Hooimijt Maart 2012

Dutch language haystack
Post Reply
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:
eduro wrote:Hmm voor het eerst dat ik die groep zie :|
Niet uw schuld, het is zoals de naam doet vermoeden, bedoeld om voorbereidend werk te doen. Of gewoon om reacties te vragen, zonder direct alle gebruikers lastig te vallen. Deze groep met (sub-)forum is onzichtbaar voor de normale en/of anonieme gebruikers.
Sorry, had dit wellicht anders moeten doen.



Wel, ik zie op dit forum heel wat twijfels en/of vragen voorbij komen en ik kan me voorstellen dat ook niet-leden (maar wel meelezers) heel wat vragen hebben.

Mijn advies: Schaf compendium 3 van Jim Sinclair aan ad: U$ 80 of misschien wel een combinatie met compendium 3 en AL uw vragen worden beantwoord. Jim, als een volger van money flows, gaat vele malen verder- en dieper dan Martin Armstrong.
Jim geeft antwoorden op vragen zoals:
- waar gaat de goudprijs naar toe
- hoe verloopt de koopkracht van geld zoals Euro en Dollar
- hoe ziet de nieuwe Wereld Reserve Valuta eruit, wie gaat die managen en hoe verhoudt zich dat tot wereldwijd leiderschap
- door welke instanties wordt de huidige monetaire crisis veroorzaakt, waarom en welk voordeel hebben ze erbij en hoe spelen zijn dit spel precies volgens welke strategieën
- kunnen overheden dit nog oplossen en hoe dan
- wat moet je allemaal doen om deze crisis te doorstaan, welke adviezen Jim wel en niet kan geven en waarom
- wat betekent de val van Lehman en een Grieks default voor het systeem
- als je dan al fysiek hebt, hoe groot is dan de kans op confiscatie, waar moet je het bewaren en hoe zit het met criminaliteit etc. ..... hoe kijkt Jim daar tegen aan
etc.

Hou er dan wel even rekening mee dat deze conferentie (compendium 3) zich al enige tijd geleden heeft afgespeeld, maar de uitleg die Jim geeft en de antwoorden die hij aan het publiek geeft zijn vandaag de dag nog 100% valide. Naar mijn mening een MUST SEE en MUST HEAR, slechts voor
+/- € 60,- en dan heb je het over 1 1/2 gram goud in Euroterms.

Compendium 3 Now Available!
October 16, 2010

http://www.jsmineset.com/2010/10/16/com ... available/


edit: 05-03 .. 9:52
tijdens deze conferentie wordt ook gevraagd of Sinclair de theorie van alias 'Another' kent en worden vragen gesteld over Armstrong. Volgens mij is dat al meer ter sprake gebracht op het vorige forum. Ik blijf dus van mening dat Sinclair het goed.
Wat Sinclair zegt komt er in het kort op neer dat:
'the men behind the curtain' een groep aasgieren is, die elkaar de ogen uitpikt als het zo uitkomt en als het nodig is samenwerkt.(ik schreef er al over op de Armstrong thread, want Martin ziet dat ook zo). Die groep heeft door het hele financiële systeem zijn 'katvangers', 'lobbyisten' en 'clanleden'. Zelfs bij Centrale Banken ! De grootste buit voor die aasgieren is het default van landen (sovereign defaults), want daar verdienen ze meer aan dan willekeurig welk ander event ze ooit aan verdiend hebben. Als die domino's eenmaal gaan vallen, valt de rest mee en is het end-game. Als het Europese goudplan kracht had gehad, zou het feitelijk al ingezet moeten zijn of in ieder geval binnen hele korte termijn ingezet moeten worden, anders is het niets meer dan een wassen neus. Enfin ..... beluister de CD zou ik zeggen ..... ;)
Last edited by Indiana Jones on 05 Mar 2012, 09:52, edited 4 times in total.
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Adamus
Gold Member
Posts: 1495
Joined: 06 Oct 2011, 08:29

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Adamus »

Obi-Wan wrote:Wel fijn bij elkaar geredeneerd Indy. Ik heb daar niet veel aan toe te voegen. Ik help het je mee hopen wat de PASE-betreft.
China zit in een $
]
Nog maar voor 1000 miljard toch?
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Rasta »

Adamus wrote:Nog maar voor 1000 miljard toch?
Nog niet eens, want een groot deel (het merendeel?) is al gebruikt om Afrika leeg te kopen. In de vorm van toezeggingen voor het ontwikkelen van mijnen, infrastructuren, etc. Allemaal in de toekomst uit te betalen in ... die "reserve" dollars natuurlijk.

Die Chinezen zijn echt niet zo dom om met een lege zak te blijven zitten.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Rasta »

Misschien al eerder langsgekomen, Zembla: Horror hypotheken
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Rasta »

En als de bank zijn zin doordrukt, zit een gezin met een gigantische restschuld, en volgt er meestal schuldsanering.

Staan de volgende haaien op stoep: Bewindvoerder maakt schulden alleen maar groter vanaf [04:27]
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

Obi-Wan wrote: Silver Cartel Dumps 225 Million Ounces In 30 Minutes[/b]
Als je de zilverprijs weer eens ziet kelderen, denk dan aan deze dame want zij zit erachter:

Blythe Masters... (head of global commodities at JPMorgan)
Bijnaam : The Lizard Queen

(ik zal maar niet zeggen wat ze netto jaarlijks in haar handtasje krijgt, maar t'is genoeg om een leuke straat in Antwerpen te kopen)

Image
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by doubleyou »

Wat NL commentaar over de grote, snelle daling van vorige week.
"Deze daling heeft alle kenmerken van een vooropgezette en gecoördineerde actie hoogstwaarschijnlijk aangestuurd door enkele centrale banken."

http://nieuws.goudmarkt.nl/post/2012/03 ... anken.aspx
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
doubleyou
Gold Member
Posts: 1685
Joined: 05 Oct 2011, 22:25

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by doubleyou »

.
Beslissingen met rare gevolgen

Geschreven door Jean-Pierre Avermaete
maandag 05 maart 2012 09:19

http://marktindicator.com/artikels-blog ... e-gevolgen
"Feeling good, safe and prepared for the future with my own created Central Bank" (doubleyou)
User avatar
Rasta
Gold Member
Posts: 1479
Joined: 07 Oct 2011, 15:16

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Rasta »

Indiana Jones wrote:.......
Wel, ik zie op dit forum heel wat twijfels en/of vragen voorbij komen en ik kan me voorstellen dat ook niet-leden (maar wel meelezers) heel wat vragen hebben.

Mijn advies: Schaf compendium 3 van Jim Sinclair aan ad: U$ 80 of misschien wel een combinatie met compendium 3 en AL uw vragen worden beantwoord. Jim, als een volger van money flows, gaat vele malen verder- en dieper dan Martin Armstrong.
Jim geeft antwoorden op vragen zoals:
- waar gaat de goudprijs naar toe
- hoe verloopt de koopkracht van geld zoals Euro en Dollar
- hoe ziet de nieuwe Wereld Reserve Valuta eruit, wie gaat die managen en hoe verhoudt zich dat tot wereldwijd leiderschap
- door welke instanties wordt de huidige monetaire crisis veroorzaakt, waarom en welk voordeel hebben ze erbij en hoe spelen zijn dit spel precies volgens welke strategieën
- kunnen overheden dit nog oplossen en hoe dan
- wat moet je allemaal doen om deze crisis te doorstaan, welke adviezen Jim wel en niet kan geven en waarom
- wat betekent de val van Lehman en een Grieks default voor het systeem
- als je dan al fysiek hebt, hoe groot is dan de kans op confiscatie, waar moet je het bewaren en hoe zit het met criminaliteit etc. ..... hoe kijkt Jim daar tegen aan
etc.

Hou er dan wel even rekening mee dat deze conferentie (compendium 3) zich al enige tijd geleden heeft afgespeeld, maar de uitleg die Jim geeft en de antwoorden die hij aan het publiek geeft zijn vandaag de dag nog 100% valide. Naar mijn mening een MUST SEE en MUST HEAR, slechts voor
+/- € 60,- en dan heb je het over 1 1/2 gram goud in Euroterms.

Compendium 3 Now Available!
October 16, 2010

http://www.jsmineset.com/2010/10/16/com ... available/


edit: 05-03 .. 9:52
tijdens deze conferentie wordt ook gevraagd of Sinclair de theorie van alias 'Another' kent en worden vragen gesteld over Armstrong. Volgens mij is dat al meer ter sprake gebracht op het vorige forum. Ik blijf dus van mening dat Sinclair het goed.
Wat Sinclair zegt komt er in het kort op neer dat:
'the men behind the curtain' een groep aasgieren is, die elkaar de ogen uitpikt als het zo uitkomt en als het nodig is samenwerkt.(ik schreef er al over op de Armstrong thread, want Martin ziet dat ook zo). Die groep heeft door het hele financiële systeem zijn 'katvangers', 'lobbyisten' en 'clanleden'. Zelfs bij Centrale Banken ! De grootste buit voor die aasgieren is het default van landen (sovereign defaults), want daar verdienen ze meer aan dan willekeurig welk ander event ze ooit aan verdiend hebben. Als die domino's eenmaal gaan vallen, valt de rest mee en is het end-game. Als het Europese goudplan kracht had gehad, zou het feitelijk al ingezet moeten zijn of in ieder geval binnen hele korte termijn ingezet moeten worden, anders is het niets meer dan een wassen neus. Enfin ..... beluister de CD zou ik zeggen ..... ;)
Dit jaar de CIGA meeting 2012 (gehouden na de jaarlijkse aandeelhouders vergadering afgelopen 1 Maart in Toronto), publiek beschikbaar

http://standrewsclubav.ca/webcast/clien ... neset.html

Hij lijkt offline te zijn. Geef de techies een dag om het te maken. Ik verwacht dat het wederom zéér het kijken waard is.

Edit: license limit exceeded - waarschijnlijk al teveel mensen die hem simultaan bekijken. Morgen ochtend maar starten denk ik, of gewoon later in de week.
Eventually there will be an awakening, a balancing of the scales and a bill to be paid, and for that I hold gold - Jim Sinclair
User avatar
Indiana Jones
Freegold Member
Posts: 4765
Joined: 05 Oct 2011, 16:00
Contact:

Re: Hooimijt Maart 2012

Post by Indiana Jones »

Rasta wrote:Dit jaar de CIGA meeting 2012 (gehouden na de jaarlijkse aandeelhouders vergadering afgelopen 1 Maart in Toronto), publiek beschikbaar

http://standrewsclubav.ca/webcast/clien ... neset.html

Hij lijkt offline te zijn. Geef de techies een dag om het te maken. Ik verwacht dat het wederom zéér het kijken waard is.

Edit: license limit exceeded - waarschijnlijk al teveel mensen die hem simultaan bekijken. Morgen ochtend maar starten denk ik, of gewoon later in de week.
Wat heel sterk is aan Sinclair is dat hij voor alles een exit-formula heeft. Ik heb dat ook, voor mijn trades, voor mijn LT beleggingen, voor mijn business .... etc. (maar niet voor mijn huwelijk ... :lol: ), misschien een beetje dom, maar weloverwogen ... ;)

Filmpje overigens goed te bekijken als je hem start, meteen uitzet en even in je explorer laat laden.
Thanx Rasta !

grtz. Indy
Everything that needs to be said has already been said.
But since no one was listening, everything must be said again.
Post Reply