Ben2 wrote:Voor de Nederlanders onder ons (en natuurlijk voor alle anderen ook): VTM-nieuws van gisterenavond 2 januari 19.00u met de "grote geldbarometer" van Vlaanderens bekendste "beursgoeroe". Altijd interessant om zich een idee te geven (goud is dood). Tussen minuut 16 en 21.
http://nieuws.vtm.be/video/?f[0]=sm_fie ... aid=172829
Wanneer je daar rechtsboven op "HERBEKIJK" klikt vind je het makkelijk

(denk ik).
Onze Paul Dhoore had vorig jaar wel een dikke 11% winst.
Ik vind dit vrij behoorlijk.
Bescheiden terugkijkend op mijn persoonlijke Bolero-prestaties ( beursplatform voor de particulier via KBC-bank ) ,
... ik heb zelfs de plus niet gehaald.
Onder het motto : biotech is de toekomst heb ik vorig jaar een paar dikke losers gescoord, enkele status quo, en een enkel "echt" plusje.
Achteraf kijkend had ik wel vaker het gevoel : verdubbelen zat er dik in.
Alleen : mijn eigen acties, en alleen mijn eigen acties zijn verantwoordelijk voor een negatieve return.
Heb hier een "echt" lesje geleerd.
Grotendeels is persoonlijke cash belegd via KBC private banking.
Ook zij hebben met mijn portefeuille minder gescoord dan Dhoore. ( weliswaar + ).
Maar ikke : ikke beleg een stuk zelf en ikke ging dat eens vlotjes fixen : rendementen van boven de 50 %.
Blijkt achteraf : noppes !
Dus : Paul Dhoore, ook ' not my kind ', maar mijn respect !
Wat 2016 betreft, en door de speculatietaks mijn Bolero - portefeuille nog in 2015 herschikt.
( alzo ontloop ik nog 1 maal deze taks ).
Ben teruggekeerd naar junior goud aandeel.
Heb er ( hopelijk niet onterecht ) vertrouwen in voor 2016.
Zit er neig diep in.
Grote muil effe opzettend : 10-bagger zit erin voor 2016 !
En dan "het risico lopen om achteraf met je pis in de wind te staan".
het aandeel : Red Eagle
Laat 2016 voor eenieder een vredevol en liefdevol jaar zijn.
Laat Colombia hopelijk stabiel landje blijven
Let the eagle fly.....
Stel dat het een 10-bagger wordt : je kan achteraf niet klagen over mijn grote mu... juist.
Het staat hier.
Nog effe doorgaand : aangezien zowat alle analisten over elkaar rollen om steeds lagere POGs weer te geven,
lijkt 2016 me het jaar te zijn voor een herstelkoers.
Teveel nee's geven wel vaker een ja.
Cavajo