Re: Hooimijt Juni 2013
Posted: 03 Jun 2013, 00:52
Welke vernederingen je allemaal moet ondergaan om je goud terug te krijgen. 

A free forum, in dedication of freegold
https://www.freegoldforum.com/
In mijn eigen krant stond dat de waarde tegen de 4 ton zou zijn, maar dan natuurlijk niet de fysieke waarde.Leden van de Kerkraadse vereniging kwamen er per toeval achter dat de kist met daarin onder meer de zilveren plaatjes was verdwenen uit de kluis. Ze wilden het zilver poetsen in verband met het koningsvogel schieten op zondag 9 juni. Achteraf blijkt dat twee medewerkers van de Rabobank op de Markt het kapitale koningszilver (verzekerde waarde is 250.000 euro) hebben aangezien voor oude carnavalsattributen. De spullen zijn meegegeven aan de vuilophaaldienst RD4.
Is wel vaker voorgevallen. Naast persoonlijke kuisjes hadden banken ook dikwijls een algemene z.g. 'kofferkluisruimte' (een beperkte -d.m.v. een kluishek afgesloten- kluisruimte, binnen de algemene kluisruimte van de bank waar ook de safelokettenkasten stonden met de particuliere kluisjes). In die koffer kluisruimte konden klanten dan hun grote stukken door de bank laten bewaren (dikwijls in koffers -vandaar ook de benaming van de ruimte-) zoals bovengenoemd, maar ook schilderijen, kostbaar antiek etc. Klanten kregen daarvoor dan een genummerd recu en moesten ieder jaar bewaarkosten betalen.Rasta wrote:Misschien al eerder vernomen, maar toch waardig nieuws (van hoe het niet moet).
L1: Eeuwenoud koningszilver bij vuilnis gegooid
DeStem: De Rabobank heeft een beloning van 10.000 euro uitgeloofd
In mijn eigen krant stond dat de waarde tegen de 4 ton zou zijn, maar dan natuurlijk niet de fysieke waarde.Leden van de Kerkraadse vereniging kwamen er per toeval achter dat de kist met daarin onder meer de zilveren plaatjes was verdwenen uit de kluis. Ze wilden het zilver poetsen in verband met het koningsvogel schieten op zondag 9 juni. Achteraf blijkt dat twee medewerkers van de Rabobank op de Markt het kapitale koningszilver (verzekerde waarde is 250.000 euro) hebben aangezien voor oude carnavalsattributen. De spullen zijn meegegeven aan de vuilophaaldienst RD4.
Misschien wel net zoals met die 'kofferkluizen' ...... de recu's zijn er nog wel, maar de fysieke waarde is al lang foetsie ......Spruitje wrote:Er is blijkbaar weer 'n golf van berichten de wereld ingestuurd over het al dan niet aanwezigheid van goud in Fort Knox.
Link 1: Klokkenluider World Bank: Er is geen goud in Fort Knox
Link 2: “Fort Knox”: Verboden gebied voor Amerikaanse overheid
De Fyra is mislukt en we willen dat er nu wordt gewerkt aan een goed alternatief voor reizigers die naar België willen'', zei Van Tongeren (D66). De reiziger mag daarbij niet opdraaien voor de kosten van het Fyra-debacle. ''Een reis naar België mag nu niet plotseling veel duurder worden.''Indiana Jones wrote:Enige verduidelijking:PieterP wrote: -----------
Ik hoorde deze week dat de firma AnsaldoBreda nog nooit een hoge snelheidstrein in elkaar had gestoken.
En... met de treinen die ze al wel leverden waren de ervaringen slecht bijv:
http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/m ... nst-143956
Het idiote is eigenlijk, dat ik als ondernemer zulk prutswerk niet af hoef (en durf) te leveren en dat vind ik dan weer heel normaal.
Ik kan dus totaal niet begrijpen hoe dergelijke opdrachten tot stand komen, maar daar zal mijn boerenverstand wel voor iets tussen zitten.
Zoals je wellicht bekend is, zijn 'De Nederlandse Spoorwegen' nooit een volledig staatsbedrijf geweest.
Daardoor heeft de NS op de bedrijfsvoering en op financieel gebied veel meer vrijheid gehad dan bijvoorbeeld andere "staatsbedrijven". In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoersdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat (thans VROM).
De belangrijkste activiteiten van NS op dit moment zijn reizigersvervoer per spoor en exploitatie van stations. NS is een naamloze vennootschap met als enig aandeelhouder de Nederlandse Staat. De aandelen worden sinds 1 januari 2005 beheerd door het ministerie van Financiën (voordien door het Ministerie van VROM). Dus is de Staat nu wel 100% eigenaar van de N.S.
Helaas heeft de N.S. wel haar vrijheden behouden zoals die er vóór 1995 waren, blijft ze in vrijheid haar bedrijf- en financiën voeren en .... gaat de overheid als enig aandeelhouder er in alle vertrouwen vanuit dat het wel goedkomt. Er wordt enerzijds wel gecontroleerd, maar anderzijds is de N.S. ook een overheids prestigeproject .... dus wordt niet al te moeilijk gedaan.
En nu komt het:
De N.S. (met als enig aandeelhouder de Nederlandse Staat), legden zich bij die Nederlandse Staat vast op een concessie "toekomstig snelspoor tussen Schiphol & Antwerpen" á € 148 miljoen per jaar.
De Nederlandse Staat had berekend, dat voor € 3,4 miljard een spoor aangelegd kon worden 'HSL Zuid' en dit contract kon de staat dus over +/- 25 jaar heel wat geld opleveren.
Immers, ze zijn zelf aandeelhouder van N.S. en zouden na aflossing van de schuld in 25 jaar, zo'n slordige 148 miljoen euro per jaar winst gaan maken.
Helaas pakte het allemaal anders uit:
-Het budget voor aanleg van de HSL-Zuid werd iets overschreden. De 3,4 miljard werd uiteindelijk 7 miljard;
-De N.S. had met de concessie veel te hoog gegrepen en kon tijdens de aanbesteding, voor de toekomstige trein die over het traject zou moeten rijden, niet meer doen dan de goedkoopste aanbieder kiezen en ..... dat was Ansaldo Breda met een garantie van Ansaldo Italië;
-Het overheids-kostenplaatje van de HSL-Zuid bleek achteraf veel te rooskleurig ingekleurd te zijn (door technisch economen zonder praktijkervaring) en het technisch plaatje van de toekomstige FYRA voor de N.S. werd (door ambtenaren) beoordeeld als heilzaam whisfull thinking. De treinen werden vooruitbetaald, thans 7 x € 20 miljoen. Echter de treinstellen werden pas met heel veel vertraging geleverd, de kwaliteit valt erbarmelijk slecht uit en AnsaldoBreda noteert al jaren rode cijfers, dus van een kale kip zal niet veel te plukken zijn.
Geen enkel normaal bedrijf had op deze condities zo'n HSL-project aangegaan en als ze het al gewild hadden .... waren er nooit financiers bereid gevonden om te participeren. Daarnaast waren de grote aandeelhouders nooit zo maar akkoord gegaan of hadden forse juridische claims ingediend.
De financiers van de overheid zijn de juridisch machteloze burgers en die worden goedschiks- of kwaadschiks gedwongen om 'mee te doen' en als het mis gaat .... tot op de laatste cent mee te betalen.
Dus waar ga jij nu extra hard voor werken ?
- een spoor dat 3,6 miljard te duur is geworden;
- 7 treinen á 20 miljoen / stuk die vrijwel onverkoopbaar zijn, van een bijna failliete producent;
- vervangende treinstellen, die alsnog door N.S. moeten worden ingehuurd;
- verliezen die er door de N.S. op de concessie worden geleden;
- wellicht hogere rente op de staatschuld (want er komt voorlopig geen aflossing op de 7 miljard)
Hoe ga je dat merken ?
Laatste update: 1 juni 2013 08:20
Belastingverhoging is onvermijdelijk als het kabinet extra moet bezuinigen.
http://www.nu.nl/economie/3489507/belas ... ingen.html
Bovenstaande is met name waar Armstrong iedere dag maar weer op fulmineert .... stupid money spending governments .....