Hooimijt Augustus 2016

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Spruitje »

Openingspost doet alvast dromen. 8-)
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Indiana Jones »

Rastabootjes :lol:
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:Rastabootjes :lol:
Rasta boot heeft een andere betekenis:
Image
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Indiana Jones »

goed gevonden .... :lol:
Attachments
superlike.jpg
superlike.jpg (60.99 KiB) Viewed 9175 times
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Spruitje »

Peeters wil een onderzoek waarom onze prijzen veel sterker stijgen dan in onze buurlanden...

Door de heffingen verdorie !!!
Maandag raakte bekend dat de inflatie in het tweede kwartaal steeg tot 1,6 procent, terwijl er in onze drie buurlanden geen sprake was van prijsstijgingen. In juli versnelde de inflatie in België zelfs naar 2,28 procent.

Een deel van de verklaring is de gestegen elektriciteitsprijs, ten gevolge van btw-verhoging en Turteltaks. Peter Van Herreweghe, adviseur-generaal bij het Prijzenobservatorium, zei hierover maandag het volgende: "De inflatie voor dat product kwam gemiddeld uit op 0,7 procent in onze voornaamste buurlanden en op 40,6 procent in België."
Het beste artikel moet je imo bij onze Noorderburen in de krant lezen... bij de Telegraaf.nl
„Maar hoe komt bijvoorbeeld dat Telenet de prijs voor zijn belminuten met 60% verhoogt en er geen klanten door verliest?”
De prijsstijgingen bij Telenet worden over de grens (Ziggo) ook gewoon doorgetrokken, ... maar ja, ze beweren dat ze een superproduct hebben.
Hun superproduct op Nederlandse bodem wordt wel aan een lagere prijs aangeboden. :roll:
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Zytom
Bronze Member
Posts: 178
Joined: 14 Nov 2011, 13:10

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Zytom »

Sommige van die heffingen zijn door het dolle heen. Vanmiddag op Drankgigant het verschil gezien in heffingen op één fles drank die ik wil kopen.

Accijnzen per land:
Duitsland: 5.43EUR
Nederland: 7.14EUR
België: 12.79EUR!

Haast 52% van de kostprijs van deze fles gaat naar de staat.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Indiana Jones »

Zytom wrote:Sommige van die heffingen zijn door het dolle heen. Vanmiddag op Drankgigant het verschil gezien in heffingen op één fles drank die ik wil kopen.

Accijnzen per land:
Duitsland: 5.43EUR
Nederland: 7.14EUR
België: 12.79EUR!

Haast 52% van de kostprijs van deze fles gaat naar de staat.
Wanneer ik dit bekijk:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overheid_van_Belgi%C3%AB
En gegeven het feit dat ze allemaal de hoofdprijs willen verdienen

Dan denk ik, valt me nog mee dat het slechts € 12.79 is en geen veelvoud :)
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by Spruitje »

In België wil men de prijs van de diesel op het niveau van de benzine krijgen, louter met taksverhogingen.

Met doet dit met een 'Cliquet-systeem', dat houdt in dat men met prijsverhogingen de verhoging gewoon doorvoert maar dat men bij dalingen deze niet volledig doorvoert, het verschil wordt extra bij de accijnzen bijgevoegd.

Het totale accijnstarief op diesel ligt na de cliquet van woensdag op 496,9 euro per 1.000 liter. Per getankte liter diesel vloeit dus 0,496 euro accijnzen naar de schatkist. Op het maximumtarief dat de pomphouders mogen aanrekenen (1,163 euro/liter) is dat ruim 42 procent. Daarnaast geldt ook nog een btw-tarief van 21 procent, wat maakt dat meer dan de helft van een tankbeurt naar de staat terugvloeit.

Let wel op: men berekent de accijnzen op de maximum-tarieven opgelegd door de overheid, als de pomphouder dus kortingen wil toekennen heeft dit geen invloed op de inkomsten van de overheid.

Opmerkelijk dat de transportsector nog niet staakt, al krijgen ze wel compensaties voor de verhoogde accijnzen.
Ook op de duurdere wegenbelasting (rekeningrijden) is de strijd intussen stilgevallen...
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Augustus 2016

Post by doubleyou »

Indiana Jones wrote:
Zytom wrote:Sommige van die heffingen zijn door het dolle heen. Vanmiddag op Drankgigant het verschil gezien in heffingen op één fles drank die ik wil kopen.

Accijnzen per land:
Duitsland: 5.43EUR
Nederland: 7.14EUR
België: 12.79EUR!

Haast 52% van de kostprijs van deze fles gaat naar de staat.
Wanneer ik dit bekijk:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overheid_van_Belgi%C3%AB
En gegeven het feit dat ze allemaal de hoofdprijs willen verdienen

Dan denk ik, valt me nog mee dat het slechts € 12.79 is en geen veelvoud :)
:mrgreen: Een groen lachend mannetje is hier meer op z'n plaats.

Een regering meer of minder...
Als de verkiezingen eraan komen, zijn we kiezers.
De rest van de tijd zijn we ofwel citroenen die moeten uitgeknepen worden,
ofwel kiekens die moeten geplukt worden.

En dan denken ze nog dat ze goed bezig zijn.
Ja, om het te verkl*ten voor de gewone "actieve" bevolking.
Goe bezig mannen en vrouwen.
I rest my case.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
Post Reply