Hooimijt september 2013

Dutch language haystack
Post Reply
Rasta
Gold Member

Re: Hooimijt september 2013

Post by Rasta »

Begrotingsvoorstellen voor Nederland in 2014 zijn nu openbaar (prinsjesdag, Miljoenennota).

Wat vooral opvalt, is hoe weinig innovatief er mee wordt omgesprongen. Géén enkele grote wijziging, wat betekenend ook geen enkele grote koerswijziging. De gebruikelijke kaasschaafmethode, een beetje van een dit, een beetje van een dat. Vooral gebruikmaken van de standaard trucs om meer belastinginkomsten te genereren (bijvoorbeeld niet corrigeren van de belastingschijven voor inflatie, iedereen schuift vanzelf een beetje door naar een hogere schaal, waardoor vroeger 5% in het hoogste tarief viel, en inmiddels 15%)

Wat vooral opvalt is dat de enige die wordt ontzien, is de overheid (als apparaat) zelf. Geen grote bezuinigingen. En natuurlijk het gebruikelijke handjeklap zonder het volk te vertellen. De JSF moet en zal er komen, zonder enige verantwoording waarom er 5 miljard moet worden uitgegeven voor een paar roestende vliegtuigen, terwijl het volk moet bloeden voor een 8 miljard aan bezuinigingen. Maar goed, als overheid ga je natuurlijk niet snijden in eigen vlees, als je het geweldsmonopolie hebt om het bij een ander kunnen pakken (de burger).
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
Indiana Jones
Freegold Member

Re: VPRO/Tegenlicht : Het Duitse alternatief

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:Een andere vraag is vanuit welke hoek is het steeds gepromoot om zovele migranten in west europa binnen te brengen. Ik heb dit nooit begrepen.
Was dit om een soort van naar amerikaanse stijl mengelmoes te creeren om een verenigde staten van europa te creeren ?

Dirk
Naïviteit van politici :!:

18 september 2013 11:32
'Nederlanders onderschatten gevaar Roma-bendes'
Deze zogenaamde mobiele daders zijn volgens het onderzoek zeer professionele, goed georganiseerde en getrainde criminelen die stelen in opdracht. Volgens Siegel zien de daders Nederlanders als 'goedgelovige' mensen die 'naïef' in het leven staan. "Ze denken dat het komt omdat Nederland een multicultureel land is en we gewend zijn aan vreemdelingen. Daarom zijn we niet argwanend genoegd."

Siegel wijst in Vrij Nederland op een Kamerbrief van minister Ivo Opstelten van Justitie van twee jaar geleden, waarin hij zich "nog afvroeg of er wel sprake was van mobiel banditisme in Nederland". De onderzoekster: "Dat was ontzettend naïef, dat wil ik met dit onderzoek ook duidelijk maken. Het is een enorm probleem, dat nog gaat groeien."
http://www.nu.nl/binnenland/3578212/ned ... endes.html
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Obi-Wan
Platinum Member

Re: VPRO/Tegenlicht : Het Duitse alternatief

Post by Obi-Wan »

Dirkgold wrote: Een andere vraag is vanuit welke hoek is het steeds gepromoot om zovele migranten in west europa binnen te brengen. Ik heb dit nooit begrepen.
Was dit om een soort van naar amerikaanse stijl mengelmoes te creeren om een verenigde staten van europa te creeren ?

Dirk
1) Het katholieke dogmatisch denken

2) Collectieve schuldgevoel van de oud koloniale landen.

3) Nooit meer oorlog in Europa dus geen grenzen meer.

4) Näïviteit van de onnozelaars die staan te roepen over onrechtvaardigheid en tegelijk een jeansbroek dragen uit een
sweatshop - rondlopen met de laatste multimedia rommel made in china. Goedkope sperziebonen uit Kenia kopen etc.

5) Strategie van de linkse partijen om hun toekomstige kiezers te importeren en alzo aan de macht te blijven.

Eigenlijk ben ik fan van fusion en exotisch eten. Ik heb graag en ver gereisd... met rust laten en met rust gelaten worden is zowat mijn slogan...

Er is niks mis met imigratie zolang dit gaat om personen die actief aan het systeem bijdragen en wensen deel uit te maken van de maatschappij in zijn huidige vorm. In de praktijk zijn het de stoutmoedige, de avonturiers die tot hier geraken. De echte sukkels die blijven ginder gewoon.

Dus het invoeren van een greencard naar Australisch - NZ - US model lijkt me helemaal niet zo gek.
Patience. Use the force. Think.
skyscraper
Platinum Member

Post by skyscraper »

Hier is het krachtig signaal van de regering nav de afluisterpraktijken bij Belgacom:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... 16-s.dhtml
:lol: :lol: :lol:
Spruitje
Freegold Member

Post by Spruitje »

De Fed houdt de kraan open.
In één klap €goud 1.000€/kg bij.
Study while others are sleeping; work while others are loafing; prepare while others are playing; and dream while others are wishing.
- William Arthur Ward -
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Spruitje wrote:De Fed houdt de kraan open.
In één klap €goud 1.000€/kg bij.
Zojuist al weer terug onder de € 1000,- ..... waarom ?
lees:
http://www.freegoldforum.com/viewtopic. ... 722#p10722
http://www.freegoldforum.com/viewtopic. ... 723#p10723

en nog veel meer artikeltjes, gisteren en vandaag geplaatst op:
http://armstrongeconomics.com/

en het wordt duidelijk wat er aan de hand is ..... ;)

dollargoud gaat even ballistic en eurogoud al weer terug op z'n plek ..... het wordt nog vele malen wilder dan vandaag ..... het grote geld is in paniek ... :?
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

zonder de afklop van de laatste weken zaten we nu lekker tussen de 1400 en 1500.

Hoeveel mensen heeft GS weer bij hun pietje met wat ze gisteren uitbrachten ivm goud ?
Hoeveel zouden er niet nog wat extra geshort hebben ?
Indiana Jones
Freegold Member

Post by Indiana Jones »

Dirkgold wrote:zonder de afklop van de laatste weken zaten we nu lekker tussen de 1400 en 1500.

Hoeveel mensen heeft GS weer bij hun pietje met wat ze gisteren uitbrachten ivm goud ?
Hoeveel zouden er niet nog wat extra geshort hebben ?
Als jij geheime info van de NSA zou krijgen ... wat zou jij dan doen ? hetzelfde als GS toch ..... :D
Daar kan ik dus bij lange na niet tegenop, dus blijf ik vooralsnog even met mijn tengels van papiergoud af en laat het fysiek lekker onderstoffen ... :mrgreen:

Neemt niet weg dat dit soort plaatjes leuk is om te zien, maar t'zou nog leuker zijn als wij een eigen freegold-nsa zouden hebben, want dan kunnen wij er ook van profiteren ..... rasta :?:
Attachments
gold.gif
gold.gif (15.75 KiB) Viewed 4251 times
Last edited by Indiana Jones on 18 Sep 2013, 21:56, edited 1 time in total.
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

hebben we ooit al zo een up move gehad ?
+70 nu of bijna ......

zo leuk zijn eindelijk die up van 100 waar sommigen al zo lang naar uitkijken.

1500 goud en de mijnen gaan in turbo mode omhoog.
Dirkgold
Platinum Member

Post by Dirkgold »

freegold-nsa

hier maken ze toch voorspellingen die ( soms ) uitkomen.

http://www.tfmetalsreport.com/forum/446 ... ent-351861
Post Reply