Hooimijt Mei 2012

Dutch language haystack
Post Reply
pascaline
Bronze Member

Re: Hooimijt Mei 2012

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
skyscraper wrote:je mag je best op goeroes beroepen om een instapmoment te kiezen
maar nooit voor je uitstapmoment
dat kies je zelf
voor mezelf heb ik dus een exitstrategie ..{ ..}
idem, ook ik heb een exitstrategie voor fysiek .... maar zal niet alles wegdoen, omdat het zelfs na de piek in goud nog heel lange tijd onrustig in de monetaire wereld zal blijven .... en op welke hoogte die piek dan precies ligt is koffiedik; lepeltje roeren, wiggelroedes etc. Niemand weet dat, dus moet je zelf maar wat plotten. Ik ga er vooralsnog van uit dat dollargoud naar de $ 10.000 kan pieken en dan ergens tussen de 4.000 - 5.000 zal neerdalen, maar voorlopig niet meer op de 1.590, waarop het nu staat ..... dat gebeurt pas weer als het vertrouwen in de dollar weer helemaal hersteld is en dat kan nog heel lang duren. Hoe dat met de europrijs zit is lastig (piek 200/gram en daarna 100/gram) afhankelijk of de euro het gaat redden. Ik vermoed van wel, maar helemaal zeker ben ik niet.
- Ik reply hier omdat we anders een zeer grote copy paste krijgen van uw antwoord.

- Wat ik jammer vind, is dat U vooral de $ en de euro blijft bekijken.

- En een $10.000 doel aanhaalt met een 50% daling naar $5.000 (ik denk niet dat je enig idee hebt hoeveel triljoenen dollars en euros dan moeten in goud vloeien om zo'n prijzen te bereiken)

- Zeg inderdaad nooit nooit, daarom dat ik ook altijd 1/4e (voorlopig nog 1/2e) in goud zal aanhouden. Voorlopig is geld ook maar zoals goud, het ligt er maar.

- Inflatie is een relatief begrip! Zolang voedsel en drinken betaalbaar blijft. (Kijk een vb. was in Brussel in de 'duurste' straat voor eten, een menu kost er 20€ er per persoon, ik ben zeker dat binnen 10 jaar dat nogaltijd voor 2 personen max 50€ zal kosten. Waar sta je dan met 'inflatie'.

- Hyperinflatie is iets voor derde wereldlanden. (of luxegoederen zoals tabak door accijnzen en of benzine, maarja mensen hebben nu 'allemaal' al zonnepanelen en deze DALEN in prijs + betere technologie. Dus het debat inflatie deflatie hangt echt van "wat je nodig hebt". Ikzelf kan genieten van een goedkope fles wijn ook, die kosten al 10 jaar lang ongeveer evenveel en de duurdere chateaus bij eenmaal beschikbaar blijven ook ergens 50 tot 100 euro per fles tot zeer duur. Dus dat is dan ook weer meer een speculatie/belegging.

- Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat sommigen hier precies zouden eten beginnen kopen en stockeren omdat er crisis komt =) er is infeite eten OVER. Zie wat we allemaal weggooien. (En ja ik zie een verschuiving in koopkracht 'meer en meer producten worden verkocht aan 30% tot 50% en meer korting) simpelweg omdat niemand ze nog koopt.

MAAR BLIJKBAAR MOET DAT NIET. (produceren, verschepen, om dan nadien weg te gooien) vraag me niet ! hoe ze het doen.

Heb een vermoeden : Meer verkopen en weggooien is meer omzet (kost wel loon maarja) uw omzet en winst stijgt en iedereen tevreden hogere beurskoersen, meer vastgoed, meer personeel en nog meer bonussen. (het is een pervers systeem infeite).

a) het 'herprijzen' is een THEORIE oa. die $10.000 mag ook $40.000 zijn is voor mij een ILLUSIE. (maar het kan he, en dan zal die positie inderdaad alle andere compenseren)

b) het stijgen ja een x2 geen probleem, maar dacht dat we er NIET inzitten voor een x2 tot x10 maar goud DE HEFBOOM IS op alle fiat... echter ik weet niet wat jullie drinken of roken (maar het leven gaat dan wel echt aan je voorbij)

c) sta me toe dat ik iedereen! van jong tot oud adviseerde tussen 2000 en 2007 van koop goud en dat ik nu zeg WEEES ER VOORZICHTIG MEE , das alles he.

d) ik zou ook graag de stijging EXTRAPOLEREN naar de toekomst en zeggen voila binnen 10 jaar staan we terug 5x hoger

OF e) liefst parabolisch en binnen 5 jaar.

$1600 of $3000 maakt voor mijn GEEN verschil vanaf hier, $1000 ook niet meer.

TINA , er is altijd een alternatief, zelfs voor goud.
laat het me zo verwoorden : de geldhoeveel euros en in dollars kan allebij verdubbelen QE nr 4 , en toch kan goud dan ook 40% dalen.
daar we over geld spreken en ik tot jaren van verstand gekomen ben, heb ik dus wat van tafel gepakt (de inleg).

Ik heb geen glazen bol, anders zat ik hier niet ;-)

Kunt nu misschien lachen en zeggen op die manier blijf je daar zitten =)

Eventueel hedge ik zelfs wat ik heb en koop er terug wat bij dat kan ook... maar voorlopig staat mijn hoofd er niet naar.

Enfin ja, denk dat als je 2001 of 2002 of 2003 kocht, EN NU NOG NIET TEVREDEN BENT....

Kunnen ons nu terug 3 jaar voor gek verklaren ;-)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
Adamus wrote:MOPE&MSM bepalen of de werkloosheid in USA afneemt.
Statistiek is een mooi vak .... je kunt er, met harde cijfers onderbouwd, het einde van de wereld mee voorspellen. Uit zo'n berekening kan komen dat dit moment al volgende week aanbreekt .... of over 10.000 jaar ........ :lol:
Dat is beetje zoals de geldhoeveelheid delen door het aantal mensen op de bol dan ?!

Ik denk dat na de crisis GELD TERUG ZAL WERKEN (lees banken willen geld, GEEF DE SPAARDER EEN 5% voor GELD) en voila

Alle goud word verkocht want liever 5% bij een veilige bank dan een SPECULATIEF product. (het kan naar 20K per kilo of naar 80k per kilo)

en als we naar 20K per kilo gaan dat is ergens $900 per oz, is ifneite de bullmarket NIET OVER

trouwens naast death zijn nog 2 andere dingen zeker

a) death
b) taxes
c) quantitive easing to infinity

Onderschat HET VOLK niet ! Mensen willen werken en doen dat ook ! Hopelijk meer in agrarische sectoren !
THEE ? Had gisteren een theetje voor 6,50 euro ! zonde van het geld ??? NEE ! dat is LEVEN !

Infeite is 10 krugers genoeg, voor aan de kleine te geven als ze 18 zijn (ze verliezen ze toch) maar KREGEN een startbonus
Sommigen maken er 100 krugers van maar de kans is groot 99% dat die 10 krugers voor hun 25e allemaal op zijn

And that is a fact =)

ADVIES AAN jongeren :

Wou 1kg voor mijn 30e
=================
(ik blijf dat adviseren !) maar aan huidige prijzen is dat niet zo eenvoudig tenzij je thuis woont

a) stop met school aan je 16 if 18
b) werk 3 jaar en aan je 21e heb je 1 kilo goud ipv een diploma
c) als we de hooimijt moeten geloven, zijn we beter af !

of zou je adviseren, wacht 2 jaar en maak je studies af ;-)
============================================

probeer beetje voor 18 tot 65 te praten hier he (finja die 60+ zijn binnen, die doen andere dingen met hun geld)

dus het publiek is 20 tot 40 jarigen ?
==============================
ja en een 71 jarige die nie tkan stoppen =)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

pascaline wrote:..{....}Wat me ook gedreven heeft is : de geldaanwas in Japan tussen 1980 en 2012 wie het met cijfers kan aantonen, graag. Maar het feit is dat goud in Japan Yen LAGER staat dan 1980. (omgekeerd kan je dus zeggen dat het nog wel veel moet stijgen ook) maar enkel geloven a) er word geld bijgedrukt b) dus goud stijgt.

Ik had de mening zelf al tussen augustus 2011 en mei 2012 maar handelde er niet naar, gezien iedereen naar eigen hand handelt, immers als ik morgen 0 euro heb daar zal niemand naar kraaien, en niemand zal me helpen ook.
-break-

De Yen zegt niets :!: over de Yen .... :shock:

Met andere woorden, vroeger zei de Yen iets over de Japanse kracht e/o economie & omgekeerd. Doordat de Yen, carry-trade currency of choice geworden is en er na Lehman een reverse heeft plaatsgevonden ten faveure van de USD als carry valuta, heeft de Yen zo kunnen klimmen en staat Goud DUS lager in de Yen.

De wereld is veranderd, met name de financiële wereld waarin derivaten een prominente plaats hebben ingenomen. Vroeger (zo'n 30 jaar geleden) had je jezelf nog af kunnen vragen waarom YenGold anders genoteerd staat dan je zou verwachten. Die derivaten echter ( in dit geval valuta + rente derivaten) hebben de wereld zo veranderd, dat de onderliggende waarde feitenlijk niet zo veel meer zegt over het product.

Je kunt het niemand kwalijk nemen, als dit niet gesnapt wordt (de financiële media snappen er de ballen van) .... maar voor de keuze "fysiek goud investeren" is het wel belangrijk om te weten, anders besef je niet goed waarmee je bezig bent en dat is nooit slim.

Wat ik hierboven schrijf heeft dus geen ene moer te maken, met "geloven in de één of andere theorie", maar meer met het begrijpen van de markten .... ;)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Rasta wrote:Hoi Pascaline,

Je betoog is duidelijk, en je voegt woord bij daad. Dat is mooi, omdat de meeste mensen (niet hier op het forum) wel een mening hebben maar er niet naar handelen.

Ik kan je volgen, maar je zegt te handelen op een gevoel en niet op technische analyse, of fundamentele analyse. Dat is waar ikzelf een andere insteek heb.

Kijk, het probleem is de met schulden overladen maatschappij. Dat moet opgelost worden. Zolang er niets is opgelost, blijft er geld worden geprint - dat is de enige mogelijkheid om het huidige systeem zo in stand te laten. Dat is de fundamentele analyse. Vervolgens handel je ernaar om in harde zaken te zitten, die wél nodig zijn in de maatschappij, ongeacht hoe deze georganiseerd is. Dat is olie, voedsel, etc. Fysiek goud is gewoon de logische en historische stap in dat verhaal, maar heel niet veel anders dan bijvoorbeeld een stuk landbouwgrond, of aandelen in Shell.

Je zegt te handelen omdat je denkt dat er misschien een einde aan de trend komt, die al 10+ jaar duurt. Maar zoals ik het zie, is de trend van maatschappij overladen met schuld al 40+ jaar aan de gang. Dat is ook een trend die ruimschoots meer dan 7 jaar duurde. In dat licht, is goud dus niet een trend als "internet aandelen", maar een trend van de schuld-economie.

Ik zeg niet dat papier goud omlaag kan, enkel de kans is niet zo heel groot. Ik zeg maar wat: als goud -40% gaat, dan gaan de beurzen ten minste ook -25%. Dat is volledig onacceptabel, want dat is (wordt gezien in de markt als) gierende deflatie. De FED zal inspringen om het deflatiemonster te bevechten. En die beslissing van de FED zit er aan te komen en snel ook. Eerder in drie of vier maanden, dan pas over 2 jaar.

Dus ik blijf gewoon zitten waar ik zit (met mijn positie). Ga zeker niet handelen, ondanks dat het omlaag kan. Ik ben notoir slecht in timen, dus ga geen verkoop-aankoop proberen om een paar procentjes te pakken.

Zijn ook maar mijn gedachten he? Ik vind het in ieder geval goed dat u beargumenteerd en er naar handelt. En het meld op het forum, want achteraf praten is 100x eenvoudiger. Mijn betoog is dus geen kritiek, maar een tegengeluid 8-)

Edit: Oh ja, en je moet wel léven! Het goud verhaal is voor mij puur interesse, hobby zeg maar. Maar je moet wel leven. Als het je leven beheerst, en alles naar fysiek draagt ben je ook niet goed bezig. Rasta heeft net afgezien van zijn aankoop fysiek goud, en in plaats daarvan heeft een mooie partij aanvulling bestelt voor de wijnkelder. Da's namelijk het fysiek wat je dagelijks aanraakt, en waarvan je geniet.
Rasta

Na een vermogen aan papier en inkt te hebben gespendeerd aan grafiekn op papier printen ipv op een scherm te bekijken.
Kom ik inderdaad tot de conclusie dat TA niet werkt.
Als dat wel werkte, waren we nu allemaal rijk ;-)

Rasta

Hangt af van je inkomsten en wat je eind maand overhebt als dat +1000 is zou ik blijven goud bijkopen ook hoor =) maar ik doe het MIJN MANIER en heb 0 euro begin maand en 0 euro eind maand

Rasta

U maakt de fout tussen FYSIEK EN PAPIERGOUD (dat is een illusie) weet niet wie die uitgevonden heeft !!!
Kijk al heb je 10 comex bars 125 kilo FYSIEK (hoe ga jij een monster met miljarden oz OP PAPIER TEGENHOUDEN)

Rasta

U zegt het is een hobbie, dus ik mag daaruit concludren dat dit maar een 10% van je vermogen is ?! nog niet.
Kan je beter van elke munt 1tje kopen en de numismatiek tour opgaan.

disclaimer :
- je kan beter wijn genieten op restaurant
- zag vroeger veel advocaten met wijnkelders vol hoger dan ik (was nog jong)
- zijn daar allemaal van afgestapt
(desondanks blijft dat ook een goede belegging, maar kga me er niet mee beziggouden)

tmooiste verhaal zou zijn de sauternes 1/2 liter 50 euro per flesje jaren 90 ofzo, vind je je eerste lief, drinkt ze het uit alsof het een albert heyn of aldi wijntje was (perceptie dus)

thanks for reminding me, de duurste flessen van 50 jaar plus heb ik trouwens gratis gekregen, omdat ik "genietbaar' persoon ben :) voor 1 tientje of 1 napoleon mag je gerust naar mij komen luisteren (krijgt nog wat plantgoed of vruchten ervan gratis erbij)

zilver naar 15 a 20 dollar voor jaar of 20
==========================
en dan aan je 65e gaan we naar 150 dollar

ALLES STAP VOOR STAP NU EVEN AFSTAND NEMEN.
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

pascaline wrote:- Ik reply hier omdat we anders een zeer grote copy paste krijgen van uw antwoord.
Goed intiatief !

Als ik zo je commentaar op de diverse posts lees ..... denk ik dat het niet slecht is om de intentie van mijn antwoorden nog eens door te nemen. Ik vermoed dat je er overheen leest.

Ik geloof namelijk helemaal NERGENS in, in GEEN ENKELE theorie.
Ben realist pur sang en de realiteit is op dit moment nog: euro's en dollar's. Iedereen kan wel wensen dat dit goud is, maar voorlopig is dat niet zo en het is de vraag of dat er ooit komt. Toch zit ik meer dan 50% fysiek.

Ben ook realist genoeg om me te beseffen, dat niemand de toekomst kan voorspellen en dat alles aan verandering onderhavig is.
Dan is het niet slecht een kansberekening te maken (wat ik dan ook bij voortschrijdend inzicht doe) en me zo profeitelijk mogelijk voor te bereiden op datgene wat mogelijk komen gaat.

Wil niet zeggen dat ik gelijk heb, maar wel dat ik zeer goed over de zaken nadenk, dus kan het ook niet jammer zijn dat ik nog in euro's en dollars denk .. ;)
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
pascaline wrote:- Ik reply hier omdat we anders een zeer grote copy paste krijgen van uw antwoord.
Goed intiatief !

Als ik zo je commentaar op de diverse posts lees ..... denk ik dat het niet slecht is om de intentie van mijn antwoorden nog eens door te nemen. Ik vermoed dat je er overheen leest.

Ben realist pur sang en de realiteit is op dit moment nog: euro's en dollar's. Iedereen kan wel wensen dat dit goud is, maar voorlopig is dat niet zo en het is de vraag of dat er ooit komt. Toch zit ik meer dan 50% fysiek.

Ben ook realist genoeg om me te beseffen, dat niemand de toekomst kan voorspellen en dat alles aan verandering onderhavig is.

Dan is het niet slecht een kansberekening te maken (wat ik dan ook bij voortschrijdend inzicht doe) en me zo profeitelijk mogelijk voor te bereiden op datgene wat mogelijk komen gaat.

Wil niet zeggen dat ik gelijk heb, maar wel dat ik zeer goed over de zaken nadenk, dus kan het ook niet jammer zijn dat ik nog in euro's en dollars denk .. ;)
Misschien moeten we 5% YUANS overwegen ;-) nu even gaan kijken voor LEVEN

See you l8r.
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Indiana Jones wrote:
skyscraper wrote:je mag je best op goeroes beroepen om een instapmoment te kiezen
maar nooit voor je uitstapmoment
dat kies je zelf
voor mezelf heb ik dus een exitstrategie ..{ ..}
idem, ook ik heb een exitstrategie voor fysiek .... maar zal niet alles wegdoen, omdat het zelfs na de piek in goud nog heel lange tijd onrustig in de monetaire wereld zal blijven .... en op welke hoogte die piek dan precies ligt is koffiedik; lepeltje roeren, wiggelroedes etc. Niemand weet dat, dus moet je zelf maar wat plotten. Ik ga er vooralsnog van uit dat dollargoud naar de $ 10.000 kan pieken en dan ergens tussen de 4.000 - 5.000 zal neerdalen, maar voorlopig niet meer op de 1.590, waarop het nu staat ..... dat gebeurt pas weer als het vertrouwen in de dollar weer helemaal hersteld is en dat kan nog heel lang duren. Hoe dat met de europrijs zit is lastig (piek 200/gram en daarna 100/gram) afhankelijk of de euro het gaat redden. Ik vermoed van wel, maar helemaal zeker ben ik niet.
je geeft zeer goede antwoorden maar deze mail lijkt me echt koffiedik kijken

hangt van de andere lezers af wat ze doen :-)

10.000 / oz
kan of durf je het niet per kilo schrijven je spreekt over 300.000 euro per kilo

je kan goud niet kaderen tussen diamant en stenen en schud die 10.000 oz ergens uit je mouw omdat je het ergens gelezen hebt....

;-) moeilijke klant he ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av2n

Conclusie : Misschien moeten we met onze hooimijt naar Zimbabwe, dan krijgen we gelijk ;-) en stijgt goud in zimbabwe dollars ;-)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

pascaline wrote:
Indiana Jones wrote:
Goed intiatief !

Misschien moeten we 5% YUANS overwegen ;-) nu even gaan kijken voor LEVEN

See you l8r.
Yuans kun je niet kopen, omdat het de teleenheid van de Chinese valuta is. Feitelijk heet deze munt Renminbi (vertaald=geld van het volk). Uitgegeven door de zhongguo renmin yinhang (Chinese volksbank).
Met uitzondering van handelstransacties, die officieel door de Chinese volkspartij zijn toegestaan, is de Renminbi nog NIET convertibel, dus kun je bij geen enkele financiële instelling RMB kopen, noch is er koersvorming.

De koppeling van de RMB aan de USD (pegging) is chinese volkspolitiek en bijzonder slim (China-Dollar peg).

De RMB is op hele rustige wijze bezig om een valutablok te vormen, terwijl de Euro dat op meer spectaculaire en meer onafgewogenwijze gedaan heeft. Als je het goed bekijkt zijn er op dit moment 3 valutablokken op de wereld en dat is bijzondere slecht voor de Reserve functie van de USD.
Lees Sinclair er maar op na, hij is wat dit aangaat spot-on.

grtz. Indy ... ;)
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

pascaline wrote:je geeft zeer goede antwoorden maar deze mail lijkt me echt koffiedik kijken

hangt van de andere lezers af wat ze doen :-)

10.000 / oz
kan of durf je het niet per kilo schrijven je spreekt over 300.000 euro per kilo

je kan goud niet kaderen tussen diamant en stenen en schud die 10.000 oz ergens uit je mouw omdat je het ergens gelezen hebt....

;-) moeilijke klant he ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av2n

Conclusie : Misschien moeten we met onze hooimijt naar Zimbabwe, dan krijgen we gelijk ;-) en stijgt goud in zimbabwe dollars ;-)
Zie je wel dat je mijn posts niet goed leest.

Ik schrijf erin koffiedik; lepeltje roeren, wiggelroedes en jij leest er overheen ...... :lol:
pascaline
Bronze Member

Post by pascaline »

Adamus wrote:[quote="pascaline".

Pas op, ik moet het hier opnemen tegen een bende zotgedraaide mensen die 1 of andere orakel menen te kennen, die 3000$ of 30000$ of 10000$ voorspiegeld.

....
Pascalino, je gaat wat mij betreft je frustraties maar ergens anders botvieren, gewoon €125 lappen en je hebt er een hele zwik vrienden bij. Je komt hier zomaar aanwaaien, maar gewoon "je bek houden" met je papieren raaskallerij.

Ben je echt zo'n klootzak die niet weet waarom een handvol mensen hier naartoe is verhuisd?

Als je wilt schofferen, hier kon je terecht:

14/04/2012: Brasserie Roosenberg, Pattoterijstraat 1, 9250 Waasmunster , aanvang 14.00u
12/05/2012: Hotel Restaurant Van Der Valk, Autostrade E17 richting Gent Kortrijk, 9810 Nazareth, aanvang 14.00u

Deelnameprijs: 10.00€

Gastsprekers : GI/Leo3.14/Rarinantes

:roll:[/quote]

Pascaline's Commentary ?

tis pascalinE ipv 0 // E=mc² niet E=0

125 euro lappen ??? wat voor een idioot-i-crazie is me dat...
2 treintickets kosten me meer :)

10 euro deelname prijs ? is dit beetje een café/restaurant promoten ???
Waar ben je mee bezig ,

Voor 10 euro al komen er duizend, ga ik me niet 'belachelijk maken' of 'goud promoten' hoor...

===================================
Jim Sinclair’s Commentary

Good words for all of us who know gold is right.

If you can keep your head when all about you
Are losing theirs and blaming it on you;
If you can trust yourself when all men doubt you,
But make allowance for their doubting too:
If you can wait and not be tired by waiting,
Or being lied about, don’t deal in lies,
Or being hated don’t give way to hating,
And yet don’t look too good, nor talk too wise;
–Rudyard Kipling
Post Reply