop door de Cypriotische centrale bank.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Thomas Lieven
Bronze Member

Post by Thomas Lieven »

Spruitje wrote:Mooi uitgedrukt in De Tijd ;)
Er is niet meteen een duidelijke reden waarom de goudprijs onder druk staat. De voorbije dagen was er wel al nervositeit door het verkoopadvies van Godman Sachs en geruchten over een mogelijke goudverkoop door de Cypriotische centrale bank.
Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.
Het was een paar uur voor de Golfoorlog.
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Indiana Jones wrote:FYEO

p.s. in NY Goldcomex open vanmiddag, is de Phase Transition Price Line bijna getoucheerd, die Alf Field op 15 november 2011 plotte. Die lijn ligt thans op gelijke hoogte met de Lehman Crash Line.

Mocht die lijn dus gebroken worden, dan kun je alle grafieken van alle goldbulls in de prullenbak gooien, hebben Sinclair & Alf Field hun geloofwaardigheid verloren.
Armstrong overigens niet, want die voorspelt niet .... maar sluit niet uit dat goud mogelijk nog naar 1200 terug kan. Hij beweert dat dus niet, maar houdt het voor mogelijk.
Ik zie hem trouwens noch als een goldbear, noch als een goldbull .... hij is een intelligente cycle man, dus ik blijf hem lezen.
Wat mij aangaat, is het nu erop- of eronder voor die 2 :!:

We gaan zien ...... :?

edit: 17:57 met grafiekje -> bull or bear (zegt overigens nog niets over fysiek zoalng de premie maar omhoog gaat)
Attachments
$Gold limit.jpg
$Gold limit.jpg (88.18 KiB) Viewed 3505 times
Last edited by Indiana Jones on 12 Apr 2013, 17:58, edited 1 time in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

Wil je bedoelen dat ze daar mogelijk in Noord-Korea wat aan het voorbereiden zijn? Was het vandaag niet de verjaardag van die nozem :?:
@ Indy: Sinclair is op z'n site serieus pissed-off om nog zacht uitgedrukt te zeggen. Die zit waarschijnlijk met 'n paar duizend mails. :mrgreen:
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:Wil je bedoelen dat ze daar mogelijk in Noord-Korea wat aan het voorbereiden zijn? Was het vandaag niet de verjaardag van die nozem :?:
@ Indy: Sinclair is op z'n site serieus pissed-off om nog zacht uitgedrukt te zeggen. Die zit waarschijnlijk met 'n paar duizend mails. :mrgreen:
En z'n geloofwaardigheid.
Had hij zich alleen bij fysiek gehouden, dan was er geen probleem .... maar hij heeft de laatste maanden (op basis van zijn ervaring) dikwijls prijzen en prijsbanden genoemd .... die hebben allemaal gefaald.
Obi-Wan
Platinum Member

Post by Obi-Wan »

Thomas Lieven wrote:
Ik kan het mis hebben, maar meen me te herinneren, al eens zo een plotse correctie op de goudprijs gezien te hebben.
Het was een paar uur voor de Golfoorlog.
Niemand begreep toen, hoe een oorlog kon uitbreken en de goudprijs naar omlaag kon gaan.
Mogelijk maar laten we hopen van niet.

Toen Gordon Brown het goud van England verkocht stond de POG ook op zijn historisch dieptepunt.

Misschien een manier om de druk op Cyprus op te voeren om hun goud te verkopen en er dan nog een bradeerprijs ervoor te moeten betalen.
Patience. Use the force. Think.
Indiana Jones
Freegold Member

Wereldwijde Goudvoorraden April 2013

Post by Indiana Jones »

http://www.gold.org/download/get/latest ... _reserves/

31.671,4 ton fysiek (incl. USA; IMF; ECB etc.)
Thomas Lieven
Bronze Member

Post by Thomas Lieven »

Mario Draghi Orders Cyprus To Sell Gold To Cover Bailout "Shortfall"

http://www.zerohedge.com/news/2013-04-1 ... -shortfall

---> Als je iemand het mes op de keel zet, om zijn goud te verkopen, wil je het natuurlijk zelf zo goedkoop mogelijk binnenhalen
Post Reply