Hooimijt Februari 2014

Dutch language haystack
Post Reply
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by cavajo »

En dan toch nog effe goud...

Indy, jij ziet de koers exploderen tegen volgend jaar ?
of toch gaan naar zijn ATH ?

zelf weet ik het niet, maar heb een gevoel...
( ben daar vaker niet in mis, ....maar :( soms ook wel ).
toch effe mijn gevoel : als we door de 1600 gaan in POG, dan gaan we door naar pakweg 3000.

mvg,
Cavajo
Dirkgold
Platinum Member
Posts: 659
Joined: 01 Sep 2012, 19:54

de zon is niet gratis

Post by Dirkgold »

cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: de zon is niet gratis

Post by cavajo »

weet ik ook wel...
zelfs de lucht is niet gratis.....
cavajo
Platinum Member
Posts: 890
Joined: 19 Oct 2011, 21:42

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by cavajo »

Nog iets waar ik mee worstel.....

eigenlijk voor onze noorderburen, maar men kan er hier ook wel eens over beginnen.
Pechtold beweert dat er grotere gemeenten dienen te komen om de democratie te beschermen.
NOU, dat lijkt mij nu eens een mooi zinnetje.....
dat is een bord vol in één zin.

Als men 100.000 euro uitgaf aan één of ander cosultancybureau om het logo van de stad Amsterdam
" spectaculair " te veranderen,..... ( voor mij TOPhumor ).
dat Pechtoldzinnetje lijkt me meer waard dan onderzoek voor een ordinair studiegroepje.......
mag toch pakweg een paar ton kosten, niet... :lol: ?

we zijn hier allemaal in hetzelfde beddeke ziek...
de ' omgekeerde trechter '.
ik had geleerd, trechter : groot gat van boven, kleiner onderaan, en het loopt eruit.
is nu : groot gat onderaan, piepklein gat bovenaan, en zware zuigkracht vanonder naar boven..... :evil:

en we emme nu geen tijd meer om de nieuwe schooltheorie te volgen....
we gaan moeten leren, bijsturen ..in de praktijk.
het is gemakkelijker om je te verdedigen tegen ( pakweg ) een dievenbende uit ex-joegoslavie, dan ' onze
pakkers in maatpak ' !!!!.

mvg,
Cavajo
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: de zon is niet gratis

Post by Spruitje »

cavajo wrote:
weet ik ook wel...
zelfs de lucht is niet gratis.....
Eerder al melde zerohedge dat Frankrijk ook 'n regentaks heeft, iets wat ook op sommige plaatsen in de VS bestaat.
In België worden zo'n zaken anders opgelost: Bij de afname van leidingwater wordt een taks geheven om dezelfde hoeveelheid te zuiveren. Wie verbouwt moet een regenput aanleggen die het hemelwater van z'n dak kan opvangen alsook wie een verharding aanlegt van meer dan 40m² moet maatregelen nemen om het hemelwater op te vangen of te laten infiltreren.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by doubleyou »

Een online petitie tegen het project van rekeningrijden, die vrijdagmorgen werd gelanceerd, rondde omstreeks 20.00 uur de kaap van 100.000 ondertekenaars. Zaterdagavond om 21.00 uur stond de teller op 37.000 ondertekenaars. "Het is ontoelaatbaar dat we verplicht worden om te betalen om ons te verplaatsen naar het werk of familie of vrienden te bezoeken", zegt Jean-Michel Libotte, auteur van deze petitie.

"Het proefproject start op 17 februari en zal twee maanden duren. We hebben dus dit kleine bestek om te reageren. Daarom vraag ik om deze petitie te ondertekenen in een poging deze taks af te wenden", aldus de initiatiefnemer. Jean-Michel Libotte raamt dat automobilisten, afhankelijk van de af te leggen afstanden door deze heffing tussen 500 en 1.000 euro zullen kunnen betalen.

http://www.petitions24.net/non_a_la_taxe_kilometrique

Teller staat nu op 108.000
Last edited by doubleyou on 09 Feb 2014, 22:07, edited 1 time in total.
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Spruitje
Freegold Member
Posts: 2579
Joined: 19 Oct 2011, 01:34

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Spruitje »

Big Brother everywhere ...
resultaat nergens ...
Politie: 'Pas op voor inbrekersbendes'
Controle op de eigen bevolking, voor buitenlandse dievenbendes zorgt Europa dat we ze niet kunnen stoppen.
Die zullen er waarschijnlijk vanaf komen met 'n wegenvignet. :|

Brandmerken en lichaamsdelen amputeren.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Indiana Jones »

cavajo wrote:En dan toch nog effe goud...

Indy, jij ziet de koers exploderen tegen volgend jaar ?
of toch gaan naar zijn ATH ?

zelf weet ik het niet, maar heb een gevoel...
( ben daar vaker niet in mis, ....maar :( soms ook wel ).
toch effe mijn gevoel : als we door de 1600 gaan in POG, dan gaan we door naar pakweg 3000.

mvg,
Cavajo
Neen ... :(

Wél zie ik dat de goudprijs weer hoger op gaat lopen en als het tegenzit na de zomer weer een correctie naar beneden, misschien wel lager dan de low die we tot nu toe gezet hebben.
Pas vanaf eind 2015 komt de nieuwe leg up, maar ook dáárna verwacht ik weer een correctie en pas véél later de echte leg-up naar boven (2020?) en als dan de nieuwe ATH gezet is, gaan we wéér naar beneden maar dan imo voor vele jaren ....

garantie tot aan de deur .... :?

groetjes, Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by Indiana Jones »

PLAATJE: Uw koopkracht holt achteruit

Blijkt uit dat de Nederlandse koopkracht gewoon lager ligt dan bijvoorbeeld België, Frankrijk en delen van Italië. Om nog maar te zwijgen over de Noren.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
PieterP
Bronze Member
Posts: 124
Joined: 18 May 2012, 07:06

Re: Hooimijt Februari 2014

Post by PieterP »

cavajo wrote:Nog iets waar ik mee worstel.....

eigenlijk voor onze noorderburen, maar men kan er hier ook wel eens over beginnen.
Pechtold beweert dat er grotere gemeenten dienen te komen om de democratie te beschermen.
NOU, dat lijkt mij nu eens een mooi zinnetje.....
dat is een bord vol in één zin.

Als men 100.000 euro uitgaf aan één of ander cosultancybureau om het logo van de stad Amsterdam
" spectaculair " te veranderen,..... ( voor mij TOPhumor ).
dat Pechtoldzinnetje lijkt me meer waard dan onderzoek voor een ordinair studiegroepje.......
mag toch pakweg een paar ton kosten, niet... :lol: ?

we zijn hier allemaal in hetzelfde beddeke ziek...
de ' omgekeerde trechter '.
ik had geleerd, trechter : groot gat van boven, kleiner onderaan, en het loopt eruit.
is nu : groot gat onderaan, piepklein gat bovenaan, en zware zuigkracht vanonder naar boven..... :evil:

en we emme nu geen tijd meer om de nieuwe schooltheorie te volgen....
we gaan moeten leren, bijsturen ..in de praktijk.
het is gemakkelijker om je te verdedigen tegen ( pakweg ) een dievenbende uit ex-joegoslavie, dan ' onze
pakkers in maatpak ' !!!!.

mvg,
Cavajo
Wederom een waarlijk prachtige post.
We gaan moeten leren, bijsturen ..in de praktijk.
Bedankt, mijn avond is weer goed.
Post Reply